Unikapinaa 1,5 vuotiaalla..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ensin alkoi viime viikolla päiväunille meno olla melkoista itkua ja hampaitten kiristystä (äidillä siis..). Sänkyyn ei olisi rauhoittunut millään vaikka selvästi väsytti,senkun vain temppuili ja tunti siinä nukuttamisessa yleensä meni. Perjantain huippu oli että ensin piti nukuttaa tunti ja sitten poika nukkui vain ½ tuntia.

Viikonloppu hurahti mummolassa ja siellä nukkui ihan kiltisti.

Kotona puolestaan,nyt on iltaunille meno ollut yhtä sängystä pois tuloa ja kapinaa. Sama juttu,väsyneen oloinen poika joka ei vaan tunnu saavan omineen unta. Aiemmin on siis tyylinä ollut iltasadut,valot pois ja sinne nukahtaa ihan itsekseen omaan huoneeseen. Eilen sitten ehdotin josko poika haluaa mennä nukkumaan isin ja äidin sänkyyn ja vastaus oli pontevaa nyökyttelyä. Sinnehän sitten nukahti hetkessä josta itse nukkumaan mennessä kävin kantamassa omaan sänkyyn. Omaan sänkyyn ei siis vain voinut nukahtaa.

Itse olen ihmeissään,mikä nyt on tullut? Päiväkodissakin sanottiin että selkeästi päiväunille käynti kestää aiempaa kauemmin mutta nukahtaa kumminkin eli selkeästi on tarvetta moisille. Yleensä sitten nukkuu päiväunia 1½-2 tuntia ja normaalit yöunet ovat olleet 20-07 paitsi nyt siis iltaunille käynti on myöhästynyt tuon temppuilun myötä. Yöllä ei heräile ellei ole kipeä. Onko muilla ollut ilmassa samanlaista kapinointia?

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat