Montako joululahjaa ostatte per/lapsi?

Vierailija

Mä ajattelin 10 lahjaa/lapsi. Onko se liikaa?

Kommentit (10)

Vierailija

Meilläkin ostettu aiemmin paljon, mutta tänä vuonna n. 2 lahjaa per lapsi, sukulaisilta kuitenkin tulee ja inhottaa muutenkin kaikki krääsä. Viimeksi eivät jaksaneet edes avata kaikkia paketteja. Ajateltiin tänä vuonna keskittyä enemmän joulun sanomaan eli antamiseen saamisen sijasta. Kun tuntuu lapsilta hämärtyneen että joululla mitään sanomaa olisikaan.

Vierailija

Eli itse ostan tod. näk. kolme, loput tulee kummeilta ja mummeilta ym. Yleensä lopputulos on vähän yli (11-13) lahjaa per lapsi, on pakko vähän yrittää rajoittaa. Meillä onneksi ei isovanhemmat osta mitään järjettömiä lahjavuoria vaan toiset isovanhemmat ostaa tasan sen mitä pyydetään ja toiset antaa ' ' lahjakortit' ' uimakouluun tms.

Vierailija

ne on yleensä jotain hiukan arvokkaampaa eli rahallinen arvo 500-1000e luokkaa. Lahjat ovat tuon ikäisellä vielä lähinnä esim. kerään muumi mukisarjaa ja ostankin taas joulumukin tai jonkin muun, muutaman laadukkaamman tarpeellisen vaatteen

,ehkä kirjoja, uuden peiton + tyynyn ja niihin kivat pussilakanat, omaan huoneeseen ehkä uudet verhot tai muuta kivaa sisustusta, kerään myös pentikin sisustus juttuja tytölleni eli sieltä jotain somaa ja tietysti muutama kiva lelu.

Lisäksi tulee vielä isovanhempien, kummien ja ystävien lahjat. Tosin olen sanonut kaikille, ettei tänä jouluna tuhlaisi rahojaan lahjoihin, kun tytöllä on muutenkin liikaa krääsää. Minusta mukavinta olisi, että kummit kerkeisivät tulla meille viettämään pikkujoulua, syömään ja puuhastelemaan tytön kanssa=) Samoin isovanhempien luona vierailut jouluaattona ovat tärkeimmät asiat joulussa, ei lahjat =)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat