kuinka olette toipuneet sektiosta? Itsellä aikaa 2vko 2pvä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ja jälkivuoto on jo loppunut! Olo on hyvä ja olen eilenkin käynyt kahden tunnin lenkillä ( kävellen verkkaisesti). Yöksi otan burana 6oo:sen ja samoin aamulla. Uskon, että pian pärjään ilman lääkkeitä. Lääkäreiden ja sairaanhoitajien mukaan haavani on parantunut hyvin ja kohtu pienentynyt ennätysnopeasti.

Jälkitarkastusta suositeltiin n. 9 viikon kuluttua synnytyksestä, sillä kuulemma sektiosta paranee hitaammin kuin alatiesynnytyksestä. En itse kyllä ihan allekirjoittaisi tuota. Olen nähnyt todella kipeitä ja pitkään kipuilevia alatiesynnyttäjiä.

Kuinka pian uskaltaa varovasti yrittää palata normaaliin rakkauselämään? Haluja on, mutta hirvittää sattuuko se ja onko liian aikaista. Miten te muut? Jokohan voisi yrittää kun 4 viikkoa tulee sektiosta täyteen?

Entä onko tietoa, voidaanko kierukka laittaa myös sektioäidille? Ehdin aueta 2cm, ennen kiikutusta kiireelliseen sektioon.

Evian ja pikkuemäntä 2 vkoa 2 pvää

Kommentit (3)

Vierailija

Itsellä oli kiireellinen sektio 8/03 ja erittäin hyvin paranin. 5 pv olin sairaalassa ja sitten kotona taisin ottaa särkylääkkeitä 2 päivänä. Tasan viikko sektion jälkeen ekan kerran vaunujen kanssa kävelyllä (tikit poistettu samana päivänä).

Seksiä taisi olla ekan kerran n. kuukausi sektiosta; halut oli kovat!! ;)

Nyt rv 31+3 ja katsotaan, miten käy.. Viime perjantaina ultralla lääkäri katsoi, että sektiohaava (pystyhaava, navasta karvoituksen yläreunaan) on hyvin kiinni kohdussa. Eli ei huolta muuten, mut saattaa kuulema tuo pre-eklampsia uusia.. :(

Mutta silti iloisella mielellä odottelen; esikoinen poika ja nyt kuulema tyttö tulossa! Hyvää talven alkua pienokaisen kanssa!

Vierailija

Sairaalasta kotiuduttiin neljän päivän päästä. Lääkkeitä söin viikon verran... Reilun kuukauden päästä seksielämäkin alkoi pikkuhiljaa heräilemään.

Ainut ongelma oli se ettei saanut nostella mitään vauvaa painavampaa ja meillä on pieni vauva niin kissaakaan ei saanut nostaa.

Haava parani hyvin eikä ongelmia ollut. Jälkivuoto kesti sen parisen viikkoa.

Tästä nyt vuosi aikaa ja uusi raskaus on aluillaan.

t: marenda ja papunen rv 4+2

Vierailija

sillä mun pitäisi muodostaa jotain mielipidettä huomiseksi, sektio vs. alatiesynnytys. Mutta aloin jo pelätä sektiotakin (en vielä tiedä kumpaa suositellaan loppujen lopuksi, saati että osaisin asiaan itse jotain sanoa)... eli ihana siis kuulla, että noinkin kivasti voi palautua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat