***Club-30, viikko 44***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Se on sitten talviaika taas (ja huomenna jo marraskuu!!) ja mulla tänään ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä! Pikkuhiljaa alan jo tottua tähän kotonaoloon, juuri tänä aamuna ajattelin, että itse asiassa on jo ihan kiva, kun ei tarvitse aamupimeässä lähteä töihin vaan saa heräillä omaan tahtiin ja lukea rauhassa lehden. Pitää nyt nauttia, kun kohta sekin ilo on taas ohi... :o)

Tosi kiva kuulla joganna, että teillä on lähtenyt niin hyvin arki käyntiin pojan kanssa, imetys ja kaikki. Mutta ikävää, ettet itse ole ollut parhaassa mahdollisessa kunnossa. Aika hurjalta kyllä kuullosti, että yöllä ambulanssilla sairaalaan... Toivottavasti synnytyksestä toipumisesi nyt lähtisi kunnolla käyntiin eikä tulisi enää takapakkia!

Lene: kävin muuten perjantai-iltana ostamassa sellaisen nenänhuuhtelukannun apteekista, samalla reissulla kun kävin lääkärillä terveyskeskuksen päivystyksessä! Kyllä siitä tosiaan on apua ollut, jomotus toisen poskiontelon kohdalla hävisi melkein heti, kiitos mielettömästi hyvästä neuvosta!! :o) Kurkkukipukin alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Kyllä niitä raskaana olevillekin sopivia yskänlääkkeitä sitten löytyy, vaikka työterveyslääkäri torstaina muuta väitti... Cocillana-nimistä yskänlääkettä määräsi.

Hyviä vointeja kaikille!

Aninka rv 34+6

Kommentit (4)

Vierailija

Mielestäni pelkästään hyvä idea, jos järjestelet vauvanvaatteita yms. valmiiksi jo nyt - ei yhtään hölmöä ole ajatella, että mitä jos vaikka selkäsäryn vuoksi ei myöhemmin enää pystykään. Me remontoimme vauvan huoneen jo kesälomalla, kun silloin oli hyvin siihen aikaa ja ajattelin, että helpompaa se oli vielä silloin, kun ei ollut maha niin iso vielä. Ja kyllä moneen kertaan siellä sairaalassa ollessanikin kiittelin itseäni siitä, että vaatteet ja tarvikkeet oli pääosin ehditty jo ostaa, etten ollut jättänyt kaikkea äitiysloman alkuun! Kamalasti olisin sitten siellä maatessani vain stressannut, jos kaikki olisi ollut vielä tekemättä. Vaatteiden pesun ajattelin ensin jättää vasta äitiysloman alkuun mutta rupesinkin niitä sitten pesemään, kun noita supisteluja alkoi enemmän tulemaan. Eilen sain viimeiset pestyt vaatteet silitettyä.

Aninka rv 35+0

Vierailija

Hienoa Joganna, että arki on alkanut sujumaan!

Itsellä alkaa loppua se synnytyksen jälkeinen eufria, jolloin jaksaa tehdä mitä vain. Alkaa väsymys oikeasti painamaan. Ehkä se osittain johtuu vauvan mahavaivoista, jotka ei ota laantuakseen. Eilen oli huudoton ilta ja olin ihan ihmeissäni, että mitä nyt tekisi, kun ilta ei mennyt hyssyttämiseen. Nukahdin sitten ysiltä vauvaa nukuttaessa. Vauva ei kyllä nukahtanut :-) Maidoton linja on vähän auttanut, mutta ei kokonaan näihin itkuihin. Onneksi mies on niin paljon mukana tässä vauvan hoidossa. Ei voi kun ihmetellä, että miten ne yh:t pärjää. Pakko kai sitä sitten on.

Hyvää äitiyslomaa Aninkalle :-)

Vierailija

Aninka - ihanaa äitiyslomaa! Eikö olekin toisaalta ihanaa saada hengähdystauko työelämästä! Minä olen ainakin viihtynyt lomalla aivan yli odotusten, yhtään ei ole ollut töihin ikävä. No katsotaan sitten kun tässä vielä aika kuluu... mutta ainakin nyt tuntuu että oman rakkaan lapsen hoitaminen on arvokkainta mitä voin tehdä ja hänen kasvunsa ja kehityksensä tarkkaan seuraaminen ihaninta mitä on. Jo nyt näkee miten hän on jo kasvanut!

Lene - teillä on kodinhoitohuone! Vähän olen kade! Täällä sitä ahtaassa kerrostaloasunnossa pyykkiä pestään vessassa ja kuivatellaan vessassa ja lastenhuoneessa...

Minulla on ollut vähän levoton päivä, poika ollut vähän itkuinen ja omat päiväunet jääneet vähiin. Onneksi sentään käytiin kunnon pitkällä kävelyllä päivällä tuolla tihkusateessa. On niin ihanaa työnnellä vauvaa vaunuissa, vielä sellainen vaihe menossa että haluaisi jokaiselle vastaantulijalle ylpeänä huutaa että katsokaa minulla on ihana lapsi täällä vaunuissa...

Vierailija

Aninka, olen niiiiiiin kateellinen että saat olla äitiyslomalla. Mulla on vielä 7 pitkää viikkoa jaksettavaa töissä. Olen tosi väsynyt (taitaa se hemoglobiinin lasku nyt tuntua), selkää särkee ja alavatsalla on jatkuvaa painon tunnetta pitkään istuessa. Taidan olla vähän hullu kun raahaan joka päivä itseni tänne töihin.

Hyvä jos nenähuuhtelusta oli apua poskiontelotulehdukseen! Sitä kannattaa tehdä useina päivinä peräkkäin niin saattaa koko vaiva kadota.

Eilen lajittelin vauvanvaatteet pesua varten. Aion tässä jonain päivänä organisoida kodinhoitohuoneen kaapit vauvan tavaroille ja vaatteille. Jos selkä vihoittelee jatkossa enemmän kuin nyt, en varmaan pystykään kohta enää valmistelemaan mitään...

Joganna: Mukavaa että vauva-arki sujuu!

Lene rv 27+5

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat