Psyykkinen tilani ei salli työhön paluuta mutta taloudellinen tilanne pakottaa siihen

Vierailija

kelan minimisairauspäiväraha on 15,20e/päivä ja sitä maksetaan 6 päivältä viikossa eli summa olisi 360e/kk-verot.Sen saisin jos sairauspäivärahalle jäisin kunnes saisin itseni ja jaksamiseni siihen pisteeseen että olisin tuottava tai ylipäänsä jaksava työntekijä.Mutta tuo ei ole mitenkään taloudellisesti mahdollista.Olen ollut lapsia hoitamassa kotona nyt 3v ja viimeinen vuosikin kitkuteltu niin että aika ajoin minä ja mies ollaan syömättä.Tai sitten pitäisi myydä koti tai auto vaikka sekin aika pakollinen mieheni terveydentilan vuoksi.Minä mietin jo kuolemaa ulospääsyksi tälle tilanteelle,viimeyönä en nukkunut silmäystäkään vaan vain itkin ja murehdin.Todella epätoivoinen olotila ja voin aavistaa että tällainen tunne on monilla itsemurhaa miettivillä kun ei tunnu helpotusta olevan tiedossa mistään eikä missään.

Kommentit (9)

Vierailija

työhönpaluu on silti edessä jahka työpaikan ensin edes löytäisin ja toivon mukaan sellaisen missä ei naiset hypi toistensa silmille.

ap

Vierailija

Käytkö terapiassa, onko lääkitystä?

Jos et, niin nyt soitat ensin vaikka terveyskeskuspsykologille ja käyt juttelemassa. Ja lääkärin kautta lääkitys. Nykyiset lääkkeet on hyviä, saat työkykysi varmasti takaisin, ja sitä kautta koko perheen tilanne alkaa helpottaa.

Vierailija

15 §

«Lyhennetty» «työaika»

Työntekijän oikeudesta osittaiseen hoitovapaaseen säädetään työsopimuslain 4 luvun 4 ja 5 §:ssä. Jos työntekijä haluaa muista sosiaalisista tai terveydellisistä syistä tehdä työtä säännöllistä työaikaa lyhyemmän ajan, työnantajan on pyrittävä järjestämään työt niin, että työntekijä voi tehdä osa-aikatyötä. (26.1.2001/64)

Työnantajan ja työntekijän on tehtävä 1 momentissa tarkoitetusta osa-aikatyöstä määräaikainen enintään 26 viikkoa kerrallaan voimassa oleva sopimus, josta käy ilmi ainakin vuorokautisen ja viikoittaisen työajan pituus.

Jos työntekijä siirtyäkseen osa-aikaeläkkeelle haluaa tehdä säännöllistä työaikaa lyhyemmän ajan työtä, työnantajan on pyrittävä järjestämään työt niin, että työntekijä voi tehdä osa-aikatyötä. Työajan lyhentäminen toteutetaan työnantajan ja työntekijän sopimalla tavalla ottaen huomioon työntekijän tarpeet sekä tuotanto- ja palvelutoiminta. (26.7.2002/634)

Vierailija

on haettava ratkaisua vähän kauempaa - esim. minun kohdalla tarkoittaa työpaikan vaihtoa ja uuden opiskelua / aloittamista. Lisäksi meillä kärsii tilanteesta / sen aiheuttamista asioista jo useampi taikka sitten toisin päin, joten ei auta vainsen yhden asioiden ratkaiseminen. Apua on haettava kaikille sitä tarvitseville / oireileville.

Vaikeinta on päättää uusi arki / uusi suunta - näin ainakin minun kohdalla.

Vierailija

Kuulostaa siltä, etteivät pelkät ahdistuslääkkeet riitä.

Hyvä, että käyt keskustelemassa asioistasi. Nyt vielä lääkitys kohdalleen.

Työnhaku on jo itsessään rankkaa itsetunnolle, joten voimia tarvitset.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat