lapsivesi vs. vetinen valkovuoto / viikkoja 37+6

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei,

kopioin tänne aamusella odotuspuolelle laittamani viestin kun ei sinne ollut tullut yhtään vastauksia... jospa täällä joku osaisi kertoa omia kokemuksia?

Heippa,

eilen luulin että lapsivedet meni, iltapäivällä tuli kahdelta ensin pieni lorahdus joka kasteli pöksyt, ja tunnin päästä sitten pyttyyn jo ihan reilumpi satsi (desi-pari) nestettä. Ehdin jopa toteamaan varmuudella mistä tuo neste tuli eikä ollut pissaa. Oli aivan väritöntä, ja tuoksultaan pikkasen makeaa . Eli ei ollut sitä pikkasen hapanta tuoksua joka mun mielestä on ollut valkovuodon ' normaali' tuoksu. Odoteltiin sitten kolmisen tuntia ennenkuin lähdettiin kättärille näytille. Siellä ensin käyrille (piirtyi heikkoja suppareita), sitten sisätutkimus (2 cm auki, kanavaa jäljellä). Kätilö tunsi kalvot, ja teki kai sen takia liuskatestin joka näytti että emättimessä ei ollut ollut lapsivettä. Siis mä vaan kuiteskin ihmettelen että voiko sitä vetistäkään valkovuotoa oikeasti tulla lorottamalla??? On mulla valkovuoto lisääntynyt viime viikkoina mutta että siis keskenkaiken varmasti yli desin verran täysin väritöntä nestettä?

Entä jos oli lapsivettä tuli klo 15, niin miten nopeast emätin ' puhdistautuu' . Nythän väliä jäi 5 tuntia.

Mulla jopa edelinen synnytys käynnistyi lapsivesien menolla, joten olin kyllä kuvitellut että tietäisin mitä se on.

Koko illan + yön aikana ei ole tullut lisää, joten ehkä se kalvojen reikä olisi siinä tapauksessa jossain korkeammalla?

Osaakos kukaan kertoa omia kokemuksia?

terveisin,

toivon odottaja 37+6

Kommentit (3)

Vierailija

Edellisessä odotuksessa lorahti, oisko ollut rv 34 tai rv 36, aamutakin takamus oli ihan litimärkä. Se oli iltaa kun tapahtu, vasta seuraavana päivänä menin äippäpolille liuskaan ja ne totes ettei lapsivettä ollut ainakaan tullut, " ettei nyt vaan olis ollut pissaa" !?Haloo, kai sen nyt tuntee, jos pissa tulee!

Sitten meni vedet 39+4, ja ne oli samanväriset ja -hajuset kuin se " lorahdus" silloin aikaisemmin. Synnytys oli pitkä (avautuminen kesti 26+jotain tuntia...) ja tosi kivulias, mutta siitä selvittiin ja maailman ihanin poika syntyi tuolloin sitten viikon ennen laskettua aikaa...

Vierailija

Minulle kävi samalla tavalla - tosin viikkoja oli jo 41+

Lapsivettä lorahti klo 16 kunnon satsi ja jopa ph-liuska näytti sen olevan emäksistä. Lähdin siinä sitten Jorvin suuntaan soitettuani ensin ja kysyttyäni kannattaako tulla. Synnärillä oli niin paljon ruuhkaa, että vasta puolilta öin pääsin liuskatestiin! Ja testi näytti (luonnollisesti) negatiivista. Samoin sisä- ja ulkotutkimus näytti lapsivettä olevan reilusti. Kätilö sanoi, että kyllä se edelleen näkyisi testissä jos neste olisi ollut lapsivettä. Vaikka itse en käsittänyt mitä muutakaan neste olisi voinut olla, niin lähdin yöllä sitten taksilla kotiin.

Seuraavana iltana synnytys käynnistyi kunnon supistuksilla ja vauva syntyi helpon synnytyksen päätteeksi ihan normaalisti. Kätilö vain kummeksui sitä, että edes kalvojen puhjettua lapsivettä ei paljonkaan tullut...

Osastolla sitten lastenlääkäri oli täysin vakuuttunut, että neste oli ollut lapsivettä. Mitään muutakaan ei kuulemma voi niin paljon tulla - ei edes sitä ns. hormonivuotoa. Onneksi kaikki kohdallani meni kuitenkin hyvin, mutta lapsesta otettiin päivittäin osastolla CRP-arvo tuon takia :-/

Suosittelen olemaan päättäväinen tässä asiassa! Sulla voi mennä vielä viikkoja synnytykseen ja mahdollinen tulehdus voi päästä pahaksikin.

Vierailija

siis vedet on pitänyt mennä rv 38+4, koska synnytys oli pitkä ja uusi rv ehti tulla täyteen just pojan syntymäpäivänä!Ja poika syntyi viikko ennen la.Eli just tasan rv 39!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat