martina ja amanda05!!!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

hei, huomasin tuolla joululahjojen painoarvio pinossa teillä olevan samanlainen tilanne kun mullakin...

eli:

Martina: sun vauva oli suht samaa kokoluokkaa kun munkin..mulla oli 33+3 niin 2800g ja pelottelivat sen olevan todella todella suuri, suorastaan liian suuri. Ja pelottelivat silläkin että jos tätä vauhtia kasvaa, painaa 38 viikolla jo 4kg. Onko sulle sanottu mitään?

minä sain diabetes tuomion ihan vauvan koon mukaan ja noudatan nyt sitten diabetes diettiä....

Amanda05: Sulla on siis ollut ylämahakipua, kun vauva on pää ylöspäin? Mulla on ollut yhtä tuskaa nyt pari-kolme päivää.. vauva on jalkatarjonnassa ja siis pää ylöspäin. Ja mahaan todella sattuu!!!

Välillä tuntuu että vatsa-nahkakin on ihan liian kireällä.. ja kyykistely on lähes mahdotonta.. Ei kai auta kun kärsiä...?

Kiitos jos jaksatte kommentoida....

narnia 34+2

Kommentit (5)

Vierailija

jeps,.eilen siis uä.s selvis et se kipu vkonloppuna oli sitä ku vauva tosiaankin nyt PÄÄ ylöspäin,...kun kyykistyy niin tuntuu että vauva tulee " läpi" ,....

t:amanda 33+2

Vierailija

lääkäri ei kommentoinut tuota painoa millään tavalla, nyt vasta täällä lukenut että on ollut aikaslailla suuri viikkoja nähden. Mulla rakenneultrassa rv 17+5 sikiö vastas viikkoja 18+1 mutta ei ruvettu siirtämään laskettua aikaa. Itse pelkäsin hirveästi että vauva on pieni kun mahani on todella pieni verrattuna muiden samoilla viikoilla menevien mutta ei se näköjään juurikaan vaikuta vauvan kokoon.

Oliko sulla mitään muita " oireita" jotka viittasi tuohon raskausdiabetekseen kuin tuo vauvan paino? Täällä nuo lääkärit on kyllä niin luokkaa öö että niiden sanomisiin ja tekamisiin en paljon luota...

nimimerkillä kerran mokannut seuraamuksella 3päivää tayssissa...

Vierailija

yllätys yllätys ettei täällä lääkäri kiinnittänyt mitään huomioo tuohon painoon(välillä tuntuu että aivan sama oisko talonmies lääkärinä, yhtä vähän ymmärtää mistään mitään)...! Täytyy nyt vaan sitten toivoa että kaikki on ihan ok, täällä on nimittäin ihan turha ruveta kysymään asiasta yhtään mitään koska eivät oikeestikkaan tiedä mistään mitään(sorry katkera kirjoitus).

Vierailija

No mulla tosiaan oli 26 viikolla sokerirasituksessa keskimmäinen arvo raja-arvo. Mitään muuta oiretta koko raskausdiabeteksestä mulla ei ole ollut, ei sokeria virtsassa eikä muutakaan. Neuvolassa asiaan ei ole puututtu. Mutta sitten kun ihan muusta syystä kävin äitipolilla TAYS:sissa niin siellä vauvan kokoon puututtiin heti. Sillon oli viikkoja 31+5 ja vauva painoi 2300. Sain ajan uuteen paino kontrolliin ja sitten vauva painoikin 33+3 2800, mikä sen lääkärin mielestä oli todella iso ja sopisi mitoiltaan kuulema " sokeri vauvaksi" . Sanoi lähettävänsä mun papreit diabetes neuvojalle, joka ottaisi yhteyttä muhun, jos sen mielestä mun tarvittis olla siellä sokeri seurannassa. No se ei ole soittanut. JOkatapauksessa se lääkäri KÄSKI diabetes ruokavaliolle ja sanoi että sen kanssa olis oltava ehdoton. Sanoi myös että vaikka mulla oli " vain" raja-arvo, ei se tarkoittaisi sitä etteikö mulla diabetes voisi olla...

No nyt sitten olen orjallisesti ohjeita noudattanut, koska rupesin pelkäämään että vauva joutuu synnyttyään tehoseurantaan/ sokeritippaan tms...

Vierailija

mulle terkka sano et näil viikoil hyvinki mahtuvat kääntymään,.ja mun kaveril oli just näil vkoil näin>niin oli masukki sit kääntyny itekseen just vähä enne(37)ku ois pitäny kääntää sairaalas,.joten Nou panik=)

koitetaan puhua järkeä vauveleille=)

nyt tämä mamma menee untenmaille;aamul 7 pitää eskarilainen jo herättää=)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat