Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kannattaako ostaa sähkö/patterikäyttöistä rintapumppua ?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tietääkö kukaan sen hintaa esim Prismassa tai Citymarketissa ?

Musta se käsikäyttöinen oli niin hidas ja alussa kun maito pakkaantuu, niin mietin, että minkä vempaimen sitä hankkisi.

Kommentit (7)

Vierailija

Esikoisen kanssa jouduin lypsämään pari kuukautta ja meillä oli vuokralla sellainen sairaaloissakin käytetty sähköpumppu. Maksoi kyl vissiin 1,5-2 e päivä, mut kyl se oli varsin hyvä. Jos sitä ei tarvii jatkuvasti niin kyl ihan käsipelilläkin pärjää. Itse katsoisin tilannetta siinä vaiheessa, kun on ajankohtaista, enkä etukäteen ostaisi mitään pumppua. Muistaakseni sähkö/patteritoiminen rintapumppu maksaa jotain 70 euron nurkilla, joten sijoitus voi mennä hukkaan, jos ei tarviikaan pumpata paljon.

Vierailija

Viimeksi sain neuvolasta sellaisen lainaksi mutta nyt on samaan aikaan niin paljon enemmän vauvoja syntymässä että on mahdollista etten saakaan sitä. Haluaisin siis ehkä vuokrata jos sellainen on mahdollista.

Vierailija

esikoisen kanssa jouduin pumppaamaan paljon, kun vietti alkuun pitkään aikaa sairaalassa. Käutin sekä aventin käsipumppua että ainun sähköpumppua. Mulla aventilla sai säädettyä paljon tehokkaammaan imun ja mukavamman asennon. Ainun säköpumppu oli paljon tehtottomampi piti sitä paitsi siihen väsymykseen sietämätöntä ääntä. Jos joutuisin taas pumppaamaan paljon, palaisin aventiin. Sairaaloiden sähköpumput on paljon parempia, jos osat ovat ehjät.

Vierailija

Itse en ole pumppaillut muuta kuin tukoksia pois ja joskus vähän ylimääräisiä tukalimman olon helpottamiseksi (innokas pumppaaminen kun vain ylläpitää liikaa maidontuotantoa, jos siitä on kyse). Etenkin tukkeumien poistamisessa huomasin omat kädet kaikkein parhaaksi avuksi. En muista enää minkämerkkinen käsikäyttöinen pumppu minulla on, mutta en saanut sillä tukkeumia auki. Yhtenä yönä yritellessäni sitten totesin, että tässäpä mulla on yö aikaa opetella lypsämään... Ja se olikin lopulta yllättävän helppoa, enkä enää palannut koneelle.

Jos nyt joku innostuu, niin tässä perusohje: rintaa painetaan kämmenellä napakasti. Saman käden peukalolla ja etusormella lypsetään hellin vedoin ulompaa kohti nännipihaa. Jos maitoa tulee hyvin, liikkeen voi pysäyttää hetkeksi ja antaa suihkuta vaan... Tukkeumia voi hieroa peukalolla kevyesti ja vaihdella vedon suuntaa niin, että rinta tyhjenee kunnolla varsinkin sieltä tukkeuman puolelta (tätä en pumpulla onnistunut säätämään, ehkä en vain osannut käyttää sitä).

Vierailija

Me vuokrattiin se sähköpumppu Turusta Vaunupisteestä (Eerikinkadulla). Minimi vuokra-aika oli vissiin viikko. Laiteeseen sopii Medela -pumppusetti ja se pitää olla oma.

Vierailija

että joudut luovuttamaan (muistaakseni yli 400ml/pv), niin kyl sähkökäyttönen kannattaa. Tyksistä sai kyllä pumpunkin, jos niitä vaan riitti, jos ryhtyi luovuttajaksi. Lastentarvikeliikkeistä ainakin saa. Ja voi myös vuokrata. Pullot ja suukappale piti siltikin ostaa. 7v sitten oli tilanne tällainen... Pienempään tarpeeseen riittää kyl aika hyvin se käsipumppu mun mielestä.

Kannattaa hieroa pehmeästi käsillä rintoja niistä paakkukohdista, niin tulee maitokin paremmin. Aina siinä pumppaamisen ohessa. Ulkoreunoilta sisäänpäin.

ada01:

Lainaus:

Tietääkö kukaan sen hintaa esim Prismassa tai Citymarketissa ?

Musta se käsikäyttöinen oli niin hidas ja alussa kun maito pakkaantuu, niin mietin, että minkä vempaimen sitä hankkisi.

Uusimmat

Suosituimmat