Voiko tämä olla masennusta? ov

Vierailija

Keväällä työsopimukseni loppui enkä löytänyt uutta työtä. Monessa paikassa käskettiin ottaa yhteyttä syksyllä. Vietin melko huolettoman kesän, olinhan loman tarpeessa, ja viimein oli enemmän aikaa ja energiaa hoitaa kotia ja ihmissuhteita. Seurailin sivusilmällä työpaikkailmoituksia ja lähettelin hakemuksia.

Syksyllä otin tiukemman otteen työhakemuun ja aloitin tietokonekurssin. Soitin moneen vanhaan työpaikkaan ja moneen uuteen, monenlaisille aloille aika ennakkoluulottomasti. Mistään en saanut töitä, ja muutamassa tapauksessa pääsin edes haastatteluun.

Nyt olen kohta kuukauden tuntenut itseni väsyneeksi ja passiiviseksi ihan kaikkeen. En jaksa nousta aamuisin sängystä, vaan monesti herään vasta iltapäivällä kun mies tulee kotiin. En ole kiinnostunut juuri mistään enkä jaksa enää hakea töitä. Olen toivonut ja pettynyt liikaa. Heräämiselle ei ole mitään syytä, koska minulla ei ole päivissäni mitään muuta kun aikaa.

Voiko olla oikeasti näin väsynyt että voisi nukkua 10-16 tuntia päivässä vai voisiko tämä olla masennusta esim työttömyydestäni?

Kommentit (4)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat