¤¤¤KOLIBRIT uuteen viikkoon¤¤¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei

Eipä kukaan ole avannut viikonlopun jälkeen uutta pinoa? Missähän se Jedeledekin piileskelee ????

Eli viikko taas alkoi työn merkeissä ja mulla onkin ne piinapäivät sitten käsillä. Jos ei tätiä kuulu alkuviikolla niin kai sitä uskaltais testailla loppuviikosta, hui. Välillä toivon että menkat alkais ja kauhulla kuitenkin aina menen vessaan jos ne onkin alkaneet... eli aikas ristiriitaiset tunteet tällä hetkellä.

Joku aikaisemmin kyseli että oletteko kertoneet isosisaruksille mahdollisesta kolkista. Me emme ole kertoneet, mutta meillä vauva otettaisiin siellä suunnalla tosi ilolla vastaan. Meillä kun on kaksi tyttöä eli hoitoapua varmasti on saatavilla. Tytöt jokin aikaa sitten vinkuivat lemmikkiä ja sitä kun ei luvattu, niin sitten ne keksi että pitää saada vauva. Välillä ne mankuu isältään että antais sen siemen mulle että tulis vauva. Onneksi eivät ole miettineet että kuinka se annetaan :-)

Nyt täytyy jatkaa töitä, mutta onko muita tällä viikolla testaajia kolibreissa????

Hauskaa viikonalkua kaikille ja plussasäteitä niitä kaipaaville!!!!

tiinaliisa

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Meillä isäntä ruvennut keskenmenon jälkeen vähän stoppia pistämään päälle mut ei kuiteskaan ehkäisyä halua käyttää.Säikähti varmaan enemmän kuin minä itse tuota juttua.

Joten nyt taas tjottaillaan siihen asti kun nyt ne pirun menkat alkaisivat joskus tulemaan. Kerrankin kun niitä oikein toivoo niin ei sit ala,arg.

Mut kyllä se kolmas meillekkin vielä tulee,kun pääsis nyt edes yrittämään ensin.

Mulla kanssa kaverilla vajaa kuukauden vanha poika jonka kummiksi lupauduin ruveta. saapahan vähän tyydytettyä tätä omaa vauvakuumetta kun saa hoidella tuollaista pikkuista.

Ja onhan minulla vielä nämä omat pikkuiset 2v5kk ja 1v2kk joten melko vauvoja hekin vielä.Mut silti sitä ihan omaa kääröä tekisi mieli.

Vierailija

Eli mies sanoo koko ajan, että meille ei tule kolmatta lasta ja on asiassa hyvinkin tiukka ja määrätietoinen. Sitten kun ollaan petipuuhissa niin kuitenkin ilman ehkäsyä touhuillaan. Nyt kun sanoin, että on ihan sellainen olo kuin tässä kuussa olisi tärpännyt niin mies melkein kuin suuttui ja sanoi, että mähän olen sanonut sulle, että me ei tehdä sitä kolmatta lasta...

Olen siis kokoajan sanonut miehelle, että haluan raskautua ja että toimin sen mukaisesti eli salaa en ole aikonutkaan raskautua.

Olen hiukan hämilläni tilanteesta, kun en oikein tiedä mitä tuo käytös nyt sitten tarkoittaa...

Olen onnellinen jos raskaana olen ja lapsi olisi ainakin minun puolestani kovin toivottu...

Onko kenelläkään ollut mitään vastaavaa tilannetta ja kuinka kävi???

Vierailija

Meillä on myös aika sekavaa toi isännän haluuminen. Kuopus on nyt kolme ja puolivuotias ja olen jo pari vuotta puhunut siitä kolmosesta. Isäntä on ollut koko ajan EI-kannalla. Pari kuukautta sitten kuitenkin ilmotti ihan yht´äkkiä, että haluaakin vielä yhden lapsen! Itse olin ihan puulla päähän lyöty. Aluksi hain asiasta kaikkia negatiivisia puolia, kunnes totesin että oma vauvakuumeeni räjähti pilviin! Ongelma onkin nyt se, että puheillani sain miehen harkitsemaan asioita liikaa, nyt ei enää ehkä haluakaan kolmosta. Eli tilanne on tosi inhottava. Meilläkään ei käytetä mitään ehkäisyä, ei ole käytetty melkein vuoteen (jouduin poistattamaan kierukan). Eli mahdollisuus tulla raskaaksi on.

Mulla on nyt kp 8/25-28. Eilen puuhasteltiin ekan kerran menkkojen jälkeen ja isäntä päästeli sisään, tietäen mun kierron. Mutta pahoin pelkään, että viikonloppua kohden alkaa taas ¿jänistämään¿ ja jättää yhdynnän kesken. Toivoa tässä elättelen ja yritän saada häntä innostumaan uudelleen kolmosesta oikein tosissaan!

Elikkäs vähän samanlaisessa tilanteessa ollaan. Mutta toivotaan yhdessä, että nuo isännät antais periks ja päästäis kohta nauttimaan niistä ihanista plussista!!

Vierailija

Tulen uutena vielä mukaan, jos sopii :)

Meillä on ollut kolmannen yritys kkäynnissä jo useamman kuukauden, ensimmäisen kerran luulin jo helmikuussa olevani raskaana. Näin jälkikäteen ajateltuna on hyvä etten ollut sillä kuopus oli silloin vasta 8kk ja esikoinen 2.5v. Mutta nyt voisi jo onnistua..

Vauvakuumeen heilahtelusta oli puhe. Itse mietin jaksamista tällä hetkellä paljonkin ja vauvakuume on laskussa. Olen pahasssa flunssassa ja lapsista huolehtiminen ottaa voimille, itse asiassa mieheni on ollut tänään osittain kotona auttamassa. Flunssa ei ole kuitenkaan mitään verrattuna aiempien raskauksieni aikaiseen pahoinvointiin. 9kk pahoinvointi on ollut keskiraskaudessa hieman lievempää ja voimistunut taas loppua kohti. Hieman epäilyttää miten jaksan hoitaa 2 pikkulasta pahoinvoinnin ohessa. Esikoisen odotusaikana olin paljon töistä sairaslomalla, kakkosen odotuksessa mieheni oli osittain kotona, mutta nyt ei ole tiedossa mitään apua. Olenko hullu kun kuitenkin haluan kolmannen?

Vierailija

Ankean harmaa aamu täälläkin... Minäkin sitä lunta jo toivoisin, niin kirkastuisi nämä päivät!

Tiinaliisa: toivotaan että unet on enne!! bdbdbd Vieläpä kaksin kappalein tollasia unia... :O Jännä juttu! Ite oon nähny kahesti unta, että joku on ollut raskaana ja sitten pari päivää myöhemmin on selvinnyt, että kyseiset henkilöt on todella ollut raskaana.. Vaikka en hereillä ollessani edes osannut epäillä kummallakaan kerralla. Samoin näin toisesta näistä vielä toisen unen, jossa vauva oli syntynyt ja se oli poika. Seuraavalla viikolla ultrassa selvisi, että poika on sinne tulossakin! No, tiedä sitten näistä.. Sattumankauppaa vai tosiaan enneunia!!?

Omaa napaa.. Päiviä kierron loppumiseen laskeskellaan, nyt kp7 ja ikuisuus jäljellä.... tai siltä ainakin tuntuu!! Vaikkei tässä nyt ole kuin muutama hassu viikko! :D Toisaalta, eihän se raskaus tässäkään kierrossa sula mahdottomuus ole, koska tässä nyt on vähän luotettu noihin " varmoihin päiviin" .. ;) En ole kyllä ennenkään mistään touhutipoista raskautunut, mutta.. kertahan se olisi ensimmäinenkin! ;D Juu, mutta katsellaan.. miten maltetaan ensi viikolla.. :)

Kaikille oikein paljon plussaonnea ja erityistsemppaukset niille, joilla vielä soudetaan ja huovataan asian kanssa. Hullujahan tässä varmaan ollaan kaikki, mutta.. ;D

Vierailija

Mulla on samanlaiset mietteet kuin sulla ton kolmannen kanssa eli välillä on kauhea vauvakuume toisaalta välillä tulee sellainen olo, että kyllä nämä kaksikin lasta riittäisi...Eli kun on hyvä päivä ja paljon voimia, olisi valmis perustamaan vaikka suurperheen mutta huonoina päivinä miettii, että kuinka ihmeessä sitä selviäisi ja jaksaisi kolmen lapsen kanssa.Ehkä joku muu päättää asian mun puolesta...Meillä sukukin yllättyisi varmasti uudesta vauvauutisesta mutta toivottavasti positiivisesti?!?Mulla on ensi viikolla testaus jos ei sitä ennen tätiä näy...Jänskää!!!Plussasäteitä ja auringon paistetta kaikille vauvakuumeilijoille+++:):):)

Vierailija

Täällä menossa kp 23/26-30 ja olen tuntevina " varmoja" merkkejä siitä että olen raskaana! Vatsassa nipistelee ja polttelee oudosti, koko ajan on etova olo, hirveä jano jatkuvasti ja hermot on tosi tiukalle eli aika normaaleja oireita ennen kuukautisia, mutta tottakai ne mulla on ihan selviä raskausoireita! Miten sitä ihminen voi näin täydellisesti seoata vauvakuumeiluun?? Kyllähän sitä pitäisi kaksi raskautta kokeneena tietää ettei noi raskausoireet ihan näin aikaisessa vaiheessa taida ilmaantua, mutta mutta.. Jospa tonne maanantaille asti jaksaisi olla hötkyilemättä ja testata sitten jos kuukautisia ei kuulu.

Olisi ihana synnyttää kesällä, kun molemmat pojat ovat syntyneet talven pimeinä kuukausina ja minusta ne ekat kuukaudet ovat olleet raskaita. jos nyt pääsisi vähän vähemmällä kun olisi valoisat yöt. Ja minä itsekin olen syntynyt heinäkuussa, niin olisihan se " heinäkuun tyttö" kiva..

Pojat nukkuvat päiväuniaan, joten taidan itsekin mennä sängyn päälle lepäämään ja näkemään vauvaunia!

Vierailija

Mullakin oli nyt kahdessa edellisessä papassa 2-luokan muutokset ja siksi nyt ottavat ne koepalat. Hoitaja sanoi, että polilla on kuulemma kuukausien hoitojonot, jos jotain hoitoja tarvitaan :( Sit täytyy ilmeisesti harkita yksityista tai unohtaa raskautumishaaveet joksikin aikaa.

Vierailija

Lapset ovat pari viimeistä viikkoa sairastelleet niin ahkerasti että työviikot ovat jääneet aika lyhyiksi eikä ole ehtinyt paljon edes lukemaan teidän viestejänne, saatikka sitten kirjoittelemaan..

Vitsi kun pääsisi jo myös samaan junaan ja jo piinailemaan tämän vuoden puolella. Turha toivo, mies oli sitä mieltä että tällä kerralla pysytään sovitussa. Alunperinhän oli puhetta että ehkäisy jätetään vasta toukokuussa-06 ja nyt ollaan päästy jo joulukuulle joten onhan tässä edistystä tapahtunut. Miten sitä onkin niin malttamaton tämän odotuksen odotuksen kanssa kun se lähenee ?

Eilen esittelin lapsille tätä kesän aikana syömällä kasvatettua vatsaani ja molemmat alkoivat innoissaan hihkumaan että " sulla on vauva mahassa " , toinen oli sitä mieltä että soitetaan mummille samantien ja kerrotaan tämä ilouutinen. Mä melkein jouduin hermostumaan kun ei meinannut mennä viesti perille että äidin vatsassa ei nyt todellakaan ole vauvaa.

Ei niille kyllä aikanaan uskalla kertoa ilouutista kovin ajoissa jos ei halua että koko piha tietää.

Jedelede- muistanko oikein että teidän piti alunperin aloittaa kanssa yritys vasta joulukuussa ? Olet siis ilmeisesti saanut pehmitettyä puolisosi.

Paljon onnea kaikille jo plussanneille ja plussasäteitä niitä tarvitseville !

Vierailija

Jep, meilläkin oli alunperin tuo vuodenvaihde tai joulunseutu tähtäimessä, mutta jotenkin se vaan nyt on siirtynyt aiemmaksi.. eipä paljoa edes tarvinnut pehmitellä.. :) Virallisesti siis vasta seuraavasta kierrosta eli loppukuusta, mutta pientä " harjoitusta" kumminkin jo... ;)

Vierailija

oliko papassa pahojakin muutoksia? Minulla joskus vuosia sitten löytyi 2 luokan solumuutoksia jotka hoidettiin vaan jäädyttämällä. Silloin kysyin että miten vaikuttaa lastenhankintasuunnitelmiin niin lääkäri sanoi että ihan hyvin voi aloittaa yrityksen. Ainoa asia on se että solumuutoksia ei mielellään hoideta raskausaikana joten parempi on tietenkin hoitaa asiat kuntoon ennen raskautumista. Toivottavasti kaikki on hyvin ja pääsette pian vauvantekopuuhiin. =)

Meillä vihdoin tuntuu että mies on täysillä mukana jutussa, koska eilen ei puhunut petitouhujen lomassa enää ehkäisystä ollenkaan. =) Ja kauanhan sitä saikin hiillostaa.

Nyt hoitamaan kuumeista pikku poikaa joka kaipaa vain ja ainoastaan äidin syliä, tosin tässä asiassa ei kyllä poikkea mitenkään terveenä ollessaankaan. Suuri vitsin aihen onkin että ei opi siksi kävelemään kun haluaa vain olla sylissä. =)

Vierailija

Voi kun on hurjaa lueskella teidän viestejä ja testauksen odotusta.. Mä kun odottelen sitä, että ne menkat ylipäätään alkais kuopuksen jäljiltä! :D Sitten pääsis kunnolla yrittämään, mä haluan ne menkat ensin, että on sitten paljon hauskempi jännätä plussausta..

Vierailija

Täti se sitten pamahti kylään. Päällimmäinen tunne oli kylläkin pettymys, ihme kumma. Eli eiköhän meidän perheessä jatketa tätä jahkailua kolmosesta niin kuin ennenkin. Nyt laskinkin että jos seuraavasta kierrosta tulis raskaaksi, niin saisikin olla kotona koko ensi kesän eli kesäkuun kesälomalla ja heinäkuussa äippälomalla :-) Nyt kannattaa siis panostaa kunnolla!!!

Terhi: Toivottavasti sulla saadaan asiat nopeasti kuntoon. Mulla kanssa oli vuosi sitten papassa jotain muutoksia mutta puolen vuoden päästä ei enää ollut, joten selvisin " säikähdyksellä" .

Kirppu06: Katelkaa vanhoja valokuvia tai videokuvia teidän lapsista vauvoina niin jospa se vauvakuume iskee mieheesi uudelleen, mun kohdalla se ainakin toimii. Oli ne lapset sitten ihania silloin vauvana (=harvoin tuli otettua kuvia tai videokuvaa kun huutaa). Sitten vaan vällyjen alle ilman vauva-ajatuksia.

Gallup: Miten aiotte viettää tulevaa pyhäinpäivää? Onko teillä jotain perinteitä?

Meillä ei perinteitä ole. Pitäis varmaan kutsua kaverin perhe kylään kun on keväästä asti ollut siitä puhetta. Muuten vaan ollaan perheen kesken ja nautitaan kun saa vaan olla.

t. tiinaliisa

Vierailija

Onko unet enne???

Soitin eilen ystävälleni pitkästä aikaa ja hän kertoi nähneensä sellaista unta, että olin raskaana. Mulla oli ollut hirveeeen iso maha ja heillä käydessään olin yrittänyt piilotella sitä koska en ollut halunnut kertoa että odotan vauvaa.

Tänä aamuna herättelin meidän kuopusta (4v) ja kertoi heti että oli nähnyt unta että meille oli syntynyt poikavauva. Mistään vauvoista ei ole ollut kummankaan kanssa puhetta. Oliskohan heillä niitä unenäkijän lahjoja???

Muuten päivä alkaa aikas harmaana... tulispa sitä lunta uudestaan että saisi edes hivenen valoa tähän arkeen.

Reipasta loppuviikkoa kaikille!!!

- tiinaliisa

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat