G: Rukoillaanko teillä lapselle iltarukous?

Vierailija

" Levolle laske luojan..." vai mikä?

Sivut

Kommentit (26)

Iltarukouksen tilalle ehkä otetaan myöhemmin joku loru, joka on jotenkin lapsen tasolle soveltuvampi kuin iltarukous josta hän ei vielä tajua mitään.

Päivän touhut taakse jää,

minua jo väsyttää,

kiitos että nukkumaan,

peiton alle mennä saan.

Hyvää yötä Jumala,

siunaa meitä kaikkia.

Aamen

sit ku hieman kasvoin tajusin et sehän ei oo kiva loru, vaan että mä voisin yöllä kuolla?! alkoi ahdistaa, olisinkko ollu tokalla koulussa ku tajusin. ei auttanu yhtään että olis päässy taivaaseen..

Vierailija:

Lainaus:

Päivän touhut taakse jää,

minua jo väsyttää,

kiitos että nukkumaan,

peiton alle mennä saan.

Hyvää yötä Jumala,

siunaa meitä kaikkia.

Aamen

Ei olla mitään himouskovaisia, eikä muuten kamalasti tuputeta uskonasioita, mutta omasta lapsuudesta muistan, kuinka lohdullinen ja turvallinen juttu iltarukous oli.

Meillä rukoillaan " Rakas Jeesus, siunaa meitä, anna meille enkeleitä..."

Ja meilläkin tuo " Päivän touhut taakse jää..." , paitsi että sanomme " Päivän leikit taakse jää..."

Mielestäni kiva rukous, sopii hyvin lapsille.

Vierailija:

Lainaus:

Sai kummeilta joululahjaksi iltarukouspussin, jossa on 7 erilaista rukouslappusta. Niistä aina valitsee yhden ja se rukoillaan.

Tuon toteuttamista voisi itsekin harkita. Muuten mun lapsuudessa oli tuo levolle lasken -rukous, mutta olen itse ajatellut skipata sen ja etsiä/muotoilla itse jonkun kivemman, kunhan tämä esikoinen malttaisi jo syntyä...

eli kiitetään päivästä, rukoillaan siunausta meidän perheelle ja läheisillemme, pyydetään että saataisiin olla terveinä jne. Haluan opettaa lapselleni, että Taivaan Isään voi luoda henkilökohtaisen suhteen.

" Rakas Jeesus siunaa meitä, anna meille enkeleitä. Siivilläsi meitä peitä, älä meitä koskaan heitä." Tuon lisäksi lauletaan Jumalan kämmenellä.

Ja ollaan uskossa :)

Itse muistan tuo Levolle lasken-rukouksen myös aika pelottavana. Eka en ymmärtänyt, että mitä se " jo sijaltain en nousisi" tarkoittaa ja sitten kun tajusin niin en halunnut sanoa sitä. Skippasin sen kohdan kokonaan tai sanoin tosi tosi nopeaa. En halunnut ajatella, että jos kuolen yöllä...Ihan siksi valittiin tuo toinen rukous ja se siksi, että siihen hätätään en muuta keksinyt.

Vierailija:

Lainaus:

Sai kummeilta joululahjaksi iltarukouspussin, jossa on 7 erilaista rukouslappusta. Niistä aina valitsee yhden ja se rukoillaan.

Vois alkaa itekin värkkäämään omalle kummitytölle:)

Rakas jeesus siunaa meitä,

anna meille enkeleitä,

siivilläsi meitä peitä,

meitä älä koskaan heitä.

Mies ei tykkää että rukoilen lasten kanssa:( Mä taas rukoilen, koska lapsillakin paljon turvallisempi mieli käyä nukkumaan.

Lapsi on vielä vauvaiässä joten rukous on toistaiseksi laulu " Tule kanssamme Herra Jeesus, tule siunaa päivän työ, tule illoin ja aamuin varhain, tule vielä kun joutuu yö" . Joskus laulan tämä aamulla heti herättyämme.

Sitten kun tuo vauva tuosta kasvaa, voisi siirtyä johonkin kivaan iltarukoukseen. Oman lapsuuteni " Levolle lasken..." on jotenkin synkähkö.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat