Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Miten toimii???

Miten mahtuu tavaraa??? (pari aikuista+muksu+koira)

tiettyjä " ominaisuuksia" / vikoja???

Kommentit (7)

Meillä on kans kyseinen auto. 2.0 hdi. Vm 2001. Ostettiin se liikkeen esittelyautona, oli ajettu silloin n.20 000. Nyt mittariin on kertynyt pian 120 000km ja hyvin on kulkenut.

Pieniä sähkövikoja on ollut, mutta eivät ole koskaan ajamista haitanneet.

Maantiellä kulkee kuin unelma sivutuulta lukuunottamatta, jolle se on jostain syystä armottoman herkkä. Mutta kuoppaisella maantiellä meno on pehmeää. Ja vie vähän polttoainetta. Nyt on mulla työmatkoilla mennyt 6.1l/100km (moottoritietä 80km/suunta) ja kulutus ei paljon kaupungissakaan nouse. Yli 7l/100km ei ole tainnut mennä kertaakaan.

Ja tilaa on paljon! Meillä on nyt turvaistuin takana keskellä, selkä menosuuntaan ja kaikki neljä penkkiä ovat hyvin käytettävissä. Etupenkkejä ei silloin tosi saa kovin paljon taaemmas laitettua, mutta on meille riittävä. Mies on 178cm ja mä 170cm. Tavaratilaan mahtuu rattaat, matkasängyt, sukset, kassit ja muut heittämällä.

Oltiin viime keväänä kolmistaan Lapissa ja kaikki edellä mainitut tavarat oli auton sisällä ja vielä olisi mahtunut yksi aikuinen mukaan.

Jälleenmyynti arvo vain on surkea, mutta jos ostat käytetyn auton, niin sehän on sulle vain etu.

Tota jarrujen vinkumista oli muuten meilläkin. Sanoivat ettei sille mitään voi. Mutta kun vaihdettiin jarrupalat, niin loppui siihen paikkaan.

Itse vaihdoin Ford Mondeon. Kävin kokeilemassa c5:sta mutta ero oli kuin yöllä ja päivällä.Niin tiloissa,ajettavuudessa kuin turvallisuudessa. Tulee oikeasti ison auton tuntu kun ajaa tiellä. Kannattaa herkita tarkkaan ja kyädä ajamassa monia:) niin kysymykseesi,ongelmista en tiedä mutta appiukon sitikassa koko ajan sähköpuolen vikoja. Hänellä uusi c4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jesse100:

Lainaus:

Jaa.. vai, että teillä on ratti väärällä puolella, eihän se nyt paha homma ole... Itse asiassahan sehän on oikealla puolella!!!, Meinaa perästä katsoen.. Penkeistä olen eri mieltä.. hieman liian löysät...

Makin ajattelin, ettei se Suomessakaan paljon haittaisi. Sitten rupesin miettimaan mm. parkkitaloja (otapa se lipuke automaatista, kun istut vaaralla puolella) ja rekkojen ohittamista maanteilla, saa menna aika keskelle kurkkimaan, etta nakee ohi (juu, ja pidan kylla valia, en hiihda rekan perassa piilossa ennen ohitusta). :P

Nro.2

Tuo pitkä / lyhyt asia on meille tärkeä, koska itse olen 178 ja rakas vaimoni 148, joten eroa löytyy...

Muuten olette olleet ilmeisen tyytyväisiä!!!!

Nro.3

Meillä on ollut 01- mallinen luiskaperä 1.8 Mondeo, eli auto oli silloin melkein uusi kun ostin (taikka vaimo osti) sen ja oli tätä samaa korimallia, kuin mitä nyt myydään, ja on kyllä pakko sanoa se on HEMMETIN HYVÄ AJAA!!!, todellinen ajajan auto, ja käyttöautohan se on, mutta olen autojen suhteen eriittäin kokeilevainen, (kaikkiaan ollut n. 12kpl.) joten enpä oikein pelkää enää mitään... (esim. ajeltiin tässä taannoin 88- mallisella Cadillacillakin yhden talven... se ei muuten ollut hauskaa...)

Tässä on ideana se, että nyt kun on talolaina pahasti päällä, niin ei oo oikeen varaa pitää harraste/kunnon autoa, joten haluan kuitenkin hieman erilaisempaa, kuten esim. Citikan... ehkäpä turhan tavallinen, mutta eipä tätä naapurillakaan ole.

Löysä alusta siinä kyllä on, kun kävin Citikkaa kokeilemassa, joten sehän on vähän tällainen " lulla" , tosin on mulla jenkkejäkin ollut, joten eipä ole uutta...

Tosin EN TULE KOSKAAN AJAMAAN TOYOTA COROLLAA!!! ennen vaikka hirteen!!!

nro.4

Jaa.. vai, että teillä on ratti väärällä puolella, eihän se nyt paha homma ole... Itse asiassahan sehän on oikealla puolella!!!, Meinaa perästä katsoen.. Penkeistä olen eri mieltä.. hieman liian löysät...

Ja täytyy aina muistaa, autoissa ei ole vikoja vaan OMINAISUUKSIA!!! joten esim. se, että aikoinaan vanha Alffani ei lähtenyt sadepäivän jälkeen käymään, niin se ei ole vika vaan ominaisuus...

Terv. Jesse i Tammerfors

Tultiin odottavan ystävän kanssa katsomaan mistä miehet juttelee. Eipäs ollut yllätys, että autoistahan te...

Piti kuitenkin nyt raapustaa, että meillä ollaan oltu ihan tyytyväisiä kyseiseen menopeliin. Joitain teknisiä vikoja tietysti on saatu korjauttaa muutamiakin kertoja, mutten usko, ettäkö muut hurjasti siinä suhteessa eroaisivat. Uusissa autoissahan vaan on niin veemäistä ettei mitään voi tehdä itse vaan aina on vietävä korjaamolle joka pikkuvian takia.

Jarrujen vinkuminen on tyyppivikana tuossa, sille ei kuulemma oikein voi tehdä mitään. Jotain ne on kuitenkin saaneet aina aikaan jos on oikein pahaksi yltynyt ja on viety huoltoon.

Tilaa tuossa riittää loistavasti, se olikin valintamme suurin syy. Mieheni on tosi pitkä, joten useimpiin autoihin hän ei edes sovi. Ja kun ajamme paljon, täytyy ajoasennon olla mukava. Ehdoton plussa on etupenkkien nosto/laskumahdollisuus, eli pikkuruinen äitinikin voi ajaa autoamme siinä kuin pitkä miehenikin. Tällä hetkellä kymmenkuinen pojumme istuu takapenkillä selkä menosuuntaan asennetulla istuimella ja itse mahdun vielä ok edessä istumaan. Tavaratila on iso, ja sen ja etuosan väliin on kätevästi asennettavissa verkko koiraa varten.

Pikku vinkkinä vielä että jos tuohon päädytte, kannattaa harkita lasivakuutuksen lisäämistä auton vakuutukseen. Tuulilasi sadetunnistimella maksaa päälle 800¿, että mielelellään maksaa vaan pikkuisen omavastuun jos sattuu lentäviin nastoihin törmäämään, niin kuin meille kävi.

Onnea autokauppoihin ja hyvää loppusyksyä!

Ajelin tossa kesällä kaverin Triumphilla pari viikkoa ja voin sanoa, että juuri kyseiset kohdat ottavat päähän... Eli käyttöautossa ei käy, mutta harrastevehkeeksi voisin kyllä ostaa sellaisen, jossa on ratti " väärällä" puolella.

Meilla on porraspera C5 ja tykkaan kovasti. Mukava ajettava (loistavat penkit!), tilava ja minusta tosi kivan nakoinen. Ostettiin kaytettyna vuosi sitten (01 malli, ajettu 50 000 mailia), eika yhtaan mitaan ongelmia ole ollut. Uudehkoilla sitikoilla on kylla vahan ongelmaisen maine, joten miellakaan mies ei suostu katselemaan C5-farmaria nyt, kun ollaan uutta ostamassa (nykyisessa sattuu olemaan ratti vaaralla puolella Suomessa ajelua ajatellen...)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat