peptidi tutteli - pikaista neuvoa kaivataan

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli kahden viikon ajan pitäisi peptidi tuttelia pojalle antaa, kun maitoallergia epäily on ja olen nyt pari pullollista valmistanut ja ongelmana on, että maidon sekaan jää paksumpaa maitoa, joka tukkii pullon tutin täysin... ja siitähän se poika riemastuu =(

Näin olen toiminut, missä vika ??

1. keitin veden

2. jauhe pulloon

3. kuumaa vettä päälle

4. sekoitetaan hyvin, ravistaen

5. kylmää keitettyä vettä päälle, jotta tulee sopivaa

kiitollisena otan vastaan neuvoja, ettei pojan tarvitse turhaan itkeä.

Kommentit (3)

Vierailija

Ja eikun näitä niksejä kokeilemaan... äkkiä mietittyäni vastauksianne tuntuu siltä, etten ole tosiaan tarpeeksi kauan ravistanut/sekoittanut maitoa. Ja taidan tosiaan hommata tuollaisen " pikkuvispilän" , jos tämä läträäminen nyt sitten pidempään jatkuu... sydämestäni kyllä toivon, ettei poika maitoallerginen olisi, mutta aika näyttää.

Niin ja kiitos tuosta tiedosta ettei yli 70 asteiseen veteen, ei ollut meinaan mitään tietoa.

Kiitos vielä kerran =)

Vierailija

Anna keitetyn veden jäähtyä tarpeeksi ennen kuin sekoitat jauheen siihen. Liian kuumaan veteen sekoitettuna olen huomannut että paakkuja tulee useammin.

Meillä varsinainen " sekoittajahitti" on ollut sellainen patterikäyttöinen pikkuvispilä (varmaan tarkoitettu maidon vispaamiseen cappuccinoja varten tai jotain) jolla saa tosi hyvin sekoitettua jauheen. Maksaa varmaan pari euroa tavarataloissa..

Myös haarukalla sekoittamalla ja sitten kunnolla pulloa ravistelemalla saa tasaisemman juoman.

Vierailija

...mutta tiedäthän, että peptidi-tuttelia ei kannata sekoittaa yli 70-asteiseen veteen, etteivät vitamiinit häviä kuumuudessa?

Oletko varmasti ravistellut pulloa riittävän kauan? Peptidi-tuttelillahan menee aika kauan ennen kuin se liukenee. Itselläni oli tapana jättää puteli pöydälle vähäksi aikaa ja kun sen siitä nosti, niin pohjalta saattoi bongata noita kokkareita vielä aika pitkäänkin, eli eikun uusi ravistelu....

Meilläkin oli keväällä peptidi-tuttelikokeilu ja minä tein näin:

Keitin veden ja kaadoin sitä tuttipulloon ja sekaan kylmää vettä hanasta niin, että se oli noin 70-asteista ja että sitä oli sopiva määrä. Sitten kaadoin veden isossa ainun pullossa olevan jauheen päälle, korkki päälle ja ravistus. Tein kerralla koko vuorokauden annokset. Kohtuudella jauhe aina sekoittui, mutta ankeaa tököttiähän se peptidi-tutteli on... Kokemukseni on, että liukenemiseen menee aika kauan aikaa, eli ei liukene yhtä nopeasti kuin vaikka NAN-jauhe (joka sitäpaitsi liukenee kylmäänkin veteen).

Jos olimme reissussa tai vaikka puistossa, missä maito piti saada heti juomakuntoon, niin olin mitannut sopivan jauhemäärän valmiiksi pulloon. Paikan päällä laitoin jauheen sekaan " liian vähän" vettä, ravistin ja tungin mikroon (tai heitin jauheeseen kuumaa vettä esim. teevesitermarista). Kun jauhe oli liuennut kuumaan veteen, niin lisäsin kylmää vettä niin että maitoa tuli sopiva määrä ja sopivan lämmintä.

Huh! Onneksi pääsimme eroon peptidi-tuttelista, kun lapsellamme ei sitten ollutkaan maitoallergiaa. NAN-jauhe on aika paljon kiitollisempaa sekoiteltavaa ;)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat