HUHTIKUISET -uusiin seikkailuihin!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Se ois keskiviikko nyt, jep, tää yökkö täällä taas häröilee...

Se ois viikkojakin 17+5...pitäsköhän tilata rakenneultraan aika, yksityiseltä tosin joudun, kun ei meidän sairaanhoitopiirissä ole tarjolla.Ikävä puoli on hinta...

Enkä usko, et np-ultran jälkeen ois tapahtunut mitään niin tramaattista, että....en halua/tiedä miten edes kirjoittaa lausetta loppuun...Itseäni täällä vain rauhoittelen.

Muuten kaikki ok; eilen (ti) illalla, kun ykköstä nukutin ennen yövuoroon töihin lähtöä, tuntui liikkeet taas pitkästä aikaa selvästi. Ykkönen makasi selällään mahani päällä ja joi pullosta maitoa, kun alkoi kakkonen myllertämään. Siihen se ykkönenkin taisi sitten nukahtaa, tasaiseen kumahteluun vatsassani!

Eilen olikin tosi ahkeria pinoilijoita, koitetaan pysyä tänään samassa!

Nukkukaa hyvin, te, jotka nukutte.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Ja tervehdys syksyisestä Helsingistä!

Mies lähti eilen työmatkalle ja vapaapäivää vietellään kotosalla esikoisen kanssa. Ulkona käytiin haukkaamassa happea ja molempien masut on täynnä ruokaa. Päiväunille taitaa siis suunnistaa tämä kaksikko ihan juuri.

Joku tuossa kirjoitteli, että mitään ruokaa ei tee mieli. Mulla samoin! Kaupassa käyminen on aivan järkyttävää, kun ei mitään tee mieli ja hyllyiltä tulee napattua jos jonkinlaista viritelmää. Mies tuumasikin tuossa yhtenä päivänä, että " oot käynyt kaupassa, mutta mitään RUOKAA et oo ostanut." Sai se siitä jotain loihdittua kuitenkin... Kyllä se ruoka sitten maistuu, kun sen eteen saa, mutta muuten ei kyllä. Ensimmäisen kanssa en muista tällaista olleen.

Muutenkin tämä raskaus on " helpompi" . Vaikka esikoisen kanssa ei kummempia pahoinvointeja tms. ollutkaan, niin tämän kanssa ei juuri mitään. Ellei tuo ruokahaluttomuus sitten ole yksi. Taitaa siis jokainen raskaus olla erilainen. Katotaan miten sitten kolmannen kanssa -hih ;)

Eilen illalla jytisi masussa oikein kunnolla. Ja tänä aamuna samoin. On tainnut kaveri hieman aktivoitua, kun aiemmin potkut ovat olleet ihan satunnaisia. Huomenna rakenneultra, joten sitten taas tietää vähän enemmän.

Mukavaa päivää kaikille tasapuolisesti!

S rv 18+4

Vierailija

Sain vihdoin aikaiseksi kirjoitella vähän kuulumisia omankin navan ympäriltä. Viime aikoina on tullut vain enemmän lueskeltua muiden tarinoita.

Tänään vaihtuikin sitten taas viikot, nyt tasan 17. Minä täällä jo vähän harmissanikin odottelen pienokaisen ensimmäisiä oikeita liikeitä. Aika monet tuntuvat jo päässeen niistä nauttimaan ...pientä kateutta aistittavissa :) No, yritän vain pitää mielessä ne neuvolatädin sanomat 20 viikkoa, jota ennen ei tarvitsisi olla huolissaan. Mutta silti... Kyllä pari kertaa olen ollut tuntevinani jotain pientä, mutta eipä niistä oikein tiedä, oliko vain ilmaa mahassa..

Olen yrittänyt taas alkaa vähän liikkumaankin, kun makeakin alkaa taas maistumaan, ja painoa tuntuu kertyvän. Alussa se jopa laski hieman, mutta esim. jo muutama päivä viime neuvolan jälkeen painoa oli noin kilon enemmän kuin neuvolassa! Ja yleensä oma puntarini on näytänyt suunnilleen samaa kuin siellä. Hui! Ei tässä nyt onneksi ole kuitenkaan yhteensä tullut enempää kuin reilut 2 kiloa, ne tosin aika lyhyen ajan sisällä.

Näin toissa yönä koko yön ikäviä painajaisia äitiyshousujen ostosta. Onneksi löysin eilen aika kivan housut Lindexiltä. Vapaa-aikana menee vielä parit suurimmat omat housut, mutta työhousut kiristävät ikävästi. Eipä olisi uskonut, että tavallisten mustien suorien housujen löytäminen voi olla noin vaikeaa. HM:llä koot aina loppu, eivätkä suostu varaamaan. Muualla vain kamalia malleja älyttömin hinnoin. Ne Lindexiltä löytämäni housut oli aika hyvän malliset, vyötärö asettuu kivasti tuohon mahan alle, ja napeilla saa kiristettyä takaa jopa näin pienelle mahalle sopivaksi. Tuntui säätövaraakin olevan aika paljonkin.

Mietin tässä, että milloinkahan sinne rakenneultraan kannattaisi varata aikaa? Onko teillä muuten tietoa, onko rakenneultra yksityisellä paljonkin kalliimpi kuin alkuraskauden ultra?

No, pitänee taas palata tuonne Wordin puolelle rustaamaan opinnäytetyötä. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

SaVe 17+0

Vierailija

tuohon ruokakeskusteluun sen verran, että mulla kans sika-nautajauheliha on tehnyt täydellisen topin. Ei se ruuassa sitten enää niin pahalle maistu mutta kun ei meinaa millään saada ruskistettua ku niin ottaa nokkaan se haju. En nyt muutenkaan kovin usein sika-nautaa piittaa käyttää mutta esim. herne- ja kaalikeittoihin se on mun mielestäni tähän saakka sopinu. No, ei auta, pitää ostella parempaa lihaa...

Muuten kyllä ruoka maistuu, mutta monet ruuat vaan alkaa ikävästi kyllästyttämään... Suolanen maistu kyllä alkuraskaudesta ehdottomasti paremmin kuin makea mutta nyt alkaa nuo karkitkin houkuttaan... Kiloja saa mun puolestani tulla sen verran kuin tulee, en viitti siitä stressata. Aivan tarpeeksi sitä on tullut stressattua tätä vauvaa melkein 3 vuotta odotellessa!

Oma napa: ei uutta, masu kasvaa, liikkeitä ei voi varmasti sanoa tuntevansa, rakenneultra 16.11. (on muuten munkin mielestäni aivan MAHDOTTOMAN VÄÄRIN että käytännöt noiden ultrien suhteen vaihtelee paikkakunnittain niin TÖRKEÄSTI, itsellä on siis mahdollisuus molempiin...). Mutta ei siis mitään ihmeitä.

Vointeja!

Finnmar ja Tähti 18+3

Vierailija

Bongasin Rankin toisesta keskustelusta eilen vai toissapäivänä, hän oli laittanut oman pinon pystyyn aiheesta " kuinka kerrotaan varmasti pettyville tuleville isovanhemmille" ... eli masu ainakin kasvaa :)

Toivottavasti Rankin ennakkoaavistukset vanhempiensa kommenteista eivät kuitenkaan toteudu, vaan tulevat isovanhemmat ovat onnessaan, kuten kai useimmiten aikuisten ihmisten kohdalla käy.

Raportoi Huliana

Vierailija

..ilma siis kirpeän tuulinen täällä suunnalla.

Kävin aamulla neuvolassa, ja sielähän se Sintti sitkutteli :) Helpotus!Sydänääniultraan osuvista potkuista päätellen varsinainen kung-fu! ..ja varsin lipevä liikkeissään. Sykettä täti ei alannut edes laskemaan, ilmeisesti, kun nuorimmainen siinä pöydän vieressä parkui, kun äiti joutui sellaiselle ihme pöydälle makaamaan... Muutoinkin neuvolakäynti kesti vain 15 minuuttia(!!!), joten hiukan harmitti, varsinkin kun itseni ja lapset sinne kello kahdeksaan raahasin..!

Hb:tä ei otettu, mut viikko sitten labrassa se oli tippunut 140:stä 120:en. Joten luultavasti viikoilla 18 ja jotain alkaa taasen lisäraudan nautiskelu. Painoa oli tullut 200g per viikko. Kuinka teillä toisilla? Mua vähän ahdisti jo toikin näin alussa.

Rakenne ultra mulla on 29. tätä kuuta, innolla sitä odottelen! :)

Nyt täytyis alkaa tekemään perunamuussia iltaruoalle valmiiksi. (Ja etsiä itselle syötävää, mulla on TAAS nälkä!)

Illalla on kaksi jumpan vetoa, ja paikat on kipeät vielä eilisenkin tunnin pidosta, joten saas nähdä kuinka taivun! :)

Huomisiin!

tilda 15+3

Vierailija

Tänään siis viikkoja täynnä 18 ja rakenneultra tehty. Sintti oli kasvanut viikkojen mukaan tasaisesti, tärkeimmät elimet toimii ja jumppatuokiota pidettiin aina välillä. Värkeistä ei edes kysytty kun mies ei halua tietää etukäteen. Ite olisin voinut halutakin, kolmas lapsonen kun on odotuksessa ja talosta löytyy ennestään sekä tyttö että poika. Toisaalta on ihanaa, kun jännitys säilyy loppuun asti. Istukka on ihan etuseinämässä, joten ei ihmekään etten tunne liikkeitä kunnolla. Viime viikon alkupuolella tuntui enemmänkin, nyt on ollut hiljasempaa. Lähinnä mahan sivuilla tuntuu niitä hipaisuja.

Kotona muksut sitten innoissaan kattelivat ultrakuvaa, ja jopa hahmottivat miten se vauveli köllöttelee siellä.

Täällä kans eräs jolle ei ruoka tahdo maistua. Lounaan kun syö niin siitä viis tuntia on ihan täys olo. Ja iltapalaa pitää oikein syömällä syödä. Ruuan haju ei muuten ällötä, mutta kun käyn koulun ruokalassa syömässä niin se haju tarttuu vaatteisiin ja kotiin tultua se lemppa leijuu mun ympärillä. Yök. Jano on myös valtava. Yleensä en juo kovin paljoa, mutta nyt menee vettä lasikaupalla, varsinkin iltaa kohden. Ja senhän tietää mitä siitä yöllä seuraa ;0)

Huomisia Annun ultrakuulumisia odotellen

käärö3 ja sintti 18+0 (jopas aika rientää...)

Vierailija

Aina onnistu jotenkin tuhoamaan juuri kirjoittamani viestin...

Mutta uudestaan:

Kyllä mä ihan oikeasti teen aina välillä töitäkin, vaikka nykyään roikunkin täällä pinossa joka päivä!!!

Täällä on ihanan aurinkoinen ilma, toivottavasti jatkuu viikonloppuun samanlaisena.

Omaan napaan: ei juuri uutta. Aamulla oli kamala mellastus mahassa, nyt taitaa vauveli nukkua. Mua muuten välillä ahistaa kun esikoinen onnistuu välillä nojaamaan kyynärpäällään koko 13 kilon painollaan suoraan mahaani, samoin yöllä potkii välillä mahaan oikein kunnolla (nukkuu siis perhepedissä välissämme). Toivon vaan että lapsivesi (ja mahani rasvakerros-hihii) suojaavat vauvelia.

Mulla on rakenneultra 25.11., en malttaisi odottaa että tapaamme vauvelin kanssa jälleen.

Tästä pääsenkin siten hieman vaahtoamaan, kun musta on oikeasti VÄÄRIN että koko maassa ei ole samanlainen käytäntö tossa ultraseulonnassa. Asettaa ihmiset tosi eriarvoiseen asemaan että toiset saavat 2 ultraa ja toiset joutuvat maksamaan itse toisen!!!

Mutta eipä muuta, rupean töihin.

Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille!

Lala 16+4

Vierailija

Aamulla töihin tullessani sain jostain nenääni joulupiparin tuoksun ja nyt olen ihan joulufiiliksissä =) Tarviskohan jo viikonloppuna rakentaa lasten kanssa piparitalo - jos ainakin sellanen väliaikanen helppotapaus, kuten muumitalo. Näin sellaset valmiit muotit eilen Sokoksen mainoksessa ja niitä ois varmaan kyl tossa Kämpin Muumi-kaupassakin ja se taas sattuu olemaan ihan työmatkan varrella :-) Myöhemmin voin sitten taiteilla oman kodin näköisen talon, kun viime jouluna en vielä sellaista ehtinyt tekemään, vaikka olikin ensimmäinen joulu uudessa kodissamme. Ja lahjoja tarttee alkaa miettimään ja hiljalleen vois siivoillakin (tosin siihen ei koskaan ole muka aikaa =/).

Jos nyt ensin eläisin tän marraskuun ja vaikka ihan ton pyhäinpäivän =) Siihen mennessä ois ihan kiva saada vähän siivottua. Meille tulee vieraita syömään, joten tarttis ruokaakin miettiä. Tosin pöydässä on 4 alle 4-vuotiasta lasta, joten se rajoittanee menun suunnittelua =D No, sitä helpompi on ruoanlaittokin.

Musta tuntuu, että tää vauveli on jotenkin hiljainen, kun potkut tuntuu edelleen satunnaisesti. Aiemmissa raskauksissa tytöt on potkutellu tässä vaiheessa jo ihan kunnolla. Jospa tää onkin poika - tai sitten muuten vaan enemmän isänsä tyyppinen rauhallisuus kuin tällänen häslä.

Jospa seuraavaks siirtysin tutkimaan lähipaikkojen lounaslistoja. Enää 1h15min lounaaseen =D

nuuppari

Vierailija

Mietin tuossa kun lueskelin ensimmäisiä viestejä, että miten ihmeessä te yövuorolaiset jaksatte. Hattua täytyy nostaa :)

Mulla taitaa hemppa laskea, kun väsyttää. Olenkin syönyt ruisleipää. Eikös se ole hyvä raudanlähde. Mulla sama juttu, kun joku toinenkin mainitsi: kinkku ja sianliha öllöttää. En viitsi käydä paikallisessa pizzeriassa, kun siellä haisee KINKKU! Arvatkaa onko mies nauranut. " Täällä haisee kinkku" on jo lentävä letkautus meidän perheessä. Mitään muita ruokia en ole nirsonnut.

Elämäni ensimmäisen kerran maha alkaa näyttämään pyöreältä, eikä sitä makkaravakoa tuossa navan kohdalla enää ole:) : ) jipii jipii! Edelleen peittelen mahaa julkisuudessa, mutta kotona olen reilusti istuvimmissa vaatteissa, joten joka ilta miehen kanssa ihastellaan masua. Eilen se sanoikin mulle, että maha on kaunis. Niin mustakin! Tältä se siis tuntuu, kun odottaa ensimmäistä!

Eilen mainitsin, että jotain kuplintaa tuntuu mahassa, mutta tänään ei sitten mitään. Kumpa tuntisin jo liikkeet selvästi (huokaus).

Madelei 16+2

Vierailija

SMILA: mihin olet menossa rakenneultraan huomenna? Meillä on aamulla NKL:llä sama homma ... jännittää.

Luin eilen palstalta kuinka jokun neuvolatäti oli pelotellut alkuraskauden flunssan aiheuttavan sikiölle sydänvikoja, epämuodostumia ja skitsofreniaa... Jippii, mun mahassa on varmasti kolmipäinen seinähullu infarktitapaus sillä flunssa jatkuu jo 13. viikkoa... Yskäkin palasi uusin voimin. Mulla ei onneksi lirahtele lapsivesi yskiessä, pissa kylläkin. Ja oksu.

Pahoinvointi muuten palasi kun lopetin B6vitamiinien napsimisen :-(( Aloitin pillerit taas uudestaan, ei kai niistä mitään haittaakaan ole.

Pipsukka 18+3

Vierailija

Huh, kylläpä ärsyttää. Eilen kävin sitten innolla tonkimassa H&M:n mammavaatevalikoimaa, kun halusin ostaa itselle siistimpään menoon suorat mustat housut. Viikonloppuna olisi isän syntymäpäivät ja minun valmistujaiset, joita perhepiirissä ajattelimme viettää. Vaikka vain sisaruksia perheineen onkin juhlissa, olisi kiva laittaa päälle jotain vähän siistimpää kuin farkut. Ja on mustille housuille varmasti myöhemminkin käyttöä.

No, mustat housut löytyi, mutta päätinpä ostaa lisäksi sellaisen ihan peruspaidan arkikäyttöön. Ja nyt päästään ärsytyksen aiheeseen, sillä kotiin päästyäni rupesin innolla sovittelemaan uudelleen uusia hankintoja, ja kas kas, paidassa olikin vielä varashälytin kiinni!!! Ei ollut kyllä ilmeisesti aktivoitu, sillä liikkeestä poistuessamme ei hälytysportit alkaneet huutamaan. Mutta nyt on sitten pakko raahautua takaisin liikkeeseen, sillä enhän voi paitaa muuten käyttää lainkaan, kun olkapäässä möllöttää iso valkoinen varashälytin! Ja kun kaikki tuotteet ihan rehellisesti kassalla maksoin, niin kylläpä ärsyttää, että nyt joutuu menemään kuittien kanssa kassalle selittämään, että en ole tätä paitaa varastanut, että voisitteko irrottaa tuon hälyttimen. Tiedä häntä, vaikka intoutuisi vielä huutamaan hälytysportit nyt, kun liikkeeseen menen takaisin! Hrmpfh.

Mutta tämä riittää valituksesta tältä päivältä! Kiva kuulla, ettei Annun tarvii sentään kolmea viikkoa odotella jännityksessä, kuinka monta vauvaa on tulossa. Täällä jännitetään nyt sitten huomenna myöskin ultratuloksia!

Toissayönä uskoisin tunteneeni ihan varmasti vauvan liikkeitä masussa. Olin aamuyön tunteina jälleen herännyt vessassa käymään, eikä uni meinannut tulla uudelleen. Niinpä makoilin ihan rentona yrittäen houkutella unta silmään. Yhtäkkiä havahduin siihen, että mahassa kävi ihan mieletön melske! Tuntui, että vauva heitteli kuperkeikkoja tai kärrynpyöriä vähintään, kun jokin heilui vatsanahkaa vasten sivuttain puolelta toiselle.

Sitten vähän rauhoittui, oli hetken ihan hiljaista, mutta sitten alkoikin tasainen nakutus vähän navan alapuolella. Niinkuin olisi intoutunut kokeilemaan potkujen tehokkuutta äitin massuun. En kyllä keksinyt mitään muutakaan selitystä näille tuntemuksille, joten päätin neuvoloista huolimatta, että vauva se oli! On täällä palstoilla tainneet muutkin ensisynnyttäjät tunteneen liikkeitä ennen raskauden puoliväliä. Säännöllisiä nämä minun tuntemukset ei kyllä vielä ole, mutta sitä maltan kyllä odotella vielä jonkun viikon ajan.

Onkohan minulla muuten jäänyt ihan huomaamatta, vai onko Ranki käynyt aikoihin täällä kertomassa kuulumisiaan? Toivottavasti kaikki on kuitenkin hänellä hyvin, kun alkuraskaudessa oli niin paljon jännitettävää! Jos Ranki satut lukemaan tämän viestin, niin olisi tosi mukavaa kuulla sinustakin jotain. Olen jo vähän huolestunut, onko tullut uusia vastoinkäymisiä.

Ulkoilemaan tästä taidan suunnata, vaikka sää onkin ikävän harmaa ja sateinen.

Kissankello rv 17+5

Vierailija

Hei kaikki ja terveisiä Kuopiosta! Alkuraskauden pah.vointi on kaikonnut jo ajat sitten ja lihaakin tekee mieli. Nyt viikolla 16. eikä mitään oireita ole ollut moneen viikkoon. Vai enkö ole vain ehtinyt kuulostella kehoani kaiken kiireen keskellä? Mutta toisaalta hyvä näin, niin pystyy vielä keskittymään täysillä opintojen loppuun saattamiseen. =)

Minäkin jo odotan joulua! Soitin jo muutamia joulukappaleita pianolla ja tuli mukava ja lämmin olo. Joulussa on taikaa ja mahtava sanoma..

Oireita odotellessa kaikille mukavaa odotusta (joulun ja vauvan..;)

Vierailija

Ja Huomenta!

Taas parin tunnin kuluttua tulee aamuvuoro töihin, onneksi pääsen tänä aamuna ihan ajoissa töistä, eilen meni tunnin myöhäseksi....ja nukkumaan meneminen on tuskaa, varsinkin kun ensin joutuu ajamaan melkein tunnin ennen kuin on kotona....Blaah!

Kylmä on kuin prk***!Johtuu varmaan väsymyksestä...ihan luita ja ytimiä kolottaa.

Onneksi oon välttynyt (kop!kop!) tämän syksyn flussalta, muutenkin olo on väsymystä ja ajoittaista kuvotusta lukuunottamatta ihan jees.

Pitäs mennä laittaa puuro tulille, et kerkeis muhii oikein mukavaksi ennen kuin ekat aamuvirkut heräilee suihkutettavaksi...Se hyvä puoli tässä työpaikassa on, että saa syödä aina kun on nälkä- ja sitähän on parin tunnin välein! Jogurtit on alkanut tökkimään, mutta erilaiset leivät menee- ja mitä enenmmän kerrosleivissä täytettä, sen parempi! Nyt on alkanut himottaa aurinkokuivatut tomaatit erilaisissa mausteöljyissä...

Muuten ei mitään erikoisia himoja. Ainoa vaan on, että possunliha yököttää. Kyllä sitä syö, mutta irvistellen. Suklaa maistuu tietty aina.

Ja makea uppoo paremmin kuin suolanen, se on eriä kuin edellisessä odotuksessa. Poitsua kun odotin, yököttikin kaikki makeat herkut (kyllä siis namia söin), mutta suolaa olis voinut syödä vaikka suoraan purkista...

Ja ruokaa kun itse tekee, ei meinaa maistua, jotenkin tulee jo katsellessa vatsa täyteen ja kuvottaa...mutta jos joku muu tekee ruoan, maistuu ihan vaivatta.Hassu juttu!Onko kellään samanlaista?

No, katotaan ehdinkö käydä tarkistamassa pinon ennen töistä lähtöä- josen, tulen taas illalla yhdeksän aikaan takaisin!

Jaksamisia!

Oma (.), paras (.)!!!

Vierailija

meillä neiti päikkäreillä joten aikaa taas itselle..käytiin aamulla jo tuolla avoimessa päiväkodissa ja siellä oli halloween juhlat.tyttäreni kyllä katseli vähän peloissaan joitakin naamiais-asuja..mutta ihan hauskat pippalot oli!

mulla ens ke ultra,kyllä alkaa vähän jo jänskättää..aiotaan kysyä kumpikos siellä on..pääasia kuitenkin että kaikki olisi ok!liikkeet ovat ainakin tuntuneet selvästi jo kauan..nyt 17+4.masu on pyöristynyt jo kummasti!

mitähän sitä keksis tytön kanssa illalla kun mies on työreissulla ja ulkona on sateisen harmaa ilma että ei oikein mukava ulkoilusääkään..pitää kait leikkiä sisällä!!pitkä ilta edessä kun tyttö vielä niin kamalasti mun perään,niin siinäpä ei tosiaan paljoa muuta sit tehdä kun leikitään ja luetaan jne..sellasta se on,heh.

Vierailija

Minä edelleen sairaslomalla, ensi tiistaina pitää yrittää takaisin töihin.

Tänä aamuna olen herännyt puoli viideltä, yskimään :( Mieskin siinä joutuu heräilemään ja valvomaan minun takiani, lapset ovat onneksi niin sikeäunista mallia että eivät minun metelöimiseeni herää, päinvastoin äsken piti ne väkisin ylös kiskoa kun eskari alkaa tunnin päästä. Tuolla ne keittiössä aamiaista syövät, mies jo lähti töihin.

Mieli alkaa muuten olla jo hieman parempi tästä lapsiveden tihkumisesta huolimatta, jospa se sitten loppuu kun tämä yskiminenkin. Mutta alkaa todellakin huumori loppua tähän tautiin, tätä on kestänyt jo yli kaksi viikkoa! Ja kun en saa öitä nukuttua yskimisen takia, ja päivällä sama homma vaikka yritän.

Minä olen tuntenut liikkeitä silloin tällöin, nyt varmasti tämä flunssa vie nekin vähät huomiot mitä voisi tuntua. Toissailtana sain ensimmäisen oikein kunnon potkun suoraan napaan :) Ensi tiistaina normaali neuvolakäynti, rakenneultra meillä on 21. pvä. Sitä ei meinaa malttaa odottaa! Meidän pitää muuten ottaa lapset mukaan silloin ultrakäynnille, meillä on ilta-aika eikä niitä voi hoidossa enää pitää, tulisi niin pitkä päivä. Mitenkähän siihen asiaan suhtaudutaan siellä, saako lapset tulla mukaan tutkimushuoneeseen vai pitääkö ne jättää siihen odotustilaan? Kyllä ne pärjäävät keskenäänkin sen ajan, onhan siellä leluja siinä odotushuoneessa. Että jos joku tietää mikä on käytäntö Seinäjoella tämän asian suhteen? Tai voin toki lähempänä sitä sieltäkin kysyä. Mutta olisi kiva kuulla jos jollakin on tietoa tai kokemusta siitä saavatko vanhemmat lapset olla mukana ultrassa. Siis 5-ja 6-vuotiaat.

Eipä tänään kummempia, pitää kohta lähteä lapsia viemään, jos sen jälkeen saisin oikeasti vaikka hetken nukuttua... Jos yskä sen sallii.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat