Makaroonilaatikko ILMAN munamaitoa?????

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli, jos makaroonilaatikkoon laittaa lihalientä munamaidon sijaan, niin paljonko sitä laitetaan ja paljonko on silloin paistoaika?

Kommentit (7)

Vierailija

Allergisen makaronilaatikko

(munaton, maidoton)

4 dl makaronia

1 sipuli

250 g jauhelihaa

2 tl paprikajauhetta

ripaus mustapippuria

1/2 tl suolaa

5 dl lihalientä

Pinnalle

2 rkl korppujauhoja

Keitä makaronit vain puolikypsiksi, jotta ne imevät nestettä vielä uunissa. Kuori ja hienonna sipuli. Paahda jauheliha ja sipuli kevyesti pannulla. Mausta. Sekoita jauhelihaseos ja makaronit keskenään. Kaada voideltuun uunivuokaan. Kaada päälle lihaliemi. Ripottele pinnalle korppujauhot. Paista 200 asteessa n. 45 minuuttia.

Isompi annoskoko vaatii hieman pidemmän ajan uunissa.

Vierailija

Pussi tällä kertaan " Myllyn paras" ja tuote tumma makaroni.

Sen takana olevalla ohjeella olen tehnyt makaronilaatikon lihaliemeen ja hyvää on tullut.

Muutenkin olen kaikenmoisten pussien takaa löytänyt hyviä ohjetita, joten kannattaa katsastaa myös pakettien ym. kääntöpuolet!

Hyvä vinkki muten tuo tuorejuuston sekoitaminen keitinveteen!

Tarttee testata.

Vierailija

itse en keitä makarooneja ja laitan nestettä silloin niin, että koko komeus peittyy reilusti ja joskus lisään paistonkin aikana. Paistokaika on n. 45 min kun makaroonit ei ole keitetty(nestettä enemmän vaatii), kun keitetty, paistuu siis jo puolessa tunnissa. Itse sekoitan nesteeseen jotain sulatejuustoa joka tavallaan korvaa munan eli makaroonit ei ole irtonaisia vaan laatikkoa)

Vierailija

Ei tarvi edes makaroneja keittää

Pussillinen makaroneja

125g sulatejuustoa (maku tai maustamaton)

2 kasvisliemikuutiota

jauhelihaa tai kinkkuruikaleita

1½ litraa kiehuvaa vettä

Kuumaan veteen sulatetaan sulatejuusto ja liemikuutiot

Sit sekaan vain makaronit ja jauheliha, ja uuniin. Tosi helppo.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat