Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1,5-vuotias ISOkokoinen! Muita?

Vierailija

Meidän jäbä on iso: n.86cm, 14kg. Puhuu parin sanan lauseita, on erittäin toimelias ja oma-aloitteinen. Noudattaa kehoituksia, ymmärtää pyynnöt ja käskyt. Auttaa usein esim. tiskikoneen tyhjentämisessä jne.

Potalla käy, itse jo syö. Tukkaa kasvaa hurjasti, lapsen pyöreys alkaa kadota. mm. näistä sekoista johtuen häntä luullaan usein 2-vuotiaaksi ellei vanhemmaksikin. Tämä jotenkin harmittaa minua:(

En tietenkään ole onneton, että poika on ns.pikkuvanhan oloinen (ihanahan tuo mussukka on) mutta...

' Kateellisena' silti usein katselen pikkuisia samanikäisiä tyttöjä (ja poikia) ja toivoisin omanikin olevan vielä hieman ' vauvamaisempi' ...kuullostaako hullulta?

Onko muita isokokoisten äitejä? Mitäs mietteitä?

Kommentit (10)

Vierailija

syntyessään 50 cm ja 3500 g

1½ v 86 cm ja 13 600

isä 80 kg 182 cm

äiti 65 kg 164 cm

Musta me vanhemmat ollaan ihan keskikokoisia ja poika kasvaa vähän yläkäyrillä.

Vierailija

Isohan tuo on aina ollut ja jotenkin tuntuisi että joissakin asioissa kehityksessä hiukan ainakin edellä muita ikäisiään. Ainoa joka on vähäisempää kun " keskiverto" kaksivuotiaalla on puhe. Minua asia ei ole koskaan vaivannut, jokainen on kuitenkin yksilö ja saa sitten rauhassa ihastella muiden pikkuisia lapsosia ;)

Vierailija

Oppi kävelemään 8, 5 kk ja muutenkin kehitys on ollut nopeata ja välillä tosiaan neitiä luullaan yli kaksivuotiaaksi kun on niin reipas ja omatoiminen.... välillä ihan surettaa tytön puolesta. Nyt tyttö 1v 9kk ja ostettiin talvikengät kokoa 25!

Vierailija

mutta vastaanpa silti.. Syntyessään oli 3640g ja 52cm nyt 13kg 81cm. Kaikki luulee häntäkin vanhemmaksi kuin. Kävelee (ja juoksee!!), puhuu muutamia sanoja ja ymmärtää erittäin hyvin puhetta (kahdella kielellä). Myös motoriikka on hyvä ikäisekseen. Minua ei harmita tuo isommaksi luuleminen, hän on minun pikkuvauva ja en vartaile muihin lapsiin (minä taidan olla semmonen " minun lapsi on paras" äiti. Ainut mikä vähän on mietityttänyt on tuo paino, kun poika ei saa mitään nameja, keksejä tai mehuja yms. vaan pelkästään ruokaa, hedelmiä ja jugurttia ja juomana maito tai vesi. Toisaalta on vielä niin pieni, etten ota päänvaivaa, kun nyt se liikkuminen on lähtenyt vasta kunnolla käyntiin ja ruokakaan ei maistu enää samaan malliin kuin ennen..

Vierailija

Meillä on myös isokokoinen tyttö. Puolitoista vuotiaana pituutta oli hurjat 90 senttiä ja painoa reilu 12 kiloa.

Syntymämitat olivat 3970g/52cm.

Muuten on kehittynyt normaalisti, mutta puhetta ei vielä kauhean paljon tule, toisaalta osaa pukea ja riisua itse ja käydä potalla.

Uusimmat

Suosituimmat