Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko saada asuntolainaa jos puolisolla luottotiedo menneet?

Vierailija

mies joutuu maksamaan vahingonkorvauksia, jotka menivät ulosottoon ja luottotiedot menivät. Ulosottoon hän maksaa erissä laskua pois.

Haaveissa olisi asunnonosto. Lainan takaisivat tarvittaessa molempien vanhemmat.

Miehellä vakituinen työpaikka. Minä kotihoidontuella.

Jääkö laina saamatta luottotietojen menetyksen takia? Onko kokemuksia?

Vielä asunnon hankkiminen ei ole ihan ajankohtaista, mutta hyvä ottaa mahdollisuuksista selvää.

Minusta on typerää maksaa vuokraa kun samalla rahamäärällä voisi lyhentää lainaa.

Kommentit (12)

Vierailija

Meil oli aikoinaan vähä sama tilanne.Mies otti lainaa pankista sen verran että sai maksettua ulosotosta velat pois ja parin kuukauden päästä haettiin asuntolainaa ja saatiin.Lainan saaminen on vähä pankista kiinni mutta uskoisin että saatte.Jos on hoitanu raha asiat hyvin monia vuosia eikä ulosottoon ole menny enempää...

Vierailija

kaikki on kuitenkin maksettu ulosottoon ja minä olen minimiäitiyspäivärahalla kotona ja jatkossa kotihoidontuella eli ei ole aikomustakaan mennä töihin... Ja otettiin siis joku aika sitten asuntolaina yhdessä. En tiiä oltaisko monestakaan pankista saatu, mutta tutusta pankista, minne mies oli hoitanut asiansa aina kunnolla, saatiin laina. Ei kyllä saatu valtion takausta ensiasuntoon ollenkaan, kun oli tuo maksuhäiriömerkintä.

Vierailija

Kuinka pitkään pitää olla työsuhteessa jotta voi saada esim. autolainaa? Jos toinen työttömänä vaikuttaako se lainan saantiin?

Vierailija

Eli jos ei ole mitään mistä ulosmitata. Ei omaisuutta eikä tuloja. Näin ollen ei voi mitään omistaa, eikä myöskään lainaa saada. Jos makselee ulosotossa olevia juttuja pois, ei siitä tule mitään merkintää, mikä estäisi lainan saantia. Siis miestäsi ei ole todettu varattomaksi ja itse hoitaa velkojaan pois.

Myös auton osamaksusopimusta tehtäessä rahoitusliike tarkastaa luottotiedot.

Uusimmat

Suosituimmat