Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meidän pikku-ukko häslää (taas vaihteeks) öisin ihan hirveesti. Millon itkee, millon puhuu/huutaa unissaan. Aletaan olla iskän kanssa tosi väsyneitä. Tätä nimittäin tapahtuu myös meidän välissämme (nukutaan kaikki samassa huoneessa, poika mönkii halutessaan meidän väliin). Onko muilla tämän ikäisellä tällaista? Mitä meidän pitäis tehhä, että saisi joskus nukuttua?? Mä alan olla ihan toivoton, koska ukkeli on ollu suhteellisen huono nukkuja koko ikänsä..

Kommentit (9)

Meidän taapero 2v2kk ja joo, yöhärdelliä on... poika nukahtaa kyllä sänkyynsä mutta herää sitten jossain välissä ja karjuu niin kauan että pääsee viereeni. No, pääsee nyt aika helposti koska se ei sinällään mua haittaa eikä ole mitenkään periaatteitteni vastaista. Mutta sitten siinä vieressä hölisee, itkee, haluu peiton, ei haluu peittoa, haluu tyynyn, ei halu tyynyä jne jne jne. Jos annan huutaa kauan niin jopa meidän esikoinen herää, vauva taas herää pienimmästäkin ja välillä yöt on just sellasia että taapero huutaa, vauva herää, tapero nukahtaa, vauva huutaa, taapero herää.........

Mä luulen että liittyyy jotenki ikään ja menee varmaan pois iän myötä. Katotaan nyt, jos tää menee ihan mahdottomaksi niin kai sitten ois jonkun unikoulun paikka. Toisaalta jos hänelle on esim painajaisia niin musta on vähän julmaa jättää yksin huutamaan, en usko että hän minua kiusatakseen järjestää kohtauksia yöllä.

Meillä on nyt pian 2,5vuotias poika ja yöt on ollu levottomia vuoden iästä lähtien. Välillä nukkuu kausittain hyvin, mutta yleensä huutaa moneen otteeseen. Ollaan isin kans oltu aika väsyneitä, varsinkin kun nyt syksyllä lähdin töihin. Lääkärissä ollaan käytetty moneen otteeseen; poika on terve atooppista ihoa ja satunnaisia korvatulehduksia lukuunottamatta. Päivisin on iloinen ja reipas ja nukkuu vajaan parin tunnin päikkärit. Nukahtanut omaan huoneeseensa aina hyvin, nuo heräilyt vaan on ongelma. Meillä on auttanut pinnasängystä siirtyminen tavan sänkyyn, tuolloin varmaan kuukauden päivät nukkui hyvin. Samoin kuukausi sitten jäi yömaito pois, sekin helpotti. Hetkeksi siis vain. Viimeyö oli taas pohjanoteeraus pitkään aikaan...(huokaa). Jospa jotkut lapset vaan on herkempiä??

Lapsille tulee kausia, jolloin nukkuvat levottomasti, näkevät esim painajaisia ja kehitys, päivät tapahtumat ja mielikuvitus lisäävät levottomuutta. En oikein osaa antaa vinkkejä samassa sängyssä nukkumiseen, meillä nukkuu omassa sängyssä juuri tuon pyörimisen takia. Itse en saisi nukuttua jos taapero olisi välissä.

Ja yöhärdelli alkoi kun päiväunet jätettiin pois pitkään kestäneen siirtymävaiheen jälkeen. Jos nukkui tunnin päivällä meni aikasintaan klo23 illalla nukkumaan. jne. Jätimme päiväunet pois ja alkoi menee nukkumaan jo seitsemältä illalla. HUONO juttu. Öistä tuli todella levottomia. Heräsi useita kertoja yössä huutamaan ja kiljumaan. Tätä kesti useita viikkoja ennen kuin tajusin mistä johtuu. Nyt nukkuu välillä päiväunet välillä ei. Mutta en anna nukahtaa ennen puoli yhdeksää illalla muuten yö on todella levoton. Jos taas nukahtaa ysiltä vaikka ei olisi nukkunut päiväunia niin nukkuu yös yön ja heräämättä.

Apua, kertokaa nyt mitä teen. Poika ei siis nuku päiväunia KOSKA, jos nukkuu päiväunet, oli ne millon tahansa ja miten pitkät/lyhyet tahansa niin nukahtaa yöunille klo 22:30 ja herää 6:30. Mä en jaksa sitä, en pysty kun on kaksi muutakin lasta ja vauva heräilee yöllä eli itse en voi olla edes tuonne 22:30 asti hereille. Sillon kun nukkui päiväunet laitoin pojan nukkumaan klo 21 mutta siitä ei tullut mitään, hän halusi nukkua ja yritti mutta ei nukahtanut ja hermostui itsekin, sanoi että haluaa nukkua. Nyt ilman päiväunia menee nukkumaan klo 20 ja herää 07:30.

Meillä myös tyttö 2v3kk ja yöhärdelliä on joo...

Se liittyy tässä iässä ihan tuon mielikuvituksen kehittymiseen, päivän jutut ja oma mieli kehittävät levottomia unia. Meillä kun likka huutaa niin meen rauhotteleen (nukkuu omassa huoneessa yhä pinnarissa), mut jos millään nukahda takas niin otan viekkuun. Siinä on kyllä molempien unet levottomia, kun kumpikin pyörii...

Oon huomannu, että likan yöt ovat tosi levottomia, jos ei ole nukkunut päiväunia. Niinpä puoliväkisin laitan unille päivisin, siitä ne yöt rauhottuu huomattavasti...

Päiväunista me taisteltiin, kunnes tajusin että siinä oli sellasesta tahtojen taistelusta/uhmasta kyse, mutta se sota meni äitille 1-0...=)

Valitettavasti en osaa sanoa mitään käytännön vinkkejä, topivotaan että teillä kuten meillä kaikilla nämä yöt tästä ajan kanssa rauhottuvat!

meillä ei olla nukuttu 2.5 vuoteen.kamalaa mutta aivan totta.

loppuraskauden aikana en pystynyt nukkumaan jakunpoika syntyi hän ei todellakaan ole nukkunut.

hän on nyt jouluna 2v ja on ehkä kaikenkaikkiaan nukkunut viikon verran elämässään suht hyvin(1-2 heräämisellä/yö).yleensä herää 5-8krt yössä,itkeskelee-joskus vaan huutelee äitiä,mutta hereillä on kuitenkin.

nukkuu päikkäreitä tunnin tai kaksi ja menee joka ilta 21.00 nukkumaan ja herää 6.30.viimeistään.

kaikki mahdollinen on kokeiltu ja neuvolassakin jo nostivat kädet pystyyn että eivät keksi enää mitään neuvoa jolla lapsi nukkuisi. on kuulemma vaan sen sorttinen että tarvitsee vähemmän unta. eipä muuten suuremmin lohduttanut..

itse menin kesällä takaisin töihin kolmivuorotöihin hoitoalla ja voitte uskoa että välillä olen aivan poikki!!

mummi hoitaa poikaa mutta yöt olemme kaksin.ja valvomme...

haaveissa on edes 6 tunnin unet...joskus ehkä toteutuu(ho hoi joulupukki..saisinko yhden yön unet lahjaksi...)

Siihen asti noin 1 vuotiaasta lähtien oli nukkunut pääsääntöisesti katkeamattomia öitä.

Syyksi on nyt paljastumassa päiväunien puute, tässä yhdyn Sofi121:n mielipiteeseen. Jos päiväunet jäävät syystä tai toisesta pois, yöt menevät todella levottomiksi. 2veelle päivät ovat täynnä virikkeitä ja mielikuvitus lentää, ja ilman rauhoittumista aivot tuntuvat jäävän ylikierroksille eikä lepo yölläkään onnistu.

Niinpä meillä on otettu tiukka linja päiväunien suhteen. Pari päivää oli kamalaa tappelua, mutta nyt taas nukutaan - myös yöllä.

Valitettavasti en muuta neuvoa osaa antaa.

tuo kuulostaa kyllä aika kurjalta tuo teidän juttu. Minusta sinun kannattaisi ottaa yhteyttä suoraan johonkin sairaalaan tms ja kysyä pääsisittekö sinne vaikka unikouluun. Olette varmasti kaikki aivan poikki, lapsi myös :(

Paljon tsemppiä teille, nyt tuntuu että meidän " uniongelma" on aika mitätön...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat