Vierailija

Uskaltauduin mekko päällä lasten kanssa ulos. En saanut yhtään paheksuvia katseita, päinvastoin jopa ihan hyväksyviä, mm. postipojalta. Olen yli kolmikymppinen raskauksien runtelema, tosin kovasti laihtunut. Kyllä tuli hyvä mieli!

Kommentit (18)

yli 30 kg on jo lähteny. Ja koko ajan paino tippuu. En ole meikannut koska olen aina lasten kanssa kotona. Eikä oikein ole aikaakaan tai edes halua. Ja mekkoja olen tietty karttanu noiden edesmenneiden kilojen takia. Mutta jospa se tästä nyt lähtis johonki suuntaan! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mallimitoissa?

Jos olit, tai muutenkin, niin onnittelut rohkeudesta. Omien pään sisälle luotujen rajojen rikkominen on aina vaikeaa, vaikka järki sanoisikin, että ihan hyvin voi tehdä toisinkin (ja että kukaan ei naura mekkoon pukeutuneelle naiselle.) Jos mekon käytöstä innostut, niin nyt on myynnissä paljon kivoja hieman a-linjaisia puolihameita erilaisilla kuvioinneilla. Ne ovat kepeän kesäisiä ja sopivat monenlaisille vartaloille ja niihin voi yhdistää erilaisia yläosia. Kesällä on myös kiva käyttää vähän "hepsankeikkamaisempia" kenkiä ja korko kaunistaa sääriä.

Kokeile myös sitä, että menet peilin eteen ja yrität vaihteeksi löytää ulkonäöstäsi niitä parhaita kohtia ja korosta niitä. Kuten jo siihen toiseen ketjuusi (jos se siis oli aloittamasi) vastasin, niin oikeasti ihmiset eivät hirveästi kiinnitä huomiota toisten ulkonäköön ja pukeutumiseen, ellei toinen satu olemaan erityisen viehättävä tai todella erikoisesti puettu. Ainoa, joka kritisoi sinun pukeutumistasi ja ulkonäköäsi kovin sanoin olet sinä itse.

Hirvitti lähinnä että ihmiset kattoo ja ajattelee että "Miksi tollanen pullukka on äheltyny mekkoon, luuleeko olevansa kovinkin hemaiseva?" ap

vilkuilisi paheksuen; näytti miltä tahansa...Taitaa olla pikkaisen vähissä itsetuntosi tai omanarvontuntosi, jos et voi edes mekkoon pukeutua ilman huolta toisten paheksunnasta?

Miten ne raskaudet muuten runtelee? Itse olen kolmekymppinen, kahden lapsen äiti, ja pidän itseäni vielä nuorena ja muutenkin ihan simpsakkana. Ei minulla raskaus ainakaan sääriin iskenyt. Mutta vaikka en pitäisikään, pukeutuisin kyllä juuri niin kuin huvittaa, ja olettaisin, että minua kunnioitetaan tarpeeksi ihmisenä, ettei tarvitse paheksuen toljottaa hamevalintaani.

Älä masennu aivottomien huutelusta. Sitä en kyllä toisaalta ymmärrä, että miksi ylipäätään pitäisi pukeutua mihinkään kauhean tiukkaan.

MONILLA KUITENKIN ON, etenkin jos raskauksia on ollut useampi lyhyellä aikavälillä, eikä ole enää ihan kaksikymppinen synnyttäjä. Ruokavaliolla ja liikunnalla voi toki tehdä paljon, mutta enemmän kuitenkin osuutta on geeneillä eli tuurilla ja iällä. Kaikki röllöt ja makkarat kun eivät edes ole LÄSKIÄ.

Itse sain ainokaiseni kaksikymppisenä. Kävelin synnäriltä ulos vanhoissa housuissani, ja jälkitarkastuksessa painoin 48 kg. Nahkoja, röllömahaa, riippurintoja, mitään ei jäänyt. Iho palautui uskomattoman hyvin ja huimaa vauhtia, enkä koskaan ole ollut liikunnallinen tai vahdannut syömisiäni. Rakastan suklaata ja löhöilyä- En tehnyt palautumiseni eteen MITÄÄN.

Hyvä ystäväni sai nyt kolmekymppisenä 2 lasta peräjälkeen. Hän kävi koko raskausajan joogassa, käveli päivittäin ja tanssi. Hän on sivuammatiltaan tanssinopettaja, äärimmäisen liikunnallinen ja tervettä, luonnonmukaista ruokavaliota suosiva. Mutta kiloja tuli silti, eikä vatsa tunnu palautuvan millään. Vatsa on sellainen löysänahkainen ja "tyhjä pallo", siis sellainen röllö...

Että jos ei nyt ruvettaisi syyllistämään saman tien laiskoiksi ja huonosti syöviksi niitä äitejä, jotka eivät ole ihan yhtä onnekkaita palautumisen suhteen kuin sinä 13 ja minä itse. Ollaan vaan hiljaa kiitollisia omista geeneistä.

Mutta muuten kyllä ihiminen, äitikin ihan yhtä hyvin kuin lapseton, voi tehdä paljon ulkonäkönsä, itsetuntonsa ja oman olonsa hyväksi. Mikset ole ap meikannut vuosiin? Tai pukeutunut mekkoon. Miksi mietit muiden tuomioita, etkä pukeudu juuri niin kuin itse katsot kauniiksi? Ja jos kilot haittaa itseäsi, ehkä nyt on sitten se aika ottaa pieni kuntokuuri.

Ei ihmisen tarvitse puunata itseään tuntitolkulla päivittäin, mutta kuten huomaat, kaunis pukeutuminen ja pieni meikkauskin voivat piristää ja nostaa mielialaa. Ehkä ilahduttaa omaa miestäkin.

Mitäs jos antaisit itsellesi aikaa vaikka 15-20 minuuttia aina päivittäin. Pistäisit kevyen meikin, kampaisit tukan nätisti ja valitsisit jotain kivaa päälle. Ja jos olet epävarma kiloistasi, muista, että isoon säkkiin pukeutumalla et näytä lainkaan pienemmältä; vain siltä, että yrität peitellä kilojasi. OIKEAN KOKOISET ja malliltaan vartalolle sopivat vaatteet ovat kaiken a ja o. Nyt mars vaatekauppaan ja panostat vähän itseesi. Kesämallistoista löytyy esim. tosi kauniita empirelinjaisia tai a-linjaisia tunikamallisia yläosia, jotka sopivat kapeiden housujen kuin hameenkin kanssa. Ja ne menevät kaikille koosta xxs kokoon xxl!

Ostat myös muutaman kosmetiikkatuotteen; hyvän ihovoiteen, jonkun uuden piristävän meikin.

Voin luvata, että siitä se vähitellen piristyy ja paranee sekä habitus että sisäinen olo. Kunhan ensin myönnät, että sinä ja juuri sinun ulkonäkösi ovat sen pienen panostamisen (ja katsomisen) arvoisia!

Kaunista kesää!

Minä se kyselin että miten pullukan pitää pukeutua kesällä. Joo, on ollut tosi mukavaa pitää mekkoa, vaikkakin ihan vain lasten kanssa ulkona. En tässä välissä ole vielä muualle päässyt. On kyllä tosi korkea kynnys, että kaupungille uskaltaisin mekossa mennä. Mutta hiljaa hyvä tulee! Eikä kukaan ainakaan vielä ole tullut päin naamaa morkkaamaan! :) ap

Kolmekymppinen 165/50 eikä raskaudet näy kun muhkeina rintoina (imetys siis käynnissä). Viimeisin synnytys viime maaliskuussa. Maha jo kiinteä eikä arven arpea. Kiitos terveellisen ruokavalion sekä liikunnan - myös raskausaikana.

Eikä menty lasten kanssa pihaa kauemmas. Mitähän mies tuumaa kun tulee kotiin? En nimittäin ole meikannut vuosiin. Tai ehkä 2-3 kertaa viimeisen neljän vuoden aikana. ap

2v9kk aikana, eli väleissä yhteensä vain 5kk ei- raskaana. En tiedä onko sillä merkitystä, en kuitenkaan missään välissä ehtinyt oikein tehdä kropalleni mitään, kun olin heti aina uudestaan raskaana. Tuskin olen ainoa synnyttänyt jolla ei ole kiinteä maha. ap

Kyllähän mekko (sopivan kokoinen ja istuva) sopii pullukalle yleensä paljon paremmin kuin vaikka housuasu.

Lainaus:

Hirvitti lähinnä että ihmiset kattoo ja ajattelee että "Miksi tollanen pullukka on äheltyny mekkoon, luuleeko olevansa kovinkin hemaiseva?" ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat