Ensikoiden tiistai!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hui taisin ehtiä avaamaan päivän jutut. Ensikoille olikin kertynyt aika lailla tarinaa viimeisen viikon ajalta, pitäisi ehtiä useammin kirjoittelemaan että pysyisi kärryillä.

kysymys aamulämmöistä. mitäs luulette tästä: mulla on nyt menossa kp 30/29-40, ja lämmöt on olleet tasaisesti 35.8 tai 35.9 koko kierron ajan, paitsi tänä aamuna jolloin oli 35.6. Voikohan tästä vetää jotain johtopäätöksiä? enkö ollenkaan ovuloi? tuleeko täti tänään? lämmöt, limat ja kaikki pysyy ihan tismalleen samanlaisina läpi kierron.

auttakaa ihmettelevää :) ja Lisää plussia kehiin!!!

quulle iso hali.

tokkopa

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Väsyttää niin maan pirusti. Ja turha tulla sanomaan että voi johtua raskautumisesta...en usko. Eilen vaan meni töissä pitkään ja nyt on ihan rättipoikki, ja vielä iltatyöt pitäis jaksaa. omassa navassa ei ole mitää muutoksia, samalla tavalla toisinaan vihloo j atoisinaan ei oikein mitään, kuitenkin niin ettei alavatsaa voi olla " tönkköydeltä" huomaamatta. Aiemmin sentäs unohdin koko masun välillä, nyt se vaan kokoajan tuntuu jotenkin. Blah.

Onpa täällä hiljasta, onko kaikilla muilla elämä? Ja missä on mooli-booli???

tokkopa; täältä yks arvaus lisää lämpöjuttuun, muistelen lukeneeni että lämmöt nousee ennen ovista ja putoaa oviksen jälkeen, ja raskauduttua sitten nuo lämmöt jäis ylös? voikohan olla noin...sittenhän ei testejä tarviskaan kun mittailis vaan lämpöjä?..en minä tiedä, kunhan jotain veikkasin...unohda.

Mun on kai mentävä päiväunille vaikken yleensä päivisin nuku kun sitten on ilta ihan tokkuraista aikaa...nyt en vaan jaksa, en jaksa viedä edes koiria lenkille joten tarhassa riehuvat (julmaa). Pakko nukkua edes hetki...

*nuokkuva Tappert

Vierailija

Muutamaan päivään en tänne ehtiny ja oli kertyny jo ihan hirmu paljon luettavaa,hui!:)

En ehdi nytkään sen pitempiä pulisemaan kun koirat odottaa lenkittäjää, mutta mulla on jo kp 42/29-30..alkaa ärsyttämään tuo kierto kun on jo ne kaks negaakin testattuna..kai mä tuon vikan testin teen ens viikonloppuna ettei enää sekään polttele kaapissa..höh!

marinda oli tainnu päästä pitkästä kierrostaan eroon,nyt uuteen yritykseen:)

ainiin..plussatuulet oli sentään löytäny tiensä meidän akvaarioon koska siellä oli eilen iloinen perhetapahtuma x 3..pitäisköhän hörpätä mukillinen akvaariovettä;)

Vierailija

olipas mooli ihana kun ilmoitit olemassaolostasi! ehdin jo oikein huolestua... :)

hemuli: lohtuhali sulle, vaikka eihän mitään ole menetetty ennenku täti tulee.... mutta voin sanoa, että nyt kun meillä on yritystä takana kohta 16 kk, niin ne 7 ensimmäistä oli kaikista pahimmat. ensimmäinen kierto oli shokki kun vauvaa ei kuulunutkaan (jostakin syystä olin kuvitellut pepsiksen BANG ja maha pystyssä:)).. sitten siihen odotukseen tottui ja se raivostutti ja masensi aina ne 7 kk.. sitten yhdessä miekkosen kans tuumittiin että antaa jo olla, mitä sitä ressaamaan ku mitään ei kumminkaan ajatuksen voimalla tapahdu.. ;) no niinpä sitten kevät ja kesä meni ulkona touhutessa, ja nyt syksyllä päätettiin että lääkäriinhän tässä on mentävä.

mutta taas lyhyestä asiasta piti tehdä pitkä :) ja teille vauva tulee kyllä enneku ne 7 kk on täynnä, kun kerta oli se yksi kemiallinenki..

Queenbuzz: oliko sulla menossa ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen? ajattelin vain että kiertohan voi kyllä heittää vähä aikaa mutta useimmilla tasoittuu kyllä sitten ajan kanssa.. meillä niin ei kyllä tapahtunu... :(

aloitan kyllä jo iltapesujutut kun niin meinaa väsyttää, ja päätäkin vähä hakkailee... :( kyllä se mieki täältä sen plussan kohta tuon, usko on taas ainaki hirmuinen :)

tuli muuten vielä mieleen, että mehän mennään moolin kans aika samoissa kun mullaki on jo kp10 menossa :) piinaillaan sitten yhdessä :) toivottavasti nuo clomit saavat nyt sen oviksen tapahtumaan...bdbdbdbd..

hyvää tiistai-illan jatkoa kaikille rakkaille enskoille!! ja nyt PITÄÄ TULLA LISÄÄ +++++++++++!!!!!!!!! :) öitä..

Vierailija

Jaa taas löysin itteni täältä..ehkäpä tämä elämä ei kuitenkaan enää niin kovin pyöri tässä vauvamaailmassa ku tuota yritystä on niin pitkään ollut(19 kiertoa). Joku puhui, että 7 kk jälkeen rupes olo helpottaan ja tottuun siihen odotukseen, täälä on samanlailla ja siihen tätiinkin on niin tottunu, että ois varmaa outoa jos se jäis pois?!

Viime kierto oli huippu kierto puuhailujen suhteen, mutta silti täti hyökkäs ja veti maton alta. Noh enää en halua miettiä nuita huonoja puolia vaan uskon että meillekkin se pieni suodaan kun sen aika on!

Nyt nukkumaan!

Vierailija

Ull-Maij' llahan on jännät päivät käsillä!!!Millon meinasit testatailla jos ei menkat ilmottele itsestään?Plussaonneee!!!!Olitko muuten minkä ikäne?

Mulla vähä tylsää...pyörii taas kokoajan vaa nää vauvahaaveet mielessä,on se kyllä kumma kun loppukiertoa kohden mennään niin ei muuta aivokoppaan mahu...Siis nyt on ihan pakko onnistua tässä hommassa,ties millon saa taas näin hyvän kierron aikaseks.Se on ainaki melko varmaa että simppoja on ollu paikalla kun munis on irronnu(olettaen että kaikki on kunnossa....)...niin eikö ne nyt osaa porautuu sinne mun munikseen ja siitä sit lillua kohdunseinämään kiiiii?!?!?!Toivottavasti on tajunnu!!! :) Hyvä etten oo jo pahalla tuulella kun aattelen vaa että miks nytkää onnistas..

Joo ja kohta sitä tarkkaillaan ja löydetään ties mitä oireita itestänsä ja aina pitäny tosi hyvin paikkansa....Ja joka kerta oon vannonu että nyt en niitä itsestäni kuulostele...nyt ainakin yritän sit olla kirjottamatta niitä tänne :)

Huh!Koittakaahaa pupuilla ja plussata!!!!

Saan muutes ilmaset ovistestit 10 kipaletta kun nazuli tällä palstalla ilmotti että hänellä on ylimääräisiä!!!Ihana tyyppi!!!

Vierailija

Missäs kaikki luuraa?

Mitä muuten Fiorellalle kuuluu?

Moolikin on kadonnut jonnekkin... huhuu..

Entäs Q? ..ei ainakaan eilen törmätty lenkillä.. ;)

Kyllä vahvasti näyttää tuo tätsy taas tulevan... =´(

Pikkusen jo punaista tuossa vessassa käydessä näytti.. kyllä on kettumaista..

Vierailija

Mie olen ihan uusi täällä. Wanna-be-mamma Savosta, joka yrittää ensimmäistään ukkonsa kanssa 9.:ttä kiertoa. Tännään kp 1/27-28. Terveyhdys kaikille :) *vilkutus*

Vierailija

[color=red]tokkopa[/color]:

Lainaus:

kysymys aamulämmöistä. mitäs luulette tästä: mulla on nyt menossa kp 30/29-40, ja lämmöt on olleet tasaisesti 35.8 tai 35.9 koko kierron ajan, paitsi tänä aamuna jolloin oli 35.6. Voikohan tästä vetää jotain johtopäätöksiä? enkö ollenkaan ovuloi? tuleeko täti tänään? lämmöt, limat ja kaikki pysyy ihan tismalleen samanlaisina läpi kierron.

auttakaa ihmettelevää :) ja Lisää plussia kehiin!!!

Mun tietääkseni ovulaation voi todeta varmasti tapahtuneen, jos lämmöt kohoavat vähintään 0.2 astetta eli kuulostaa siltä, ettei sulla ois vielä sitä tapahtunut. Toisaalta voisiko olla, että ovis vasta tulossa, kun mulla ainakin lämmöt laski just ovista ennen (vrt seuraava tarina)?

Mä mittasin viime kierrossa ekaa kertaa lämpöäjä säännöllisesti joka aamu heti herättyä: alkukierrossa 36.1-36.3, päivä ennen ovista 36.0 ja oviksen jälkeen 36.4-36.7. Eilen, kun kp33 muuttui kp1:ksi lämmöt olivat aamulla laskeneet 36.2:een. Mulla on säännöllinen työaika arkisin, ja nukkumaan meen yleensä samaan aikaa joka päivä ja nykun hyvin, joten uskoisin noiden olevan luotettavia arvoja. Mittailin myös viikonloppuisin, mutta jätin tulokset huomioimatta, koska pidemmän yöunen jälkeen lämmöt olivat 36.7 paikkeilla jo alkukierrossa.

Hiukan olen kuitenkin ihmeisäni, koska noiden lämpöjen ja ovistestin mukaan oletin oviksen olleen 2 viikkoa sitten tiistaina ja täti jo saapui eilen. En tiedä miten toi oikein pitäisi laskea, mutta mun laskujen mukaan menkat siis alkoi 12pv oviksesta. Onkohan toi vaihe liian lyhyt eli jotain haittaa kiinnittymiselle?

Siis [color=violet]Ull-maij:kin[/color] katso vastaus edellä, taisit eilen kysellä noista lämmöistä?! Lämmöit siis nousee oviksen jälkeen ja pysyy ylhäällä tädin tuloon eli pari viikkoa. Tuo on kai yleensä 14pv, mutta voi vaihdella 12-16pv.

Vitsi, taas yksi huolenaihe lisää. JOtenkin olen nyt ollut tädin tulosta tosi maassa, eikä näytä tulevaisuus yhtään valoisammalta, vaikka tiedän, että tilastollisesti epätodennäköistä, että raskaus alkaa vaikka kaikki asit ois kunnossa. Onko se jotain 15-20% mahdollisuus per kierto tulla raskaaksi? Harmittaa, kun ei taas yhtään tiedä sitten seuraavasta kierrosta, miten pitkäksi se venyy. Elokuusta asti ollaan yritetty eli 3kk, mutta vasta 2 kiertoa! Olen vaan miettinyt vielä sitä pco-mahdollisuutta, kun yks lääkäri sitä epäili, vaikka toinen sitten sen ajatuksen hylkäsi. Pitää varmaan tilailla aikaa lekurille ihan juttelua varten, jos tää nyt menee näin vaikeeksi tää elämä.

[color=orange]Quiero[/color] kyseli onko teroista haittaa, jos oisitkin raskaana. Mun viimeisimmän käsityksen mukaan ei ole, vaikka mulle ne määrännyt lääkäri väittikin että ei saisi niiden aikana tulla raskaaksi (sama joka oli sitä mieltä, ettei menkkoja oo näköpiirissä pitkän aikaan, mutta sit alkoivatkin). Kyselin täällä kerran asiaa, muistaakseni lapsettomuuspuolellakin, ja käsitin asian olevan jotenkin niin, että ovat kuitenkin samaa hormonia, jota elimistössä muutenkin raskauden aikana oisi eli ei pitäisi niin vaarallista olla. En kyllä nyt ihan varmaksi osaa tuota sanoa.

Ei kyllä Q käy tota sun tilannetta kateeksi! Koita jaksaa! Mä varmaan sinuna pommittaisin lääkäriä (tai eikös siellä VL:lla ole hoitajia, jotka osaisi neuvoa?!) Mietin vielä sitä, että jos te kuitenkin lähette samantien hoitoihin riippumatta siitä, mikä paljastuu syyksi siihen ettei vielä oo tärpännyt (eli simppojen lisäksi susta löytyy esim. ovuloimattomuus), niin onkohan sillä sitten väliä, jos vaikka tero-kuurin aloittaisitkin. Mun tietääkseni, jos esim. inssi tehdään, saat joka tapauksessa hormonit oviksen avuksi vaikka luonnollisestikin ovuloisit. (Oonkohan väärässsä?) Ymmärrän kyllä, että sulla on kiire hoitoihin, kun ootte jo niin kauan yrittäneet. Ja jos se lääkäri ei kieltänyt sua aloittamasta kuuria...

Ohhoh, nyt tulee niin pitkä viesti, että paras lopettaa tähän ja palailla myöhemmin...

D.

Vierailija

Täällä booli-mooli! Anteeksi, että olen ollut hiljaa jo monta päivää - kai se tädin tulo viime viikolla masensi, kun ei ole huvittanut palstailla...jouduin äsken oikein laskemaan kp:n ja se onkin jo 7/26-29 tänään. Alavatsa on toooosi omituinen ja kipeä, epäilen jotain tulehdusta ja ajattelin mennä kynelle huomenna-torstaina, jos edelleen jatkuu. On oikein huono olo!

Mutta nyt olen lukenut teidän kaikkien kuulumiset - kiva, että olette pitäneet meidän pinoa ahkerasti pystyssä!! Ja ihanaa, että kaipasitte mua, rakkaat fio, tappert, hemuliini ja viivi - ja tietysti mun feivoritit boolikaveri Pepsis ja Q!!!!!!!!! Q:n tilannetta ei voi kuin ihmetellä - jaksuja sulle ja riehakasta yritystä vällyissä *toivoo Q:lle seuraavaa enskaplussaa*

Mites Oon@, eikös me aika samoissa mennä? Mikäs on marindan tilanne?? Ja kaikki muutkin ketkä olen nyt unohtanut mainita, Jessica, Mii, Naksu, Ull-maj, Aurora, Diotima...ihanaa että olette olemassa!!!!

-b-m

Vierailija

Menossa on kolmas kierto ilman ehkäisyrengasta..kaks edellistä kiertoa oli 30pv tasan ja nyt tämä..höh!

Kauniita unia ja kommandomiesten kuvia kaikille enskoille!!;)

Vierailija

Näyttäs tänään olevan hiljanen aamu, kun ei oo vielä viestejä pukannu.

Mitäs enskoille tänään kuuluu?

Täällä paistaa vaihteeksi aurinko, mutta mieli on kyllä hieman ehkä varjon puolella, kun itellä on kyllä ihan sellainen varma olo että täti kurvaa kyllä varsin pian tälläkin kertaa tänne. =(

Taitaa olla vain enää ajan kysymys.

Huomenna pitäis varsinaisesti alkaa lyhyimmän kierron mukaan, mutta fiilis kyllä on että ne on tulossa tässä tänään piakkoin.

Tokkopan kyselyyn lämmöistä en varmaksi osaa sanoa, mutta muistelisin täällä lukeneeni, että oviksen aikaan lämmöt nousee ja pysyvät koholla aina menkkoihin asti. Juuri ennen menkkoja lämmöt taasaantuvat normaalille tasolleen.

Mutta, selventäköön joku vielä asiasta varmemmin tietävä!? =)

Nyt, back to work..

...mutta tiirailen kyllä koko ajan muitten viestittelyä.. kun eihän täältä ihan kokonaan malta olla pois.. ;)

Vierailija

viivipä olikin huomannut ettei minua ollut näkynyt vähään aikaan :) siitä kiitoksia oikein kovasti :)

juttu on niin, että nuo clomit teki minut aivan raivohulluksi ämmäksi. varoitan vain, että ne jos mikkä on avioliitonrikkojapillereitä. ei me siis erottu olla, mutta tappelemma joka päivä jostain, tai siis kun mie alan vainoharhaisesti kuvittelemaan, ettei mies enää rakasta kun ei sitä sano joka toinen tunti ;) eli kyllä nuista lääkkeistä on ainaki johonki ollu.. eilen siis sitten oli viimeinen " clomipäivä" ja odotellaan ensimmäistä " teropäivää" . ja nyt pitäis tässä välissä bongata se oviskin, jos se vain on tullakseen.. täälä kertaa olen informoinut miestä oviksen ajankohdasta: ei saa mennä minnekkään koko ensiviikonloppuna kun pitää pysyä vällyjen välissä :) toisaalta huomasin senki miehen käytöksessä, että se on henkisesti valmistautunu " rankkaan" viikonloppuun, että kaikki natsais, eikä minun tarttis enää syödä niitä " pahoja pillereitä" ;)

nyt kun olen mittaillu lämpöjä, niin mulla ne kyllä vaihtelee aika satunnaisesti n.0.3 astetta, mutta toisaalta minun päivärytmi on aika vaihteleva sekin.. joskus olen saattanu unissani aamuyöstä alkaa valmistelemaan lämpömittaria ja sitten havahtunu kun sängyssä joku alkaa piipittämään... :) no mutta aion alkaa huomenna tikuttamaan (jos muistan..) niin eiköhän ne tue toisiaan sopivasti..:)

Q:lle niistä teroista: minusta tuntuu että kyllä niitä saa syödä vaikka mahdollisesti olisitki raskaana, mullekkin lääkäri sanoi että antaa vain mennä kaikki ja JOS mitään ei näistä tapahdu, niin sitten pitää ottaa järeämmät aseet käyttöön.. mutta missään vaiheessa ei käskeny lopettaa teroja jos raskaaksi tullaan.. niin, että tämä minun kanta asiaan. ja sinuna kyllä aloittaisin mahdollisimman aikaisin ne hoidot, itsekin kun aika malttamaton olen.. :)

ja sitten asiaan joka on vetäny koko viikonlopun tänne, mutten ole millään ehtinyt...: ONNEA PAULINEA!!!!! kyllähän se plussa sieltä tuli kun oikein kovasti maaniteltiin!! joko olet saanut muuten viivan vahvemmaksi??? ethän meitä kokonaan hylkää, vaikka o-puolelle menisitkin...?? *onnitteluhaleja*

ja nyt kun se plussa-aalto on alkanut, niin niitä pitää tulla lisää, lisää ja vielä lisää!! *aikoen itsekin hypätä mukaan*

pahoittelut tädin riivamille.. kyllä se eukko sieltä lähtee kun jaksaa kärsivällisesti odottaa..*lohtuhaleja*

MISSÄ ON MOOLI???

fio, kp 10

Vierailija

Huoh, kamala työpäivä takana.

Kiva, kun jaksette olla tukena kokemattomalle. Minä itse tulin tähän vauvahuumaan täysin pimennosta :)

Lämpöjä en ole koskaan tajunnut mittailla, tosin sen tiedän että normi ruumiin lämpöni on 35-35,5. Nyt lämmöt iltapäivällä ovat olleet tasaisessa nousussa. Aluksi 36,3 ja siitä koko ajan nousten jopa eiliseen 37,3. Sitä hieman ihmettelen. nyt menossa kp 26/28.

On kyllä olo, että täti tuleepi ja justiinsa.. tosi voimakkat menkkaoireet, joita minulla ei ylleensä ole ollenkaan.

Taas " hieman" itsekeskeistä tilitystä, anteeksi.

Kuitenkin teille kaikille oikein mukavaa ja iloista tiistaita :)

..ja tottakait iloisia uutisia!!!

Vierailija

Kiitos Fiorella!Viivat vahvistuneet kyllä:mistä sais eväät poistaa ton raskauden loppumisen pelon... ;)

Kävin täällä aiemmin,enkä löytänyt Enskojen pinoa->säikähdin vietävästi,et mitä teille kaikille on tapahtunut!!!No,en vain ollut huomannut pinoa! Huh huh huh...

Noista lämmöistä,kuten edellä,niin nousevat heti ovulaation jälkeen ja pysyvät koholla,jos raskaus alkaa.Kuulemma varma testi,jos tosi säännöllinen elämä...mulla ei ole,siksi mittailen aina vain iltalämpöjä,jotka ovat myös koholla oviksen jälkeen...Joka kierrossahan nainen ei aina ovuloi,joten ei yhtään outoa,jos joskus jää lämmöt kohoamatta.Mutta mikä tässä elämässä on varmaa?!Eli ei saa menettää toivoa!

Hui kun on jo pimeetä tuolla ulkona.Onneksi alkaa pikkujouluaika kohta ja ihmiset laittaa kynttilöitä ikkunoihin.Nauratti vaan aamulla,kun mittari näytti +6 ja nyt on jo marraskuu!Eli ei noi lämmöt aina kuitiansa pidä!!!! ;)

Mitäs hijaiseloa täällä oikein pidetään? Missä Pepsi ja Mooli ja Q, ja Brooke ja..... moni muu??Onko kiireitä?

Nyt mies odottaa mua kainaloonsa sohvalle (lue että minä haluan käpertyä kainaloon),mutta palaan vielä!

Vierailija

Ajattelin jo mooli että mitä sulle on tapahtunu ku ei oo kuulunu!Wau,aika menee tosi nopeeta,jo kp7 sulla :)Tsemiä kiertoon!!!!

Mullakin noi lämmöt nousee aina oviksen jälkeen ja pysyy koholla joko tädin tuloon saakka tai sitä edelliseen päivään.Ja aina ollu varma merkki kun lämmöt laskee tulee täti :(Ei pitäs enää loppupäivinä mittailla niin pysyis paremmin jännityksessä :)

Täällä tulee ens viikko olemaan yhtä piinaa.Nyt on yritystä ollu niin että oksat pois!Siis jo kp17/25!!!Ja nyt vasta rinnat kipeytyny,yleensä kipeytyy nännit heti viksen jälkeen,nyt sillee polttelee rintavarustusta ja ne on hellät kun niitä painaa.Tänään nippaillu taas mahaa,tuntuu että kuukaudessa ei montaa päivää oo millo ei nippailis.Hitsi jos menkat alkaa ni vaivun kyllä totaaliseen masennukseen.Miten hitossa tää voi olla niin vaikeeta?Luulis nyt et joskus tärppäis,ku tuntuu että jengi ku vaa jättää ehkäsyn pois niin BANG...ja sitä ollaan jo maha pystyssä.Hyvä ettei jo pelkästä ajatuksesta!Missä vika?

Kaikille tasapuolisesti plussahaleja!!!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat