peptidi tutteli - pikaista neuvoa kaivataan

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli kahden viikon ajan pitäisi peptidi tuttelia pojalle antaa, kun maitoallergia epäily on ja olen nyt pari pullollista valmistanut ja ongelmana on, että maidon sekaan jää paksumpaa maitoa, joka tukkii pullon tutin täysin... ja siitähän se poika riemastuu =(

Näin olen toiminut, missä vika ??

1. keitin veden

2. jauhe pulloon

3. kuumaa vettä päälle

4. sekoitetaan hyvin, ravistaen

5. kylmää keitettyä vettä päälle, jotta tulee sopivaa

kiitollisena otan vastaan neuvoja, ettei pojan tarvitse turhaan itkeä.

Kommentit (3)

Vierailija

Kun meillä käytettiin vuosi sitten peptidiä niin keitimme ensin veden ja jäähdytimme sen sitten sopivaksi (juomislämpöiseksi). Tähän sitten lisäsimme jauheen ja ravistimme. Ihan hyvä tuli näin.

Mielestäni saimme ohjeen, että jauhetta ei saa sekoittaa kuumaan veteen koska kaikki vitamiinit yms katoavat jos vesi on liian lämmintä. Ehkä teillä tämä ensin kuumaan veteen sekoitaminen on myös haitannut jauheen sekoittumista..? Jos tuntuu vaivalloiselta joka kerta tehdä tämä niin laita vesi sopivan lämpäisenä termariin ja annostele aina sieltä kun tulee nälkä. On myös kätevä jos lähdette kodin ulkopuolelle.

Vierailija

Meillä on käytetty monenlaista korviketta ennenkuin sopiva löytyi. Aloitimme Peptidillä ja täytyy sanoa, että se kaikista huonoin liukenemaan :/ Veden tulee olla juuri se 50-60 astetta, että liukenee edes joten kuten. Itse keitin veden kattilassa, jäähdytin ja sekoitin jauheen vispilällä. Muuten ei kyllä onnistunut. Myöhemmin kokeiltu Neocate ja Nutri-Junior sekä Almiron Pepti ja nämä liukenevat loistavasti pullossa jopa kylmään veteen :) Ei minkäänlaista kökköä...

Vierailija

Niin eli meillä tehtiin näin että lämmitettiin vesi sopivan asteiseksi eli olikos se nyt 50-60 asteista oltava mutta ei tosiaan kuumempaa koska tärkeät ravinteet muutoin tuhoutuu.Ostettiin sellainen 500ml kokoinen urheilujuoma pullo muovinen jossa oli iso suuaukko ja oli helppo *hulluna* ravistella jauhetta jotta liukeni hyvin.Kuitenkin joskus vielä kaadoin tuttipulloihin ihan tee siivilän läpi että ei ollut palleroita tukkimassa tuttiosaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat