Kehtaanko kysyä heti vapaata vaikka aloitan vasta työt???

Vierailija

Aloitan kuun puolessa välissä uudessa työpaikassa (sain tietää paikasta tänään ja menen huomenna allekirjoittamaan sopimusta) ja nyt on mieleen tullut tällainen asia. Olemme vuosikaudet olleet aina miehen + lasten kanssa mummolassa Kreikassa keväällä viikon (helmikuun loppu - huhtikuun alku välisenä aikana). Mutta mites nyt? Eihän minulla ole tietenkään lomaa talvella. Ja kesälomaakin vain 8 päivää.

Joskus aikaisemmin kun olen vaihtanut työpaikkaa on tilanne ollut sellainen että joku matka on jo varattuna xkk päähän eikä sitä ole voinut enää maksutta peruuttaa. Silloin sain ihan mukisematta (itse asiassa palkallista!) vapaata tuon matkan ajan. Reilu työnantaja. Vaan mites nyt? Olisiko täysin tökeröä kysyä heti 1 viikon palkatonta vapaata matkaa varten keväälle vaikka matkaa ei ole edes varattu? Se kun olisi vain suunnitelmissa. En oikein haluaisi valehdellakaan että matka on jo varattu. Mitä jos pyytävät vaikka jonkun varausvahvistuksen nähtäväksi? Olisipa se noloa... :-( Mutta kuinkahan yleistä tuollainen " oman loman pyytäminen" työpaikkaa vaihtaessa on ja miten siihen suhtaudutaan (ottaen huomioon että lomat ovat muuten aika kortilla seuraavan parin vuoden ajan).

Kommentit (5)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Antaa susta kyllä tosi huonon kuvan ja näkee mikä on tärkeää sulle.

Minulle tosiaan on tärkeää elämässä muukin kuin työ. Kuten matkustaminen, sukulaiset jne.

En toivoisikaan että joku luulisi että elän vain ja ainoastaan työlleni.

ap

Vierailija

Ihan hyvä syy on, ei sun tarvii kertoa, että matka on vielä varaamatta. Sano, että olette menossa mummin luo keväällä ja pyydä palkatonta. Yleensä työnantajat joustaa.

Vierailija

Mä aloitin työs syyskuussa ja heti haastattelussa (jossa sovittiin myös, että saan sen paikan) jouduin sanomaan, että kerkeen olla töissä vain 1½ viikkoa ja sitten tarviin viikonloman (matka oli varattu etelään jo maaliskuussa). Ja samalla sanoin, että tarviin kevääksi myös yhden laskettelu viikon + kesälomaa haluan pitää!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat