Onko kukaan käynnyt ammatinvalinta psykologilla??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olisi kiva kuulla miten prosessi kyseisen henkilön kanssa etenee? Ja oletko saannut apua näistä käynneistä? Minulla on parin viikon kuluttua aika ja odotukset ovat korkealla oman patti tilanteen takia...

Kommentit (15)

Vierailija

Mutta sen sanon että ehdottomasti kannattaa mennä!! Ite kävin just hiljattain ja siitä oli ihan älyttömän paljon apua. Samalla kun puhui sen psykologin kanssa asioistaan, huomas, et itekin alkoi niitä asioita työstämään kotona ja sai " selvyyttä päähän" . Lopulta testit vahvistivat sen mitä jo olin itsekin miettinyt ja nyt on selvänä mielessä miten urallani aion kehittyä, eli hankkia uuden ammatin. Aikaisemmin oli mielessä niin paljo eri vaihtoehtoja ettei osannut niistä päättää mihin panostaa mutta nyt on selvät sävelet. Suosittelen jokaiselle ammatinvalinta-ja ura-asioden kanssa pähkäileville, ei siinä ainakaan menetä mitään!

Vierailija

pääsin opiskelemaan ja hassua ei mennyt kauaskaan omasta alasta mutta tuntuu oikealta tällä hetkellä :)

mutta meillehän sitten kävi hyvin!!! :) onnea opiskeluun!!!

Vierailija

odottaa kuinka minun tapaaminen parin viikon kuluttua menee :) kyseisen psykologin kanssa kerron sitten teillekin sainko apua ja miten etenemme. Olipa helpottava kuulla että löytyy muitakin jotka eivät halua palata nykyiseen ammattiin.Se on myös minunkin syy miksi menen ammatinvalinta psykologin juttusille...kysymys kuuluukin että mikä ihme minusta isona tulee?

Vierailija

Mitäs sulle sanottiin???? Mä en mennykkään vaan alotin monialakoulutuksessa opiskelemisen...Ja tämä ainakin tuntuu mun jutulta=))))

Kerrohan kuulumisia....!

Vierailija

tuleman pitää. Ja kovastihan on tullut surffailtua erilaisia mahdollisuuksia jo etukäteen mutta kuitenkin kaipaisi ehkä juuri sen ulkopuolisen mielipidettä ja hänellä on sitten tietoa ettei ihan lähde kuuta taivaalta tavoittelamaan :)

Jep,soitin työkkäriin ammatinvalinta numeroon ja kerroin pikaisesti ongelmani ja sanoivat että olen soittanut oikeaan paikkaan :)rohkeasti vain puhelin käteen ja soittamaan!! lähettivät etukäteen täytettävän lomakkeen lähinnä koulutus ja työ taustoista.

Vierailija

p..pitkätossu:

Lainaus:

olen tehnyt työkkärin sivuilla olevan ammatinvalintatestin mutta se ei minusta sovi kuin nuorille jotka miettivät ekaa ammattiaan... kysymykset on aseteltu niin että meikäläisellekin testi ehdotti vain omaa alaani eikö antanut yhtään uusia vaihtoehtoja joita nimenomaan kaipaisin.

Siis mulla on aivan sama juttu sen vuoksi tämä kiinnostaakin, kun en haluaisi palata omaan työhöni.

Vierailija

olen tehnyt työkkärin sivuilla olevan ammatinvalintatestin mutta se ei minusta sovi kuin nuorille jotka miettivät ekaa ammattiaan... kysymykset on aseteltu niin että meikäläisellekin testi ehdotti vain omaa alaani eikö antanut yhtään uusia vaihtoehtoja joita nimenomaan kaipaisin.

Vierailija

Minulla aivan sama tilanne. Soititko vain tuonne työkkäriin ja sait ajan? Erittäin kiinnostuneena odottelen, minkä " tuomion" saat ;-)

Vierailija

Olen käynyt ammatinvalinnan psykologilla ja siellä kartoitetaan saman tyyppisillä testeillä kuin työkkärin nettisivuilla olevalla ohjelmalla soveltuvuutta, omia kiinnostuksen kohteita jne. Psykologin kanssa keskustellaan, tutkitaan erilaisia koulutus- ja työmahdollisuuksia. Paljon riippuu sinusta itsestäsi - psykologi ei automaattisesti anna " tuomiotaan" : " Sinä sopisit hyvin asianajajaksi" . Siellä pyritään löytämään sinua kiinnostavat alat pitkälti keskustelun kautta ja testit ovat suuntaa antavia soveltutuuden mittaamisessa. Tärkeintä on, että olet oma itsesi ja vastaat rehellisesti mikä oikeasti kiinnostaa ja mikä ei ikinä sopisi sinulle.

Onnea matkaan ja avointa mieltä!

Vierailija

Valmistuttuani minusta tulee koululaisten aamu ja iltapäivätoiminnan ohjaaja :) erittäin mielenkiintoista ollut tähän asti.Meillä on kontaksi opetusta kaksi perjantai aamupäivää ja yksi lauanti kuukaudessa.keväällä tietysti alkaa nuo työssäoppimis jaksot muttanäyttöjen yhteyksissä.Koulutus muoto on kuin tehty minulle tähän elämäntilanteeseen on suurta vaihtelua lähteä aia hetkeksi kouluun täältä kotonta :)

Vierailija

miisku:

Lainaus:

aloittamasi moniala koulutus on?? ;)

Tää on sellasta missä on n70% töitä ja 30% koulua ja sinä aikana suoritetaan stiten osa tutkintoa aikuiskoulutus keskuksessa....Eli mä oon rautiassa kassalla töissä niin suoritan myyjän tutkintoa ja oon alottanu vasta 16.11 joten mulla ei oo nyt vielä sen enempää tietoa muuta kun se että työn antaja tarjoaa sitten toivon mukaan työpaikaa jos kaikki onnistuu tosi hyvin.,..ja jos näin on että saan vaikipaikan niin sillon suoritan koulun loppuun.

Kerron tässä matkan varrella lisää kuulumisa.,..Minne kouluun miisku pääsit?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat