Tiistaihin HUHTIKSET

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (5)

Vierailija

Onpa täällä etelässä ihana ilma =)

Viime yö meni oikein hyvin, Anton meni nukkumaan jo 19.00 ja heräsi syömään 22.30. Siitä sitten unet jatkuivat 03.00 asti, jolloin Anton söi taas. 6.22 Anton kitisi vähän, kunnes rauhoittui tissille ja 08.00 esikoinen herätti uuteen päivään. Olo on kuin uudella ihmisellä. Tosin kännykkä tai oikeammin ilmesesti Sonera ei toimi minulla, en voi soittaa enkä lähettää viestejä, syystä jota en nyt keksi. Täytyy koittaa hoitaa se asia illalla kun mies tulee.

EJAI:lle piti eilen sanoa, että meillä välillä ihan samanlaista, Anton kuvittelee, että yhdet pienet päiväunet riittävät ja illalla väsy poika huutaa aivan järkyytävän kovaa ja kauan.

No niin lähdemme ulkoilemaan hetkeksi,eli hauskaa päivää kaikille

T:Mareila+Anton 5kk

Vierailija

Mitähän sitä oikein olikaan... Aloin vastaamaan jo ajat sitten, mutta sitten pitikin alkaa tekemään kaikkea ja unohdin jo mistä oli puhe. No, puhunpa taas omiani vaan.

Sitä olen tässä miettinyt, että te joiden lapset nukkuu autuaan tyytyväisinä unensa heräämättä kertaakaan, tai jos heräävät niin rauhoittuvat itse omaan sänkyynsä, ja jopa nukahtavat itsekseen silloin kun väsyttää, niin oletteko omasta mielestänne tehneet tai jättäneet tekemättä jotain olennaista, joka on johtanut tällaiseen ällistyttävyyteen? Tuli vaan mieleen, kun eräs henkilö nukkui taas puoli tuntia, alkoi pyöriä ja huutaa sängyssä ja tässä se nyt nukkuu mun sylissä taas. Ehkä vartin, ehkä puolikin tuntia... Mutta omassa sängyssään havahtuu viimeistään viiden minuutin kuluttua. En tiiä pitäiskö mun vaan vetää tiukkaa linjaa ja viedä vaan sitkeästi sänkyyn, mutta jos pitää valita keskeneräisten päiväunien ja sylissä nukkumisen välillä niin olen kallistunut jälkimmäiseen.

Ja yöllä sama juttu, aina tyttö päätyy lopulta meidän viereen joskus aamuyöllä, kun en enää kerta kaikkiaan jaksa 5 min välein hyssytellä ja laittaa sitä sänkyynsä. Enkä edelleenkään ole keksinyt miten tassutellaan pinnasängyn nurkkaan konttaava muksu takaisin uneen. No, luotan siihen ettei se enää teini-iässä herää konttaamaan ympäriinsä :)

Hassua miten tuntuu tämä kehitys menevän sykleissä, välillä ei paljon mitään uutta tapahdu ja sitten taas yhtäkkiä tapahtuu vaikka mitä. Meidän tyttö on viime aikoina ollut kuin siitä yhdestä mainoksesta se testikaveri, joka paukuttelee kaikkia ovia ja kansia. Tyttö on harrastanut viime päivinä mm. lattian narisuttamista sormilla, asioiden paukuttelua ja heittelemistä, tekohaukottelua sekä tekoyskää ja omituista raakkumista. Lisäksi meneillään on joku ylimenokausi, koko ajan pitää mennä kaikkien lattialla olevien juttujen (mieluiten minun) ylitseni. Sitten pitää välillä hytkytellä minua vasten polviseisonnassa, ja istumaan nouseminenkin alkaa varmaan kohta olla lähellä! Aika hauskaa seurattavaa, paitsi että mun pitäis koko ajan olla alle kahden metrin etäisyydellä, mieluiten ihan kiinni. En sitten tiiä oisko tämä iilimatoilu sekä öin että päivin jotain orastavaa eroahdistusta.

No nyt pitää päästää mies koneelle.

Vierailija

Jep jep nyt on äidin oma kahvi,keksi ja nettihetki, toistaiseksi.

Yö meni meilläkin paremmin kuin muutama aikaisempi yö. Peräti yhdellä syötöllä, mutta sitten niitä rauhotteluja oli useampi ja Jaakon otin meidän väliin tuossa puoli 5 maissa. Se on ihan saletti, että vaikka mikä olisi niin Jaakko herää 4-5 aikaan. Ja on niin kevyessä unessa että jää hereille aika helposti. Jos siis ei reagoi ensimmäiseen parkaisuun...Eiliset päiväunet olivat mahdottoman ihanat! Kaikkia tapojansa vastaan Jaakko nukkui vaunuissa 3 tunnin päikkärit ilman yhtä ainutta parkaisua ja rauhoittelua.

Tänään pitäisi mennä tutustumaan Jumbon laajennettuun osaan. Siellä kun on Stoccakin. Jaakolle pitäisi hankkia sellainen pehmeä rapiseva kirja mytyytettäväksi. kovakantiset kirjat ovat saaneet jo osansa..taitaa tulla lapsesta kirjojen ahmija niin kuin äidistäänkin.

Tukkagalluppiin piti vastaamani, että Jaakolla on vaalean ruskea tukka joka kasvaa silmissä. Alkuun tukkaa oli vähemmän, mutta pois se ei lähtenyt kokonaan. Nyt tukka on ehkä 4 cm päälaelta, edestä se on pidempi, mutta sivuilta ja takaa vähän lyhyempi.

Jaakon syömisetkin ovat vähän parantuneet. Eilen illalla maistui puuro ja tänään maistui jopa possu-kasvissose. Odottelen yhä niitä hampaita, kun alaleuan puoli tuntuu syöttäessä " kolisevan" , mutta mitään ei näy.

Laitanpa tällaisen gallupin, että oletteko jouluihmisiä? Ja miten paljon teette lahjoja/ valmisteluja? Myöskin hyviä lahjaideoita otetaan vastaan mielellään!

Itse on jouluihminen. Minusta on mukavaa miettiä pitkin vuotta lahjoja ihmisille. Ja lokakuussa aloitan viimeistään tekemään lahjoja. Tänä syksynä ei kerkiä mitään kovinkaan suuritöistä ja aikaavievää tekemään, mutta jotain sentään. Viime viikonloppuna innostuin huovuttamaan ja tuloksena oli kuviollisia patalappuja lahjaksi. Patalaput kuulostavat vähän ehkä tylsiltä, mutta ajattelin laittaa ne sellaiseen " herkkulaatikkoon" johon tulee jotain hyvää syötävää ja sitten kynttilöitä, servettejä tms. Tällaisia herkkulaatikoita olen tehnyt jo muutaman vuoden ja aina niistä on pidetty. Eikä maksa maltaita.

Hm, jotain piti kommentoida, mutta en muista että mitä.

T. Hanna ja Jaakko

Vierailija

Errj:lle piti kommentoimani, että meilläkin Jaakko on harrastanut kohta viikon verran tuota omituista raakkuumista ja tavaroitten paukuttelua. Ja syöttötuolissa kun istuu pöydän päässä niin mikä sen mukavampaa kuin kolisutella kaikkea pöydän pintaa vastaan ja sitten heitellä niitä lattialle. Jostain kuulin, että lapsi siinä opettelee päästämään irti, joka on kuulemma todella tärkeä taito.

Hanna

Vierailija

Meillä oli tässä pari viikkoa kova flunssa koko perheellä, mutta nyt alkaa hellittämään. Onneksi poika selvisi suht vähillä oireilla, toisin kuin me vanhemmat. Poika oireili enimmäkseen nukkumalla tosi sikeästi, mikä helpotti äidin ja isän toipumista... Hassua, kun välillä koko perhe nukkui kotona keskellä arkipäivää!

Nyt siis kuuluu hyvää ja vauhti alkaa olla entisellään. Tämän hetken juttu meillä on ryömimisen opettelu. Toistaiseksi poika liikkuu vain takaperin ja sivuttain. Tänään hän kuitenkin nytkähti (vaivalloisesti) hieman eteenpäin tavoitellessaan lattialta porkkanaa. Onpa tuota hauska seurata. Vauvauinnissa hän puolestaan vihdoin hoksasi, että vettähän voi läiskyttää käsin. Tuosta riittää iloa varmasti kylvyssäkin. Tähän asti hän on keskittynyt lähinnä potkimiseen. Tosin siitäkin saa kylppärin ja vanhemmat kastumaan!

Suurimpana ongelmana meillä on (edelleen) maidon juominen jostain muualta kuin rinnasta. Tällä hetkellä yritämme nokkamukia mutta toistaiseksi tuloksia ei voi erityisemmin kehua. Tuttipullosta hän saa raivarin. Perjantaina olisi tarkoitus jättää poika illalla hoitoon. Saa nähdä, miten maidon juominen sitten sujuu. Kiinteitäkään ei kehuttavasti syödä, joskin parempaan suuntaan ollaan koko ajan menossa. Tänään poika teki taas ennätyksensä ja söi peräti 1/3 dl perunamaissisosetta. Se on meillä paljon se! Hedelmäsoseet eivät sen sijaan oikein maistu. Puuro menee siinä välissä.

No nyt tartteekin lopettaa, kun poika heräilee päikkäreiltä. Kivaa viikkoa kaikille!

Vivi ja Joakim

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat