KOMMENTOI!

Vierailija

Olen joutunut tukalaan tilanteeseen.

Olen käynyt kahden lapseni kanssa läheisessa leikkipuistossa vuoden ajan. Puistossa käy lisäksemme neljä perhepäivähoitajaa. Yhtä hoitajaa lukuunottamatta kaikki ovat mukavia ja hyviä työssään ja olen ystävystynytkin heidän kanssaan jonkun verran.

MUTTA, on eräs hoitaja, jonka käytös on todella huolestuttavaa. Hänellä on aina sanojensa mukaan ollut ryhmässä ns. sosiaalitapauksia, erolapsia, erityislapsia jne.

Tämä hoitaja kohtelee lapsia täysin ala-arvoisesti. Hän huutaa, mollaa, haukkuu jatkuvasti. Joka aamu kun hän tulee puistoon, alkaa hän ensimmäiseksi kovaan ääneen lasten aikana paasata miten " noi on niin kauheita mukuloita, mää oon niin väsynyt noihin, perkele kun noi ei tottele mitään jne." Hän ruotii lasten kotiasioita vaikka kyseinen lapsi seisoisi vieressä. " Tuonkaan äiti ei halunnut sitä, eikä isä, noi otettiin melkein huostaan. perkele kun ton äiti on sellanen ja sellanen..."

Lista on loputon. Kerran kun hänen hoitopoikansa tuuppasi toista, kysyi tämä nainen " mistä olet tollasta opppinut, lyökös sun isäs äitiä? Jos jatkat niin sua lyödään ja kovaa" .

Olen nähnyt miten tämä nainen käsittelee lapsia, kovakouraisesti ja tunteettomasti. Hän ei laita ruokaa, vaan ostaa valmista (tämä pienin paha mutta kuitenkin), ei kuulemma jaksa lukea...

Eilen tilanne riistäytyi täysin käsistä, hän sanoi, että kohta pahoinpitelen nuo :( Kun lapsille tulee jotain riitaa, alkoi hän huutaa " ala vetää siitä, kukaan ei halua olla sun kanssa, häivy mun silmistäni!" ja kun lapset alkoivat itkeä, jatkoi hän " poratkaa nyt sitten kaikki joo vaan, ei kiinnosta!" .

No, minä olen nyt hetken kerännyt rohkeutta ja eilen soitin viimein perhepäivähoidon ohjaajalle ja kerroin kaiken. Tämä nainen kuunteli hienosti ja sanoi että hoitaja laitetaan heti sairaslomalle. Kiitteli kun soitin ja toivotteli hyvät jatkot. Esitin toivomuksen, että nimeäni ei mainittaisi kun asiaa käsitellään.

Mitä tapahtui?? Tänään menen lasteni kanssa puistoon ja KAIKKI tietävät soitostani, koska tämä kyseinen pph-ohjaaja oli kertonut. Hoitajan kanssa oli käyty keskustelemassa, mutta mitään seuraamuksia ei ainakaan vielä ole kuulunut. Nyt sitten tietysti hoitaja josta tein valituksen on kimpussani ja huorittelee minua maan rakoon. Muut hoitajat ovat puun ja kuoren välissä, tietävät että olen oikeassa mutta ei ole selkärankaa puolustaa. :((

Mielestäni tilanne on kamala! Ei itseni kannalta, vaan noiden lasten jotka päivästä toiseen ovat tuon hullun naisen hoidossa. MIHIN otan seuraavaksi yhteyttä?? En ole mielestäni kyttääjä vaan yritän vaan saada jotain parannusta aikaan ennen kun tapahtuu kauheita.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

JOS OMAT LAPSENI OLISI KYSEISENLAISESSA HOIDOSSA, OLISIN TODELLA KIITOLLINEN MOISESTA TIEDOSTA.

PIENILLÄ PAIKKAKUNNILLA ON IHAN TAVALLISTA ETTÄ VIRAT OVAT PERHEISSÄ. TOINEN PUOLISO SAATTAA OLLA TOISEN PULISO.

JOKIN KORKEAMPI TAHO ON VARMAAN VIELÄ MIHIN VOISIT OTTAA YHTEYTTÄ? TIETÄISKÖ TÄÄLLÄ KUKAAN MIKÄ OLIS SE KORKEAMPI TAHO?

Vierailija

Tämä pph-ohjaaja on hyvää ystävää pp-hoitajan kanssa josta tein valituksen. Jotenkin vain luotin, että hänellä olisi sisua puuttua tilanteeseen joka on tulehtunut ja VAARALLINEN. Luulenpa vaan, että kaverukset ovat juoneet kahvit ja nauraneet minun hysteerisyydelleni (?).

ap

Vierailija

ne ovat maininneet nimesi, ja tietääkö tuo hoitaja-from-hell sitten sinut nimeltä?!!??

Hyvin teit, kun otit asian esille. Joskus vaan se, joka nostaa kissan hännän, saa paskat naamalleen, mutta voit vaan onnitella itseäsi joka tapauksessa, että olet ollut aktiivinen.

Tunnetko/tiedätkö kenenkään tuolla hoitajalla hoidossa olevien lasten vanhempia? He, jos ketkä varmasti olisivat kiinnostuneita tilanteesta ja ryhtyisivät toimeen kanssasi/sinun sijastasi.

Tai miten olisi soittaa alueen sosiaalivirastoon, lastensuojeluun? Kerro myös, että sinua kohtaan on toimittu väärin.

Vielä kerran onnittelut että olet toiminut. Liian usein vaan jeesustellaan eikä tehdä mitään!

Vierailija

sitä hoitajaa laitettukaan sairaslomalle?

Älä välitä siitä, että olet saanut nyt syntipukin maineen. Olet aivan oikeassa ja tehtäväsi on nyt suojella niitä lapsia.

Näetkö niitä vanhempia kun ne tulee hakemaan lapsia? Mene puhumaan heille rohkeasti. Kerro edes yhdelle, ja pyydä,e tä hän puhuu muille.

Soita lastensuojeluviranomaisille ja kerro tilanne. Yhteystiedot löytyy varmasti netistä kunnan sivuilta.

Toimi! Ei tuon naisen kuulu hoitaa lapsia. Ajattele, jos oma lapsesi olisi hoidossa siellä. Toivoisitko, että muut puuttuu asiaan?

Vierailija

Kauhea ajatus jos omat lapset olisivat tuollaisessa paikassa ja saisin selville. Itse varmaan haastaisin oikeuteen! Nämä lapset ovat muutenkin kokeneet kovia! Tunnen itseni tosi avuttomaksi. Ja minusta on nyt tehty syntipukki.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat