Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia kokemuksia ä-poleista? Kylläpä oli taas niin tylyä " palvelua" Jorvissa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

että ihan suututtaa! Miksi ihmeessä siellä kätilöt on aina kun persauksiin ammuttuja, vähättelevät asiakkaan ongelmia ja pitävät ihmisiä suorastaan tyhminä. Tuntuu ettei sinne edes haluta ketään häiritsemään,eikä ainakaan häiritsemään puhelinsoitoilla. Tekisi mieli vaihtaa koko sairaalaa, vaikka esikoisen synyytin siellä ja olin iah tyytyväinen, mutta nyt kun olen joutunut asioimaan muutaman kerran tässä toisessa raskaudessa ä-polin kanssa, niin joka kerta sama pettymys, äsh!

Ja minulla siis lähete sinne, eli en todellakaan soitellut huvikseni, mutta silti suhtautuvat että " mitä turhaan tänne soittelet" -asenteella.

Minkälaisia kokemuksia muilla ä-polista?

Kommentit (9)

Vierailija

Odottelelen esikoisiani ja olen joutunut jo käymään äpolilla muutamia kertoja alkuraskauden ongelmista johtuen vaikka viikkoja on vasta takana 16. Joka kerta sekä terveydenhoitajat että lääkäri ovat olleet todella mukavia, ammattimaisia ja myötätuntoisia. Kokkolassa näyttää olevan jopa tapana soittaa aikaisemmin ko. potilasta hoitanut lääkäri kierrokseltaan paikalle jos sattuu menemään päivystyspuolella. Olen ollut todella tyytyväinen ja kuullut samanlaisia viestejä muiltakin.

Vierailija

Aina olen lähtenyt hyvällä mielellä, kun olet käynyt siellä. Mä varmaan pamauttaisin suoraan kätilölle tai lääkärille, jos ne sanois jotain tosi törkeetä.

Vierailija

Olen joutunut käymään ja soittamaan monen monituista kertaa ja jokaisella kerralla saanut ihan huippua palvelua. Vaikka tiedän että siellä on ajoittain ihan kaoottinen tilanne. Keikkalaisia ei saada hommiin ja hommia liian kanssa.

Tilanne voi toki olla sellainen että olet sattunut joka kerralla asioimaan jonkun kanssa jolla juuri silloin huono päivä.

Itse sos. ja terv. alalla arvostan aina asiakkaan antamaa palautetta, oli se sitten kiittävää tai kriittistä! Eli kannattaa aina antaa kirjallista palautetta, sillä ne menevät aina eteenpäin. Ensin osastokokoukseen ja sitten myös esimiespalaveriin.

Toivottavasti kokemuksesi paranevat jatkossa!

Sankku ja asukitx2 36+5

Vierailija

eli nyt oon asioinut siellä jo kolmen raskauden (toinen, kolmas ja neljäs) aikana, ja oon ollut sekä riskiraskausseurannassa (kaksi kertaa) että nyt sitten tän neljännen raskauden aikana vasta tavallisessa I-seulassa. Ystävällistä palvelua on ollut joka kerran, ja huolestuneisuuteeni on suhtauduttu empaattisesti jne. jne. Samaa voin sanoa synnytysosastosta, jossa jouduin toisen ja kolmannen raskauden aikana ravaamaan rv 24 eteenpäin todella usein tarkistuttamassa tilannetta. Koskaan ei annettu ymmärtää että mitä tänne tuut meitä vaivaamaan, senkin hysteerinen akka (vaikka sitä suhtautumista siis pelkäsin).

Mulla esikoinen syntyi keskosena, eikä syytä ole selvinnyt, siksi siis nuo seurannat yms.

Jymy

Vierailija

Mulla ei toistaiseksi ole kuin hyvää sanottavaa. Olen joutunut asioimaan jo noin 10 kertaa enkä ole vielä synnyttänyt. Joka käynnillä on ollut kiva ja leppoisa mutta asiallinen palvelu.

Sä joudu käymään ilmeisesti aika isossa sairaalassa, missä on " kätilöt kortilla" . Ehkä niillä on liikaa hommia ja liian vähän henkilökuntaa.

Nimim: Pointsit Lohjan ä-polille

Vierailija

Itse olen käynyt OYS:n äippäpolilla ja olen saanut sieltä asiallista ja todella hyvää palvelua. Lääkärit ja kätilöt ovat kuunnellet ja oikein kyselleet vointia ja kuulumisia. Harmi, että kaikki eivät saa yhtä hyvää palvelua!

Vierailija

Yks lääkäri teki mulle väärän ja hätiköidyn diagnoosin tuulimuna raskaudesta ja kohtua sitten ruvettiin samantien rv 6 tyhjäämään cytotekilla. Illalla ultrattiin ja katottiin onko kohtu tyhjentynyt ja siellähän olikin elävä alkio, jonka sydän sykki.... Nyt se 1,5 v " tuulimuna" hyppii tuossa meidän sängyssä seläntakana...

Täman meneillään olevan raskauden kanssa kävin rv 24 lääkärillä äitipolilla ja oli todella tyly mies lääkäri. Nolasi minut aivan täysin toisten edessä, tiuski ja nöyryytti. 2 viikoa ainakin multa pääsi itku aina kun ajattelin lääkärireissua ja illalla tuli aina viimestään lääkäri mieleen. En nyt valitettavasti ehdi mennä yksityiskohtiin.... mutta oikein ikävä oli kokeumus... en tiedä soittaisiko äitipolille ja pyytäisi, ettei enää tarvisi mennä kyseiselle lääkärille, kun mun raskautta seurataan n. kk välein ja kaksi vipaa ketraa olen ollut sillä samaisella lääkärillä....

Vierailija

Olen käynyt muutamaan kertaan, ja joka kerta kätilöt ovat olleet hyvin ystävällisiä. Samoin lääkärit, vaikka heistä kyllä heijastuu vähän se, että kovan kiireen alla joutuvat töitänsä tekemään. Mutta pääsääntöisesti minulle on aina jäänyt hyvä mieli siitä, että asiani on otettu vakavasti ja etenkin kätilöt ovat kohdelleet ystävällisesti.

Vierailija

tuntuu keskimäärin olevan enemmän sellainen liukuhihnasysteemi. Lääkäriäkään saa tuskin samaa seuraavalla kerralla, eikä edes samalla käynnillä, jos ongelmia ilmenee.. Siirretään vain seuraavalle... Mut hoidon taso muuten (kun sulkee pois henkiset arvot) pitäis varmaan olla aika hyvä, pitää vaan kysellä ja kyseenalaistaa kaikki, niin kyllä asiat selviää... Ja vaatia palvelua ja hoitoa, jos itsestä siltä tuntuu... Itselläkin saattaa olla ihan hyviä ajatuksia/aavistuksia siitä, mistä on kyse, ja mitä ehkä kannattaisi tehdä. Mitenkään aliarvioimatta lääkäreitä. Mut itsehän asioita miettii varmasti paljon enemmän kuin lääkäri sun asioita. Joten kaikki kannattaa sanoa ja kysyä, vaikka tunnelma ois kiireinen.

Uusimmat

Suosituimmat