Vierailija

Olen kahden pienen lapsen äiti. Lueskelen satunnaisesti tätä palstaa. Haluaisin apua tai edes rauhoittelua ongelmaani. Kirjoitan tänne, vaikka aihe ei varsinaisesti taaperoihin liity, mutta palsta on aktiivinen ja varmaan löytyy kokemusta tai osaamista tältäkin alueelta.

Eli verikokeissani todettiin kohonnut ALAT-arvo: 64 ja kaksi viikkoa myöhemmin edelleen kohonnut ALAT-arvo:78 ja kohonnut ASAT-arvo: 41. Alunperin verikokeet olivat ihan vaan terveystarkastukseen liittyvät, mitään sairausepäilyä ei ollut. Nyt hermostuttaa ja pelottaa, mistä nämä arvojen kohoamiset voivat johtua. Olen jutellut ainoastaan hoitajan kanssa, joka ei osannut sanoa juuta eikä jaata eikä nyt ole jatkostakaan tietoa.

En käytä alkoholia eikä ole mitään lääkitystä. Siitepölyallgiat on päällä, mutta en ole niitä nyt lääkinnyt. Kiireinen olen ja vähän väsynyt jatkuvasti. Omien lasten lisäksi hoitolapsia, joten hommaa riitttää.

Jos sinulla on kokemusta tai tietoa aiheesta, ole niin ihana ja vastaa!

Kommentit (6)

Vähän suurentuneethan nuo ovat, mutteivat hurjan paljoa. En tiedä tilannettasi, mutta esim. ylipaino voi selittää nuo arvot. Sanoit ettet käytä mitään lääkkeitä, mutta huomioithan myös luontaistuotteet ? Tuskin on syytä huoleen, mutta lääkärillehän varmasti olet menossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

olen myös kahden pienen lapsen äiti, syönyt ehkäisy pillereitä monta vuotta ja nyt ottanut hormoni kierukan..itse olen kans käynyt kaksi krt verikokeissa kohonneen maksa arvon takia, tosin en muista, mikä arvo se edes on???3,5kk sitten oli korkeemmalla ja nyt kierukan jälkeen laskenut arvot hiukan,mutta oli silti kohonnut...odottelen itsekin lisätutkimuksen tuloksia..ihmetyttää,en käytä alkoholia itsekään,juurikaan..olen ihan perusterve, hiukan vielä ylimääräsiä kiloja on..ehkäpä myös stressiä ollut viime kuukausina..tässä minun kokemukseni, valitettvasti en tiedä vastausta itsekään...vielä...toivottavasti ei mitään vakavampaa!hyvää kesää!!! B-)

vaikkei käytäkään alkoholia. Jossain vaiheessa, kun oli dieetillä, maksa-arvot paranivat. Syötkö esim. runsaasti sokeria? Sillä on ilmeisesti yhteytensä maksa-arvoihin.

...hanella syyksi epailty vuoroin suolistotulehdusta (Yersinia), Sjogrenin syndroomaa, ja vaikka mita muuta. Syyta ei kuitenkaan ole loytynyt ja arvot lahes jatkuvasti pikkuisen koholla. Itsellani syyna olivat ilmeisesti tietyt verenpainelaakkeet koska ongelma alkoi kun aloin syomaan niita ja loppui kun sain lopettaa ne. Eli tallaiseen voi olla vaikka mita syita. Jos arvot ovat jatkuvasti useammassa mittauksessa hiukan koholla, kannattaa varmasti pyytaa lisatutkimuksia mutta yhdesta mittauksesta tuskin kannattaa olla huolissaan. Nain ainakin omat laakarini ovat mulle viestittaneet.

vuosia sitten sama juttu. Kävin työhöntulotarkastuksessa ja siellä tämä todettiin. Itsekään en alkoholia käytä juur nimeksikään joten siitä ei voinut johtua. Sressi kuulemma aiheuttaa lievän maksa arvojen nousun sekä esim joku infektio. Lääkkeetä myös vaikuttavat ja juuri nuo e-pillerit. Itsellänikin oli vain hieman koholla vaikka en nyt muista paljonko ne oli. Asiaa ei senkummemmin koskaan tutkittu eikä se minua ole jäänyt vaivaamaan. Uusia verikokeita ei pyydetty otattamaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat