<¨ JOULUMAMMAT MARRASKUUN EKANA TIISTAINA ¨>

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eihän pinoa vielä oltu aloitettu?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

ja hermot meneeeeee! Mä haluan tekohampaat, kyllä kiitos! Mä en jaksa enää näitä perskeleen hammaskipuja joka välissä.. >:( Miksi ne on jatkuvasti kipeenä?? Mä en tajua.. Nyt on se hammas jossa on juurihoito vielä kesken kipeenä. Huomenna pitäis sit taas nähtävästi soitella hammaslääkärille, että auta auta auta.. Kun ei voi purra sillä puolella ollenkaan, tuntuu että alahammas painaa purressa heti siihen muka jo juurihoidettuun hampaaseen.. Nähtävästi siellä vielä on niitä juuria jäljellä kun kerran jomottaa ja on niin hellänä koko pentele. *argh* Miten paljon oonkaan tämän vuoden aikana kuluttanut hammaslääkärilaskuihin.. 8-/

Muutoin olo on ihan ok. Eilen taas vain oli maha kipeenä lenkin jälkeen, tuntu että joka paikkaa särkee ihan messevästi. Mutta näillä viikoilla voi jo särkeäkin. :) Ja kylläpäs se lenkki olikin sellanen ettei ihme että särki, koira reuhaksi ja mulla oli täysi työ saada kuria taas. 8-/ Kun pitäähän sitä vähän pistää meteliä pystyyn ja reuhata kun vastaan tuleva koira alko meille urputtaan. Oma koira veti herneen nenään että hitto, mä puolustan äitiä nääääin äänekkäästi.. *gggrr* :) Sitten taisteltiin että anteeksi, mutta selviääkös äiti tässä ihan ilman herrasväen apua, täh häh. No mutta semmosta täällä.

Nyt vähän ajatukset sekasin kun mese vilkuttaa samaa aikaa ahkerasti. :) Kiva kun joku edes joskus kaipaa.. :))

Quarra ja tirriäinen rv34+6 *uutta viikkoa taas aloitellaan*

Vierailija

Ensin Hippomaman galluppiin... Hyvä synnytys..hmm.. en usko että sitä voi määritellä. Jokainen synnytys on jokaisen kohdalla niin erilainen, kipukokemukset ovat jokaisella henkilökohtaisia, synnytykseen liittyviä pelkoja jne on monenlaisia jne..

Mutta omalta kohdaltani voisin ehkä ajatella kun on takana yksi sektio, niin hyvä synnytys olisi tällä kertaa alatiesynnytys. Ja ehkä se, että osaisin paremmin hallita kroppaani supistusten aikana ja niiden välissä (missä välissä???). Kaipa sellainen hetkessä eläminen ja itseensä luottaminen ovat tärkeimpiä asioita.

Tänne kuuluu ihan hyvää. Maha kasvaa ja ihmisten tuijotteluista ei saa enää rauhaa..kivaa tai ei..no ainakin tulen huomatuksi :) Jostain mulle kumpuaa sellainen olo että tämä vauva syntyisi aika paljon etuajassa..en tiedä mutta toivoisin tietysti että ei ainakaan ennen rv 35 syntyis.

Vauvan tavaroita on jo laitettu, sänky ei vielä ole valmis. Sairaalakassin ajattelin pakata jo tällä viikolla..tai sitten kun äitiysloma virallisesti alkaa :))

t. beal rv 32+3

Vierailija

Ihanaa, nyt ollaan marraskuun puolella, vihdoinkin ens kuu on jo MEIDÄN kuukausi!!!:))

Mikäs se kysymys oli, no ainakin synnytykseen liittyvää;) Hyvä muisti:P

Mä toisoisin et ainakin alku menis suunnilleen sillain kun viimeksi (mut ihan itellään lähtis käyntiin, ei käynnistyksellä)sain juuri oikeaan aikaan epiduraalin ja koko aukeamis vaiheen olin ihanan autuaassa fiiliksessä ja miehen kans vaan vitsailtiin ja hassuteltiin:)) Olisin halunnut enemmän kolla pystyssä (siis käpötellä yms.), mut oli niin monta piuhaa kiinni ittessä ja vauvassa et tuntu aika mahdottomalta. Ongelma oli kyl alusta lähtien et vauva ei ollut laskeutunut ja uskoisin et tuo kävely ja pystyssä olo olisi auttanut asiaa. Jouduinkin ensin ponnistamaan vauvan alas ja sit vasta ulos (ja jäi viel kiinni hartioista). Mut muuten meni kyl tosi ihanasti edellinen synnytys, menis tääkin sinänsä yhtä " helposti" , mut toivottavasti ei kukaan jää kiinni, se EI ollut kivaa:( Mä haavelin jakkaralla synnyttämisestä jo esikoisen odotus aikana, mut eipä onnistunut ja vähän pelkään et nyt varsinkaan ei oo omille toiveille oikein mahiksia, taitaa nuo lääkärit ottaa nämä kaksossynnytykset vähän erillailla:/ No ainakin toivon et saisin olla pystyssä niin pitkään kun haluan/kykenen ja et saisin hyvissä ajoin (ei liian aikasin) kipu lääkityksen! Siinä taitaa olla mun tärkeimmät toiveet synnytyksen suhteen! Ja todellakin toivon että saisin synnyttää ALAKAUTTA!!!!!

Supistuksia tulee taas ikävästi, eilen ei tullut oikeestaan ollenkaan, mut nyt tuntuu et vähän väliä supistaa:( kivuttomasti onneks! No soitinpas nyt sinne neuvolaan kun huomasin et siellä on just soittoaika, lääkäri ois tänään, mut se on täys ja siel olim opiskelija joten ne soittelee mulle myöhemmin! Saas nähä mitä se neuvolantäti tuumaa, kai se on ihan paniikissa, kun tuntuu et on jotenkin ihan ylihuolehtiva:/ Jaa soittikin sit heti ja oli sitä mieltä et soitan keskusäitiysneuvolaan, siis sinne mis käyn ultrassa:/ No mitähän nekin siä voi auttaa, kaippa se sit selviää kun soitan! Nyt tuntuu et soittelen ihan turhaan:(( Sanokaa et eihän tää oo turhaa!!??? Nyt yritän ajatella lasten parasta, mut silti tuntuu jotenkin ihan hölmöltä:/

Mä alan nyt soitteleen, palailen myöhemmin kertomaan mitä sanoivat!

Rölli-peikko ja tylpykät 31+3

Vierailija

nyt ehdin tulla teille kertoileen kuinka päivällä kävi; Soittelin sit neuvolaan uudestaan ja siellä oli peruuntunut lääkäri aika, joten pääsin sinne lääkäriin. Lääkäri teki alatutkimuksen ja totesi et kohdunsuu sormelle auki, mut sisäsuu kiinni. Kohdunkaulaa jäljellä 2,5cm, mutta pehmennyt. Käski vain ottamaan rauhallisesti! Huh, onneks ei tarvinnu taysiin lähtee, supisteluita tulee ja menee, mut edelleen onneks kivuttomia. Heti jos lakaa tuleen kipeitä pitää soittaa neuvolaan, pissakin katottiin ja puhas oli rr oli 130/82 mun mielestä vähän koholla, mut eipä neuvolantäti mitään sanonu. Ens viikolla jo uus käynti! Kovasti ne yrittää tuputtaa mulle kodinhoitajaa, mut mä en käsitä mitä mä sillä teen!!! Maksaisin jollekkin siitä kun se tulee kattoon kun mä löhöön sohvalla ja tyttö touhuaa, ulkona kyl pääsen viel hyvin itekkin käymään (ja haluankin). siivonnut en oo enää moneen viikkoon ku äiti käy siivoomassa ja ruuat pystyn itekkin tekemään! No katotaan nyt kuinka tää etenee, mut näin ainakin tällä hetkellä! Kyllä kannatti lääkärillä käydä niin sai mielenrauhan;)

Nyt löhöileen taas:)

Rölli-peikko ja tylpykät 31+3 (sykkeetkin kuunneltiin, toisella 152 ja toisella 156)

Vierailija

Tännepä ei ihmeempiä, tasasta odotusta. vauva on alkanut kyllä aikamoiseksi touhuajaksi ja tuntuu, että tulee mahasta läpi. pikkuinen on alkanut kasvaakin kiitettävään tahtiin, tuntuu, että koko maha on täynnä vauvaa.. Niin kai se tietysti alkaa ollakin pikkuhiljaa.

synnytysgalluppiin.. Oon päättänyt olla miettimättä tarkemmin koko synnytystä ennen synnytystapa-arviota joka lienee joskus kuun lopussa. kun kuulee mitä lekuri on siitä touhusta ylipäänsä mieltä kun pikkuongelmaa on ollut edellisissä synnytyksissä. ja kaikista tärkein asiahan on vauvan koko..

Mutta jos mietin millaisen synnytyksen haluaisin jos sen voisi valita ja se todella menisi niin(..).

Ekaksikin haluaisin, että lähtee itekseen käyntiin, siis jo siitä syystä, että saisin jännityksellä kotona odotella miten ja milloin alkaa.. Tosin sitä odotellaan varmaan veilä vuoden vaihteessa meikän historialla.

Tytön synnytys on jäänyt kyllä mieleen hyvänä synnytyksenä, osasin hallita itseni ja rentoutua ihan mukavasti(pojan synnytys oli sellainen,e ttä siitä jäi kova revanssihenki päälle, toisella kerralla osaan kaiken paremmin, hengityksen, rentoutumisen yms.), kätilöitä oli kaksi, toinen vasta palannut mammalomaltaan ja oma synnytys vielä hyvin muistissa ja oli kyllä todella kultainen ihminen, toi lämpimiä kaurapusseja ja passasi kaikella lailla.

tytön maailmaan saattaminen kesti 4h18 min ja se oli ihan kohtuullinen aika, ainoa mitä muuttaisi, on se, että saisin kunnollisen kivunlievityksen, vaikka vain puoleksi tunniksi niin saisi hiukan levätä. haaveena on spinaalipuudutus. ja olen ajatellut testata jos vain mahdollista ammeen, ekalla kerralla suihku auttoi mutta siellä kopissa loppui happi, jos ammeessa henki kulkisi ja vesi auttaisi..

ja se mitä eniten toivon on se, että istukka syntyisi ihan itsekseen vauvan perään, saisin olla vauvan luona synnytyssalissa, nähdä kuinka se kylvetetään ja kävellä ite osastolle omilla jaloillani, en sängyllä kärrättynä tippapullot heiluen.

Sori kun taas vöyhötän vyöhyketerapiasta, mutta tälläkertaa odotan synnytystä luottavaisena ja haluaisin kokea, onko siitä oikeasti apua, samoin kun terapeutti lupasi antaa kaukohoitoa synnytysken ajan.

Olen kipuherkkä, todella onneton.

Saas nyt sitten nähdä kuinka Lahjan loppupeleissä käy!! Eiköhän ihan hyvin, kahdesti olen hengissä selvinnyt(oikeastikin, verta on tullut melkein kolme litraa kummastakin) niin jospa asia nytkin klaaraantuu.

Kyllähän hiukan hirvittää. Saisin varmasti sektionkin aika helposti mutta jotenkin en haluaisi kuitenkaan.....Vaikka kiroan itseni siitä hyvästä johonkin kun oikein kipeänä vauvaa maailmaan pönkään, ihan varmaan..

Juu mutta tarvii taas alkaa lapsille jotain syömistä katella kun pikkukakkonenkin kohtapuoleen loppuu. ukko syököön päivällistä kaalikeittoa, se on sen herkkua. Minen kyllä suuhuni laita mutta makunsa kullakin!!

Lahja rv 33+4

Vierailija

Tanaan on vasyttanyt ihan armottomasti aamulla olin hoitamas ystavan poikaa 3 1/5 tuntia ja olin sen jalkeen poikki. Tulin kotiin ja nukuin 3tuntia. Mista ihmeesta taa vasymys voi johtua ja eniten vasyttaa just paivalla. Saa nahda tuleeko yolla uni silmaan ollenkaan kun paivaunet venyi noin pitkaksi.

LILLA(sory jos nimimerkki meni vaarin) tsemppia sinulle minunkin puolesta!!!!!!!!!!!Toivottavasti saat asiat jarjestymaan.

Synnytyksesta ei aikaisempia kokemuksia mutta haluaisin normaalin alatiesynnytyksen ei kaynnistysta eika mitaan imukuppia tai pihteja. Normaali synnytys mielummin ei sektiota mutta jos synnytyksessa joku menee vikaan ei avaudu tai vauvalle tulee joku hata niin mielummin sitten suunniteltu sektio kuin hatasektio mutta noita juttujahan ei pysty etukateen arvaamaan......... Mua silti pelotta hirveasti synnytys alateitse kivut lahinna, tarkeinta kuitenkin olisi etta vauva ja mina sailytaan hengissa ilman traumoja ja fyysisia vammoja. Toisaalta tuo sektio tuntuisi yksinkertaisemmalta mutta oikeasti ei varmaan sita ole mutta nain ajatuksesna. Mutta nain jarjella kylla tuo alatiesynnytys silti vie voiton. No mina tassa pohdin ihan turhaa ilman kokemusta joten tieda hanta mina vain pidan tarkeimpana etta kaikki menisi jotenkin hyvin vauvan ja itseni kannalta.

ei mitaan uutta ajatuksissa vahan alkaa olla malttamaton olo voikun aika jo kuluisi jolukuun puolivaliin.....

Annora ja Maha-asukki rv 33+5(tanaan liikkunut vilkkaammin)

Vierailija

outoa ajatella, etä ensi kuussa on virallisesti " meidän vuoro" ...

Mä en oikein nyt osaa tuohon galluppiin vastailla, tärkeintä varmaankin olis se että hoitohenkilökunta kuuntelee synnyttyjän toiveita, ja toteuttaa niitä tilanteen mukaan. Eikä väheksy synnyttäjän pelkoja tms...

Mulla on supistukset jonkin verran rauhoittunnet, kun viikon verran tuossa tuntui, että joka päivä niitä tuli säännöllisesti vähintään parin tunnin ajan n. viiden min välein. Paitsi nyt tänään on kyllä ollut taas ajoittain kovaakin menkkamaista kipua, ja samalla supistellut. mutta ei nuo sännöllisiltä tunnu... Noi varmaan johtuu siitä kun pojan kanssa innostuin leikkimään hippaa puistossa (tosin siis en kyllä pystynyt juoksemaan, mutta reippaamin kääntyilin ja liikuin kuin norm. nykyään...). Onneksi mun veli on täällä vielä tän päivän, illalla tosin lähtee kotiin.. Ja miehelläkin on tää vko iltavuoro, että pitkiä on päivät:/..

Huomenna meinattiin mennä pojan, kaverin ja sen lapsen kaa illalla Titi-nallen konserttiin... Tai ainakin niin tänään suunniteltiin. pitää nyt kuitenkin katella huomenna tätä olotilaa. OLis kyllä kiva käydä, poikakin saattais tykätä!!!

T:H-H rv 34+6

Vierailija

Taalla on paljon parempi olo kuin eilen ja kavin uimassa aamulla. Kyselin milloin alkaa seuraava vauvauinti uudenvuoden jalkeen - eivat viela olleet tehneet ensi vuoden listoja, mutta siella on nyt meidan vauva jo listalla etta paasee aloittamaan vauvauinnin heti kun se on sallittua :-)

Hippomaman kysymyksesta - ensikertalaisena kun ei oikein tieda mika sita oikeasti on edessa, vaikka kuinka aiheesta lukisi ja keskustelisi, mutta kylla minusta tuntuu etta kuten te jotkut muutkin olette sanoneet tarkeinta on se turvallisuuden tunne (etta katilo osaa asiansa) ja se etta saa positiivista kannustusta jos synnytys pitkittyy. Ja se etta jokaisessa vaiheessa kuunneltaisiin minun mielipidetta ja jos en jotain ymmarra niin se selitettaisiin kunnolla ennenkuin mihinkaan toimenpiteisiin ryhdytaan (ja jos en ole siina kunnossa etta ymmarran mita tapahtuu, etta kaikki selitettaisiin miehelle).

Tumble & Wriggler 35+5

Vierailija

Mulla tää ylävatsakipu jatkuu. (puhuin siitä aiemmin että on ihan tunne että olis kipeä mustelma, vaikka ei oo...) Soitin eilen siitä neuvolaan ja siellä epäiltiin että se vauvan pää siellä painaa. Mulla kun tämä isokoinen pikkukaveri on jalkatarjonnassa...

HYVÄ SYNNYTYS??? no sellaisen tahtoisin kokea minäkin. Mulla kun esikoisesta oli aivan kamala.. 24h synnytin ja paikat oli siihen mennessä auki 4-5cm ja päätettiin leikata. Silloin ajattelin että jos tollasta tuskaa tarvii ihmisen kestää, niin johan on kumma, kun kaiken olisi voinut tehdä paljon yksinkertasemmin ja kivuttomasti SEKTIOLLA. Nyt tätä kakkosta odottaessa on pelko synnytyksestä ollut kova, ja oikeestaan olen yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa.. viimeviikolla äitipolilla sitten kun todettiin että vauva on TODELLA iso ja ainakin vielä jalkatarjonnassa, niin lääkäri ymmärsi heti pelkoni ja TOIVEENI sektiosta. Nyt se on sitten mustaa valkoisella, 17.11 päätyetään sektio päivä. Olen tähän varsin tyytyväinen ja tuntuukin että päätös helpotti oloa. Toisaalta se sektiokin on alkanut pelottamaan ja varsinkin se paraneminen siitä... mutta tää on normaalia pelkoa! Ja mitä siihen paranemiseen tulee, niin viimeksi paranin nopeasti siitä sektiosta ja toivon että nytkin kävisi niin. Eihän sitä koskaan voi tietää kummasta toipuu nopeammin, alatie synnytyksestä vai sektiosta, koska alatiesynnytyksessäkin voi vaikka revetä todella pahasti. Näitä asioita kun ei etukäteen koskaan tiedä!

Mua vielä väsyttää, taidan mennä keittää kahvia.. ihana tuoku tulee uunista, laitoin heti 8 jälkee aamulla karjalanpaistin uuniin.. namskis!

narnia 34+2

Vierailija

Huomenta!

Kurkku edelleen yöllä kipeä, mitä ihmettä virusta tämä oikein onkaan. Vauva mylkkyää mahassa ihan kunnolla. Edelleen ne potkut tuntuvat oikealla puolella kyljessä, jotenkin poikittain siellä edelleen ollaan...

Hippomaman hyvä synnytys kysymykseen vastaisin, että olipa kysymyksessä sektio tai alatiesynnytys toivoisin, että kaikki sujuisi kutakuinkin " hallitusti" =avautumisvaiheet, ponnistusvaihe ja loppurutistus. Hyvään synnytykseen kuuluu mielestäni myös sellainen turvallisuuden tunne, että voi luottaa kätilöiden osaamiseen ja että he ovat kannustavia & empaattisia loppuun saakka. Varsinkin lopussa itseltäni meinasi alatiesynnytyksessä usko loppua, joten mielestäni kannustava kätilö tuossa tilanteessa parasta.

Sektio ja alatiesynnytys ovat siis takana ja näistä sektion koin helpommaksi ja alatiesynnytyksen kivuliaammaksi. Repeämä oli myös pidempään kipeä kuin sektiohaava, joka sekin muutamana ekana päivänä leikkauksen jälkeen oli kyllä kipeä. Molemmat olivat jokatapauksessa itselleni hienoja kokemuksia. Pikkukolmosen kohdalla ei ole mitään väliä millä tavalla syntyy, kunhan syntyy ja lopputuloksena vauva ja että itse on kunnossa (siinä kunnossa siis mitä nyt sitten synnytyksen jälkeen yleensä ollaan:). Kätilöt olen myös kokenut tosi mukaviksi ja ammattinsa osaaviksi. Olen kyllä ottanut sen asenteen, että avoimin mielin synnyttämään ilman senkummempia suunnitelmia (jotka harvoin menevät käsikirjoituksen mukaan), kyllä kätilöt neuvovat ja auttavat tilanteen mukaan. Oma miehenikin on työnsä puolesta opiskellut synnytysjuttuja, joten itselleni luo turvallisuutta se, että synnytyksessä on mukana sairaalahenkilökunnan lisäksi jotakin näistä jutuista tietävä puoliso.

Lähdenkin nyt tästä ulkoilemaan. Huomenna ajattelin käydä vyöhyketarapiassa noiden yöunet vievien levottomien jalkojen takia. Onko kellään kokemusta näin raskauden aikana tästä em. terapiasta? Auttoiko?

t. Vipeka 32+2

Vierailija

marraskuuta jo!!!!!!ei uskois kun ulos katsoo...

AIVAN USKOMATONTA!!!!SAIN UUDEN AJAN ÄITIPOLILLE JO PERJANTAINA 4.11=0!!!!!eilen sinne soitin ja nyt sainkin näin pian kun piti vasta 14.11 olla,nyt pääsen tästä stressistä ja epätietoisuudesta ja saan kuulla mitä ne meinaa ym.

Hyvä synnytys,no takana on normaalisti alkanut synnytys joka oli pitkittynyt ja kivulias ja päätyi lopulta hätäsektioon nukutuksessa joka oli siinä tilanteessa ehdottomasti oikea päätös.Hätäsektiota en tietenkään toivo,mutta sektiota kylläkin koska mulla on vieläkin synnytyspelko(en kuitenkaan ole pelkopolilla käynyt),lasta veikataan suureksi,en ole alakautta synnyttänyt,mulla on TODELLA ALHAINEN kipukynnys.Nyt vaan toivon että ei mitään niin säikäyttävää tapahtuisi kuin ekassa synnytyksessä kävisi ja mua kuunneltaisiin.Toivon vaan että tämä lapsi saataisiin onnellisesti ja turvallisesti maailmaan hyvinvoivana.Sektio tai alatiesynnytys:kumpikin yhtä hyviä,kunhan vaan vauva voi hyvin.

Mulla ei ole ns.tarvetta kokea alatiesynnystä kun ajatuskin siitä ahdistaa ja pelottaa,toki sektiokin jännittää.Viimeksihän olin nukutuksessa enkä tiennyt siitä mitään.Toivuin hyvin kuitenkin sektiosta eli siitä jäi ihan OK fiilikset.

äitiliini ja hikkavauva rv 35+4

Vierailija

Olipa kiva huomata kun heräsi että ystävämme arska möllöttää,eikä sada tai muuta kurjaa.

Minny,joo kyllä ne supparit siitä harveni kun lepäili.(Olipahan hyvä syy kieltäytyä lähtemästä anoppilaan kylään :P)Aika pelottavaa oli kyllä huomata että nehän oli tosiaan säännöllisiä kun huvikseni aloin kellosta katsomaan.Tulihan niitä sitten pitkin iltaa..masu kivikovana!

Jaa..nyt heitti Hippomama pahan kysymyksen.Filosofisia pitäis heti aamutuimaan pohtia :/ hmmph..Vaikea sanoa kun en ole ikinä synnyttänyt niin ei tiedä mitä se on!!!Mutta kai se pääasia on että jälkeenpäin siitä ei jää mitään traumoja (ei äidille eikä lapselle).Ja myös ettei jää pysyviä fyysisiä vammoja tai haittoja.Ja itselle ainakin on tärkeää että tulee kuulluksi siinä kipujen keskellä,ja toiveet otetaan huomioon.' Hälläväliä' -kätilöt voi työntää hällänsä sinne väliin minne päivä ei paista!!Ennen kaikkea se on kai sitä juuri että siitä jää hyvä mieli ja tunne että uskaltaa synnyttää vielä joskus uudestaankin :D Luulis.Tää on nyt taas tikru-pohdintaa..tietämätön untuvikko tuumaillee ;)

Sisko soitti eilen innoissaan että oli nähnyt ekaa kertaa sektion siellä työharjottelussa!!Oli ihan innoissaa.Ei voinu tietenkään vaitiolon takia kertoa kaikkea mutta aika liikuttavaa se oli kuulemma ollut!! Se kun on sellanen menijä tyyppi ollu eikä paljoo pikkuihmiset kiinnostanu ennenku vasta nyt mun raskauden myötä ;) Koskaan ei oo edes ihan pientä vauvaa varmaan nähny..Mutta mun pelkoa helpotti hieman se että nyt se kuulemma ' tositoimia' nähneenä haluaa sitten joskus kun lapsia saa,ehdottomasti synnyttää alakautta jos mahdollista.Oli kuulemma sen näköstä touhua se leikkaus..Ja nyt niille jotka olette sektioon menossa,älkää suuttuko tai pelästykö!!!Tää oli vaan yhden ihmisen mielipide!! :)

On sitä itsekin tullu harkittua että mitä jos vaan vaatis sektion mutta jotenki oon aina kuitenki päätyny siihen tulokseen että jos sittenki yrittäis alakautta..edellyttäen ettei vauva oo tosi iso!Ja sehän selviää nyt perjantaina..kyllä vaan jänskättää!!!!

Nyt tää jänskääjä lähtee pyykkitupaan pesee lakanat.

Aurinkoista päivää tontut ja kinkut!!!!!

-Tiggr&Nasu 35+5

Vierailija

Pitkästä aikaa pinoudun. Lukemassa käyn kerran pari viikkoon, mutta nyt siihen tulee muutos ;) Olen kas jäännyt mammalomalle! Toinen päivä jo menossa ja hyvälle tuntuu.

Kunto yhä loistava lukuunottamatta väsymystä. Eilen kävin neuvolassa ja kaikki sielläkin ok. Lapsikin oli taas kääntynyt pääalaspäin, mutta saas nähdä pysyykö vieläkään paikoillaan, kun on niin kova menijä :)

Synnytystapa arvioon olisi ensi viikolla aika. Mitähän sielläkin nyt sitten arvioidaan ja tehdään... Ei hajuakaan, mutta kuulemma siksi menen, kun ensimmäinen lapseni syntyi sektiolla.

Tästä pääsenkin gallupaiheeseen sujuvasti...

Johon vastaus, että ei hajuakaan ;) Hätäsektioon meni ensimmäinen raskaus viimemetreillä ennen ponnistamista, että sitä en ainakaan toivo.

Toivon kai lähinnä rauhallista ilman kiirettä etenevää alatie synnytystä, koska viimeksi oli kova kiire lopussa ja laikkaushaava oli ikävän kivulias ja kauan. Ei kiitos sektiota jos saa valita :)

Tulihan sekavaa höpinää, mutta ehkä tämä tästä paranee/selkiintyy loman edetessä...

Bebu rv 35+2

Vierailija

LILLA:Paljon tsemppiä siule ja toivottavasti saatte tilanteen ratkeamaan parhain päin! Täällä jännätään myös puolestasi!

TIKRU:Jokos olo parempi vai vieläkö supparit oli pitkäänkin kiusana?

Galluppiin en nyt oikein osaa vastata...hyvä synnytys...hmm...

Tänne ei mitään ihmeempiä,olen yrittänyt lepäillä mahdollisimman paljon,mutta rehellisesti voin sanoa,että tylsistyttää!!!!!!!!

Nyt just tuntuu sitten,että pitäisi tehdä tuo juttu ja tuo ja vielä tuokin...

Oon kyllä jotain pientä puuhastellutkin,mutta vaikka pesukoneen tyhjentämiseen menee kyllä huomattavasti enemmän aikaa kuin koskaan muuten =o)

Mutta nyt syömään jotain ja sitten jälleen pitkäkseen kun esikoinenkin on kumminsa kanssa liikenteessä.

Minny ja masu 35+5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat