Vierailija

Tutkimuksen mukaan (muistaakseni Tampereen yliopistossa tehty) eronneet isät viettävät aikaa enemmän lastensa kanssa kuin lastensa kanssa asuvat isät. Aika mielenkiintoinen näkemys asiasta. Olis kiva lukea koko tutkimus, että millaista aikaa siinä on tarkoitettu, ts. onko kyseessä nyt se paljon puhuttu laatuaika?

Onhan kuitenkin niin, että jos olet lapsesi kanssa samassa asunnossa joka päivä ja viikko, joudut toki käyttämään aikaasi myös muuhun kuin vain lapsen kanssa oleskeluun. Mutta jos saat lapsesi luoksesi esim. joka toinen viikonloppu, on sinulla silloin toki erilailla aikaa lapselle. Silloin ei tarvitse välttämättä siivota, tehdä työasioita, pestä pyykkiä jnejnejne.

Entä miten äidit? Jos eronneistä (" kakkoshuoltaja" )äideistä tehtäisiin sama tutkimus, olisko tulos samankaltainen?

Kommentit (5)

Eli lapset noin puolet ajasta äidillä ja puolet isällä, hoitomaksu ja vaatteet maksetaan yhdessä, muita elatusmaksuja ei ole. Molemmat vanhemmat vaativissa asiantuntijatöissä, joten työmatkat sovitellaan ko. systeemiin.

Näissä perheissä uskoisin, että isä saattaa olla enemmän lapsen kanssa ja kantaa suurempaaa hoitovastuuta kuin vaimon passaukseen tottunut :)

Meillä isä viettää todella vähän aikaa lasten kanssa. Olen monta kertaa sanonutkin, että jos erottaisi, minulle tulisi paljon enemmän omaa aikaa. Meidän isällä näyttää olevan sellainen olettamus, että minä olen äitinä ensivanhempi, jonka vastuulla on kaikki, ja hän sitten pyydettäessä auttaa, oma-aloitteisuus esim. että ehdottaisi, että voisi tehdä lasten kanssa jotain, on kyllä valitettavasti nollassa. Pyydettäessä kuitenkin auttaa, joten en valita.

Nimittäin ainakin mun tuttavapiirissä löytyy jo monta eronnutta pariskuntaa, joilla lapsia eikä isät tapaa lapsiaan ollenkaan, tai sitten kerran kuukauudessa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat