Siis miten ihmeessä te perheelliset onnistutte yhdistämään työn ja lastenhoidon ja vielä harrastamaankin?

Vierailija

Minä olen lapseton nainen ja pelkkä työssäkäynti on typistänyt energiani ja vapaa-aikani ihan minimiin. Vapaa-aika menee totaalisesti työstä palautumiseen! En voi käsittää, miten te " lapselliset" pystytte yhdistämään työn ja perheen. Olkaa ylpeitä itsestänne! Minä en tiedä, miten siihen pystyn jonain päivänä?

*nostaa hattua ja kumartaa nöyränä*

Kommentit (4)

Vierailija

olen kahden lapsen yh ja vaativassa työssä. Työn lisäksi suoritan jatko-opintoja (tosin erittäin hitaasti). Ja harrastankin epäsäännöllisen säännöllisesti koiran treenamista, lenkkeilyä ja muuta liikuntaa.

Täytyy kyllä myöntää, että harratukset ovat jääneet taka-alalle, haluan viettää kaiken vapaa-ajan lasten kanssa.

Lasten mentyä nukkumaan teen työ- ja opiskeluhommia kunnes on aika kaatua sänkyyn.

Myönnän, ei tätä loputtomiin jaksa.

Vierailija

Tai en minä ainakaan. Harrastuksille mulla ei ole aikaa oikeastaan ollenkaan, puhumattakaan että olis kahdenkeskistä aikaa miehen kans. Koti on aina vähän (usein paljon) rempallaan, syödään eineksiä ja pikapöperöitä melkein joka päivä. Lasten kanssa on yhteistä aikaa aamulla n. tunti ja illalla 2-3 tuntia. Viikonloput menee siivotessa ja pyykätessä ja levätessä. Aina on huono omatunto jostain: liian vähän aikaa olla lasten kanssa, en paneudu kunnolla työhön, kun on lapset mielessä ja usein on poissaoloja lasten sairastelun vuoksi yms, oma kunto rapistuu, koti sotkeentuu aina vaan perusteellisemmin...mistä sais rahaa, että vois jäädä kotiin edes pariksi vuodeksi??

Vierailija

jäi se pääpointti sanomatta =)

eli ihminen venyy tilanteen mukaan - joskus sinkkuaikoina oli muka aikataulu ihan täynnä kun opiskelin täyspäiväisesti ja oli kolme harrastusta. Nyt se aika tuntuu ihan ns. luppoajalta

Vierailija

Jos työaika ei riitä sovittujen töiden tekemiseen, on aika keskustella pomon kanssa.

Onhan tämä hektistä aikaa, mutta myös ihanan jämäkkää aikaa.

Harrastukset on tosin nyt jääneet vähemmälle, mutta tunti viikossa omissa harrastuksissa on ehdoton. Siitä pidän kiinni.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat