talvikenkäprobleema

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Löytyiskö täältä kokemusta/tietoa/mielipiteitä talvikenkäasiaan?

Meillä on vuodenvaihteessa syntynyt tyttö, eli nyt 10kk. Olen tässä pähkäillyt, että millaiset talvikengät hänelle hankin. Tällä hetkellä hän kävelee tukien todella sujuvasti ja oikea kävely on aika pienestä kiinni.

Millaisia kenkiä suosittelette? Mä olen nyt vähän jo kokeillut tytölle erilaisia kenkiä ja todennu, että kengissä olis hyvä olla nauhat alas asti ja mielellään sellainen irrallinen " kieli" , että kengän saa mahdollisimman auki ja siten jalkaankin. Silloinhan kenkä ei ole niin kosteudenpitävä, mutta tarviiko tuon ikäisen kengän ollakaan, kun lapsi on siis kotihoidossa ja tuskin me tuntikaupalla ulkona möyritään.

Cittarissa oli sellaiset Muumikengät, joissa nauhat ja kieli. Sitten olen katsellut sellaisia Kuoman kenkiä, joissa vetskari päällä. Ne ei kuitenkaan tule kovin ylös, eikä ole kovin tukevat juuri kävelemään oppivalle. Onko teillä mielipiteitä noista kahdesta mallista, vai olisko jotain muita ehdotuksia?

T: MrsH

Kommentit (12)

Vierailija

se että meillä on käynyt kun ruvettu käveleen niin humps numero onkin pariakin numeroa isompi.

(eikä edes itse vielä tätä oppinut ja ostin tytölle jo nyt ihan kasvuvarattomat kengät kun sain 19 numeroset ja silloin kengän koko oli vielä ihan reilu kuukaus sitten. No eipä se haittaa kun hyvät käytetyt sain ja niistä on helppo päästäkin eroon.

Itse ostan goret ei tarvi erikseen kumppareita

Vierailija

Eri merkkien koot vaihtelevat tosi paljon. Meillä on tällä hetkellä kolmet samankokoiset kengät, mutta numerokoot heittävät eri merkkien välillä jopa kolmella pykälällä.

Useimmista kengistä saa pohjallisen irti, jolloin sitä on helppo verrata lapsen jalkaan. Kärkeen ptäisi jäädä 1,5-2cm varaa. Vaikkei lapsi vielä kävelekään ilman tukea, kannatta sovittaa kenkää jalkaan ja kokeilla seisomista. Samalla näkee, minkälaiset kengät ovat pukea.

Vierailija

Ajattelin vielä lisätä toiseksi vaihtoehdoksi Pionien rinnalle Tepsut. Meillä oli ko. merkkiset talvikengät käytössä viime talvena kun tytöt täyttivät helmikuussa 1 v. Olivat sellaiset nahkaiset, nauhalliset, karvavuorelliset ja mielestäni aivan loistavat! Tänäkin vuonna näyttäisi samanlaisia olevan myynnissä. Menestyksekästä kenkien ostoreissua alkuperäiselle kyselijälle :)

Vierailija

meillä käytössä olleet pojalla tosi tukevat ja lämpimät. pitävät vettäkin pikkaisen, ei nyt ihan vesilätäkkö kengät kuitenkaan :)

vilkaise www.huuto.net

hakusanalla pioni löytyy monet pionin talvikengät ja kunto aikas hyvä hintaan verrattuna :) itse ostin myös huuto.netistä meidän pionit, eivät kulu kuitenkaan tuossa iässä vielä juuri mitään!

Vierailija

Ostin meinaan sieltä huuto.netistä neidille talvikengät. Tuli halvaksi ja posti toi ne kotiin. On myös tosi hyvässä kunnossa ja silleen mukavasti " sisäänajetut" . Eli ei ole niin jäykät kuin ihan uudet ja siten paljon mukavampi käyttää.

Jäin kyllä aika pahasti koukkuun tohon huutokauppaan ja koko ajan tsekkailen, löytyiskö jotain muuta ostettavaa...

Vierailija

olette helpottaneet tätä päättämisen tuskaa =) Tämmöiset kenkäasiat on kuitenkin silleen isoja asioita, että ne on hintavia (ainakin kodinhoidontuella kituuttavilla). Ja sitten haluaa varmistella, että on tekemässä jotain järkevää...ja ettei tarvii ostaa toisia talvikenkiä.

Huomenna aamulla lähdetään muksun kanssa sovittamaan kenkiä ja tutkitaan niitä pohjallisia.

Vierailija

Lapsillehan suositellaan nahkakenkiä, ja nuo Pionit on tosi tukevat ja ne saa helpohkosti lapselle jalkaan. Meillä on pojan Pioneissa sekä nauhat että vetoketju sivussa. Ovat tosi hyvät kengät!

Vierailija

nahkakengät, joissa nauhat ja vetskari. Olivat hyvät! Pienen kenkä on hyvä saada tukevasti jalkaan, joten siksi suositellaan nauhallisia malleja. Pitävät pohjat myös tärkeät!

Kosteudenpitävyys ei tuossa iässä ole niin tärkeää: pääasia, että kengät ovat lämpimät. Ne muumikengät taitavat olla juuri Pionit, niitä löytyy myös Prismoista. Meillä koko 21 riitti hyvin kevääseen saakka (villasukan kanssa) tammivauvalla.

Vierailija

Paras tapa on mitata lapsen kenkä pohjallisella. Kengissä on usein irroitettava pohjallinen. Sillä tai jollain muulla ensin mittaat oikean kokoisen pohjan ja sovitat kenkään. Yllättäin se oikean kokoinen kenkä saattaakin olla kokoa 21.

Vierailija

En vaan muistanut nimeä, kun kirjoitin. Ja varmaan hommaan sitten sellaiset. Pienimmät jotka löysin oli kokoa 21. Vähän vaan arveluttaa, kun tytön jalka oli sen Elefantin jalkamittauslätyskän mukaan 18. Tietääköhän joku, onko kenkien koot vertailukelpoisia, tai siis onko Elefantin mitoitus millainen?

Vierailija

On ollut kuomatkin tuossa nyt rattaillessa käytössä, mutta nyt tyttö jo kävelee niin kyllä ulkoilessa käytetään niitä pioneja. Kuomia vaan rattaillessa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat