Onko lapseni äpärä, koska en ole naimisissa?

Vierailija

Ja jos menen naimisiin myöhemmin niin sitten ei ole enää? Vai haukutaanko lapsia nykyään enää äpäriksi. Äärettömän ruma sana ja merkitys :-(

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

mutta sana on menettänyt haukkumatehonsa. Sana itse ei ole kadonnut mihinkään, vaikka sen käyttö onkin vähentynyt.

Terveisin kolmonen, kielitieteilijä

Vierailija

Alunperin avioliiton ulkopuolinen lapsi, mutta kun nykyään avoliitto mielletään jo virallisella tasollakin olemassa olevaksi (esim. kelan papereissa se on siviilisääty) niin ainakin omasta mielestäni avoliitossa syntyvä lapsi on yhtä " hyvä" kuin avioliitossakin.

Eihän tällä käytännössä ole mitään väliä tietenkään!

Vierailija

Ennen vanhaan äpäryys oli häpeä. Nimittelyllä yritetään syyllistää vanhemmat ja eritoten äiti, joka oli " tehnyt" (toki miehen avustuksella) aviottoman lapsen.

Vierailija:

Lainaus:

heti syntymänsä jälkeen jotenkin paremmiksi ja huonnommiksi :-((

Vierailija

tarkoitit varmaan juuri 28 kaltaista kouluttamatonta moukkaa, jonka aivot eivät riitä kuin karkeaan yleistämiseen, eikä raukka osaa edes kirjoittaa... Olisikos kuitenkin kannattanut niitä kouluja käydä? Ei sinulla rupsahtaneella harpulla väliä, mutta kun lapsesikin ovat moisen harpun kynsissä vaarassa, joka ei osaa varmaan edes läksyissä auttaa. Tai, miten osaisikaan kun omat koulut on näemmä käymättä. Alempaa sosiaaliluokkaa selvästi, voi raasun lapsia...

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Et sitten mennytkään omiesi pariin mummoilemaan...Kudo nyt vaikka se sukka valmiiksi ja muistele niitä kultaisia nuoruusvuosia...

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

mutta sana on menettänyt haukkumatehonsa. Sana itse ei ole kadonnut mihinkään, vaikka sen käyttö onkin vähentynyt.

Terveisin kolmonen, kielitieteilijä

Vierailija

Mitäs mummoutunut???? Ei mulle ole ollut koskaan ongelma, etteivät vanhempani olleet naimisussa. Missä perähikiällä mahdat luurata, kun kuvittelet nykyaikana tollasta?? Kukaan ei ole koskaan haukkunut mua äpäräksi ja itseasiassa kuulen typerän vanhanaikaisen nimityksen vasta nyt. Olet aika huvittava...lapsellasikin on tietysti etupylly:) Vanhoillinen mummoutunut kun selvästi olet!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat