Onko teillä äidit, jotka ette ole töissä, näin pöhköjä kavereita?

Vierailija

käyvät ovenne takana koputtelemassa ilmoittamatta, ja ihmettelevät, kun ette ole kotona. Tai soittavat ja sanovat tulevansa käymään vaikka keskiviikkona kysymättä, sopisikohan se. Toissapäivänä sain tekstiviestin yhdeltä kaverilta, joka oli lähistöllä käymässä työasioissa, että oli aikonut tulla meille, mutta ei sitten jaksanutkaan. Laitoin takaisin, että ei haittaa, kun ei meillä ollut koko päivänä ketään kotonakaan.

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

en minä TODELLAKAAN närkästy siitä, jos ystäväni tokaisee, että " mä tulen sitten keskiviikkona teille kylään" . Minusta on vain hassua olettaa että olen aina kotona, sillä kaikki ystäväni tietävät, että mieheni on illat töissä ja olen siis jokaikinen arki-ilta pois kotoa kuljettamassa suuren perheemme lapsia harrastuksiin. Suuressa perheessä on aika paljon muitakin menoja, joten en ole päivälläkään useinkaan kotona. Lisäksi opiskelen, ja minulla on myös jokunen harrastus ja yhdistys, johon kuulun. Kyllä ystävät ovat meille edelleenkin tervetulleita, ilmoittamattakin, mutta ei heidän kannata siitä närkästyä, että en olekaan heitä vastaanottamassa. ap

Vierailija

Voiko tämä nettikirjoittaminen olla näin vaikeaa? Että asiat menevät näin sekaisin. Minä en haluaisi olla ystäväsi sen takia, että sinä olet närkästynyt siitä, että joku sanoo tulevansa käymään jonain päivänä kysymättä, sopisikohan se. Jos se ei sovi, sinä voit tietysti sanoa, että voi harmi, se on huono päivä.

Yleensäkin ystävien haukkumisessa on se huono puoli, että siinä haukkuu samalla itseään. ihmisellä on sellaisia ystäviä, millainen hän itse on. Jos sinulla on " huonoja" ystäviä, olet ehkä itsekin jollakin tavalla huono.

Anteeksi, jos loukkasin tai takerruin pikkuasioihin. Minua vain ahdisti kirjoituksesi sävy. Aloin miettiä, kuinka monet ihmiset todella ajattelevat tällä tavalla. Eikö tällaiset asiat voisi ottaa vähän rennommin? Niin meidän kaikkien olisi vähän helpompi elää...

Vierailija

Kerrankin oli puhetta siitä, että hän tulee " joku päivä käymään" , mutta oletin tietenkin hänen soittavan ensin ja varmistavan, että olen kotona kun hänelle sopii tulla. Hän sitten soitti kännykkääni ollessani reissussa ja kiukutteli, että miksen olekaan kotona, hän nimittäin oli ovemme takana. Hän oli käsittänyt keskustelustamme, että sopii tulla koska vain ja että olen AINA kotona (mitä en todellakaan ollut hänelle koskaan väittänyt.)

Vierailija

hiljaista sosiaalisella rintamalla. Ystävyys ja yhteydenpito ovat kompromisseja ja omat aikataulut vaativat joustonvaraa, jos aikoo antaa aikaa ystävyydellekin. Eipä ole kumma, jos nykyaikana on paljon yksinäisyyttä, kun kaikki pitää sopia niin tarkoin eikä kukaan halua luopua omasta mukavuudestaan. Juuri meidän perheen ehdoilla pitäisi mennä eteenpäin, huhhuh.

Meillä on kuusi lasta ja näen kavereitani useita kertoja viikossa. En edellytäkään, että kaikki toivoisivat samaa, mutta tämä yleinen itsekäs ja joustamaton asenne pöyristyttää. Ja että kivempi olisi tavat kahvilassa, ettei vieraat lapset juokse omassa kodissa, hävetkää epävieraanvaraisuuttanne. Onneksi omassa verkostossa suhteet toimivat vireästi, ja kyläilemme puolin ja toisin jatkuvasti. Jos siitä on nyt vaivaakin saa siitä paljon virkistystäkin itselle ja muksuille. Jos haluu saada on pakko myös antaa, ei vain ottaa.

Vierailija

Tosin ovat pöhköjä toiseen suuntaan, eli soittelevat aamuysiltä, kun haluaisin oikeasti nukkua yhteentoista... :-)

No ei, tästä päästiin tämän alkuvaiheen jälkeen ohi. Mielestäni on kiva, että kaverit on keksineet mulla olevan enemmän aikaa kuin ennen, ja siis soittelevat enemmän ja käydään lounailla jne. Meille ei varmaan kukaan ole ikinä tullut kutsumatta, tosin ei kyllä perille varmaan löytäisikään (kaikki aina soittaa että " missäs se teidän asunto nyt sitten taas olikaan" ). :-)

Vierailija

mä en oikein ymärtänyt, miten vastauksesi liittyi aloitukseen. Siis sinusta on kummallista sopia jotain kyläilyaikoja vai miten? Ehkä teillä ollaan aina kotona, mutta ystäviä voi olla kyllä ihan sellaisillakin, jotka eivät aina ole.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat