Jonne ja Janne? Liian samanlaiset nimet???

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mielestäni ovat liian samanlaiset, miehen mielestä taas ei...

Meillä on nimipulma, nimimakumme ei aivan tunnu tällä kertaa täsmäävän... Esikoisen nimi päätettiin kyllä sulassa sovussa eikä sitä tarvinnut edes pahemmin miettiä....

Sanokaa mielipiteenne suoraan, jookos?

Kiitokset jo etukäteen =))))

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Ja körömölli.... älä nyt asetu mieheni puolelle..... =))))) Ei vaan, jotenkin se Jonne on minunkin mieleeni, mutta kyllä se edelleen kuulostaa korvaani liian samalta kuin Janne.

Ehdotuksistanne vielä sen verran, että en pidä nimestä Seemi, vaikka se kirjoitusasultaan sopisi loistavasti Joonan veljelle.

Seela taas olisi tytölle kiva ja hauska! =)

Niin ja se vielä piti sanoa, että mieheni pitää nimestä Saana, joka on mielestäni myös kaunis, mutta itse pitäisin enemmän nimestä Siina. Miehen mielestä se ei ole kuulemma nimi....!!!!

Mutta jatkamme pähkäilyä. ts. minä keksin ja mies hylkää... En olisi uskonut, että tämä voi olla näin vaikeaa!!!

Otan vielä kyllä ehdotuksianne vastaan, ja palailen uusilla kysymyksillä myöhemmin...! Kiitos, olette ihania! =))))

Vierailija

Ihan hyvin minun mielestäni Jannen poika voi olla Jonne ;o)!!

tuli vielä mieleen muutama Joonan kanssa minusta kiva:

Joose

Juuso

Leevi

Tuure

Teemu

Kaapo

Juska

Jermu

Jetro

Taavi

Miiro

Reetu

Reeti

Veeti

Tommi

Vierailija

Olen vähäksi aikaa yrittänyt haudata tämän nimiajattelun, mutta kuinka ollakaan, aina tulee mieleen jotakin ja vähän väliä tulee kaikenmaailman nimet mieleen!!!

Kommentoin tässä muutamaa ehdotustanne, tosin taisivat kaikki olla tällä kertaa körömöllin ehdotuksia, kiitos niistä =)

ROOPE - reipas ja kiva, aion ehdottaa miehelle! =)

NIILA - ei oikein tunnu hyvältä, samoin joku ehdotti Niiloa, enkä pidä kyllä siitäkään...

JUULI - yksi suosikeistani, mutta arvatkaapa tykkääkö mieheni...?

JASMI(n) - Jasmi tuli itsellenikin tänä aamuna mieleen ja minusta se olisi ihana ja hivenen ehkä erikoinenkin! Tätä aion ehdottaa ukolle!!!! =)))

MIISA- todella nätti, mutta on hyvien ystäviemme lapsen nimi, eli ei

ROOSA - nätti ja sopisi kirjoitusasultaan hyvin, tätä ehdotan!

SAARA - mieluummin SIIRI, voisi kelvata miehellekin.......

MIINA - kiva, jotenkin vaan tökkii, kun yläkerrassa on saman niminen koira.....mutta ei se siihen kaadu, jos mies kelpuuttaisi tämän...

NEELA- olisi ihana, mutta en muista olenko jo sitäkin ehdottanut, mutta ehdotanpa uudelleen! =)

Ihania ehdotuksia, kiitos näistä jälleen kerran. Mutta huomaatteko itse, että tytölle keksii parempia kuin pojalle!!!???

Se Jonne olisi nimenä kiva....mutta... mietitään edelleen!

Joku myös pyysi meitä miettimään muitakin alkukirjaimia kuin J:tä ja S:ää, ja hänelle haluan sanoa, että nimi ei siis ole sidottu näihin tiettyihin alkukirjaimiin, mutta ne nyt olisivat mielestämme kaiken kivoimmat. Eli avoimena otamme vastaan muillakin kirjaimilla alkavia nimiä! Itse pitäisin pojalla esim. näistä: Peetu, Miika, Miska

Täytyy vaan tehdä kunnon listat miehen kanssa, josta sitten rankkaamme parhaat ja teemme sitten päätöksen sitä kautta yhdessä. Onneksi vielä on aikaa! =))) En muuten ymmärrä niitä, jotka voivat päättää nimen yksissä tuumin ristiäisiä edeltävänä päivänä- huh, hatunnosto heille! =))))

Vierailija

...mutta niin erilaiset pojat.

Pyry Petteri on tummahiuksinen, rauhallinen ja veljensä Jyry Jussi todellinen vauhtipoika.

Lempinimet ovat kylläkin Pyrzi ja Jysse, joten siinä jo eroa.

Vierailija

Joose - ei tykätä kumpikaan

Juuso - kaverin lapsi, joten valitettavasti ei käy...

Leevi - ei...

Tuure - ei...

Teemu - tämä olisi kiva, mieskin kiikun kaakun =)))

Kaapo - olisi minun mieleen, mutta ei kelpaa miehelle...

Juska - ei oikeen... tai no miksei...=)

Jermu - ei

Jetro - ei

Taavi - hauska, mutta en usko

Miiro - ei

Reetu - ei

Reeti - ei

Veeti - tämä olisi kiva

Tommi - ei

(juu, tiedetään....olen itsekin ronkeli....=)))))

Vierailija

Eli tytölle tuli mieleen just tuo Saana..ois minustakin kiva..kuten myös Siina!!

mutta vielä muutama muukin:

Joona ja Roope

Joona ja Niila

Joona ja Juuli

Joona ja Jasmi(n)

Joona ja Miisa

Joona ja Reeta

Joona ja Riina

Joona ja Roosa

Joona ja Saara

Joona ja Saaga

Joona ja Miina

Joona ja Neela

Joona ja Liina

Joona ja Liinu

Joona ja Leeni

Vierailija

Voisitko kuvitella nitä lapsesi nimeksi, vai onko se pitkä vokaali ihan ehdoton vaatimus? alkuperäiseen kysymykseesi minäkin vastaan, että mielestäni nimet ovat liian samanlaiset. Minusta on mukavaa, että kaikilla lapsilla on ihan omanlaisensa nimet, joissa kuitenkin on jotain yhteistä, esim. saman aikakauden nimet. Joona ja Samuel ainakin ovat molemmat raamatullisia nimiä. Mitenkäs olisi Joona ja Seemi? Siinä olisi se pitkä vokaalikin. Tai tytölle Seela?

Vierailija

Jatketaan vielä ajatuskulkua: eli jos oma nimesi on Susse (Susanna?), perheessä toinen lapsi on Joona, niin miten olisi:

poika:

Seemi

Seeli

Simo/ Simon

Sampo

Santtu

Sampsa

Samppa

Samu

Saku

Tyttö:

Siiri

Senja

Senni

Seela

Saana

Saara

Sinna

Siina

Silla

Saaga

Sonja

Sanni

Joonan kanssa sopii mielestäni noin muuten aika moni 2-tavuinen tytönnimi, mutta pojannimistä lähinnä vähän " pehmeämmät" . Esimerkiksi:

Nooa

Miska

Petja

Mitja

Joel

Eemi

Eeli

Lenni

Leevi

Aapo

Aatu

Aatos

Eetu

Vierailija

niin anna hänen tehtäväkseen myös tehda ehdotuksia nimistä.

Miksi muuten lähdette etsimään nimeä alkukirjaimen perusteella? Eikö se rajaa vähän turhan paljon nimiä pois, kun kerran on noin tiukka seulakin?

Olkaa hiukan avoimempia alkukirjaimen suhteen - varmasti löytyisi kivoja nimiä!

Vierailija

Ainoa vaan, että isä on Janne ja esikoisemme on Joona. Joonan veljelle (tai siskolle) siis olemme jo miettineet nimeä, mutta emme millään pääse yhteisymmärrykseen. On meillä toki aikaa kinastella tästä vielä kesäkuulle asti. (siis jos kaikki menee niin kuin pitääkin!)

Itse olen keksinyt ihania nimiä Joonan kaveriksi, kuten esim. teidänkin ehdottamianne: Jaani, Jaak(k)o yms. mutta mies ei pidä tuon tyylisistä... Ainoa j-alkuinen on juuri tuo Jonne, mutta kuten sanottu, isän nimi on liian samanlainen!!!!!! Mutta me jatkamme pähkäilyä!

Yhteen aikaan ajattelimme, että seuraavan lapsen nimi on ehdottomasti alettava j-kirjaimella, mutta nyt alamme jo luopua siitä ajatuksesta.....

Luultavasti käännyn taas myöhemmin teidän puoleenne, arvoisat niminikkarit! =)))))))

Vierailija

varsinkin, jos eivät surffaile täällä nimipalstalla=)

Saana on yleisempi ja tutumpi kuin Siina, joka on minusta kyllä vallan mukava nimi. Kuten se ehdottamani Seelakin (jota varmaan miehesi ei myöskään pidä nimenä lainkaan...)

Mutta on Saanakin ihan nätti!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat