*****KESÄKUUN KERTTUJEN KESKIVIIKKO*****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

ALOITELLAAS PINOA TÄLLE PÄIVÄLLE :)

Sivut

Kommentit (27)

Täällä mä nyt jännitän... Tänään on se ultraus ja pelkään kovasti!!

Toisaalta on sellainen olo, että ei hätää kaikki hyvin, pää vain tekee tepposiaan. Toisaalta taas tihrustan itkua, kun olen ihan varma ettei mitään vauvaa enää ole... :/ No puolilta päivin olen onneksi viisaampi tuostakin asiasta! Pitäkäähän peukkuja että kaikki on hyvin!

Mun esikko oli eilen illalla aivan mahdottoman suloinen!!! Tyttö oli jo nukkumassa kun könysin töistä n. 20.30 aikoihin. Samointein kun pääsin ovesta sisään kuului typyn huoneesta " äiti" . Menin katsomaan niin siellä se istua tillotti silmät ristissä. Sitten halattiin ja pussattiin ja tyttö sanoi " aa aa" ja kävi nukkumaan. Se oli niin suloinen että tippa tuli linssiin!!!

Jaa, jos vaikka yrittäis imuroida jotta tää jännitys pysyisi kurissa!!

Tulen illalla kertomaan, toivottavasti hyvia uutisia!

Helmis 6+5

mun aamu ei alkanut ollenkaan noin hyvin kuin edellisellä; tänään joutu ihan töikseen nieleskelemään laatotusta ja kesken aamiaisen (=kuppi teetä kun muuhun ei pysty) vetäytymään sohvalle hengittelemään.. Vetää voimat kyllä ihan pois. Paha olo on siis päällä 24h ja yölläkin herään miettimään ' onko mulla paha olo?' ' kohta on varmaan paha olo..' . Esikoista odottaessa nämä oireet loppu ekan kolmanneksen jälkeen, siinä toivossa olen nyt - enää 4 tai 5 viikkoa..

NLAn sain vasta ensi viikoksi, rv 9+3. Kävin alkuraskauden ultrassa ja masukki on ihan ajantasalla, tänään 8+1.

Parempaa oloa muille ja jaksamista pahoinvoiville kanssasiskoille! Kyllä tää tästä.

Rocco

tänään on hyvä päivä :)

ei vielä tullut mitään isompaa pahoinvointia,eikä eilenkään oikeestaan kun vaan pari kertaa....ruokaakin jopa teki ihan mieli muutaman kerran :)) että ei tarvinnut väkisin naamaansa sitä työntää.

vielä 8 päivää ultraan ja 9 neuvolaan.

eilen tuli sitten tuo belly belt....

noh, ihan niinkuin ajattelinkin niin ei oikein pysty tuota arvostelemaan ennen kuin masu kasvaa isommaksi,mutta mutta...

jos jollain löytyy innostusta ja kone kotoa niin en suosittele ostamaan tätä ainakaan uutena (n.20¿)

mieletäni toi hinta parista kuminauhanpätkästä ja kankaanpalasta on liikaa!

jopa minä osaisin tämmöiset väsätä vaikka ompelija en olekkaan! no mutta se siitä valittamisesta, käytössä ollut eilisestä asti lyhin kuminauha ja kivaa on ollut kun housut ei purista aina kun vähänkin kumartaa tai istuu, että ihan jees tähän mennessä paitsi harmittaa vaan tuo hinta...

katellaan taas myöhemmin ehkä

krisse ja tytöt -02 ja -04 +masu rv?

Täälä on ollut taas vuotopäivä ja on saanut kulkea side pempassa koko päivän.

Mulle päivä alkoi kivasti kun neuvolatäti soitti heti aamusta ja kyseli kuulumisia.Että olenko vuotanut ja kuinka voin. Hän tsemppasi,että kyllä se vuoto loppuu jossain vaiheessa, ja sanoin että sitä voi tulla paljonkin kerralla,ettei tarvitse huolestua. Kun toinen asukki on kuitenkin kiinnittynyt hyvin. Se toinen vain vuotaa nyt kunnolla pois joka on hyvä asia, koska sitten tietää,että se on ainakin kokonaan vuotanut pois. Mun mielestä oli ihanaa kun se välittää mitä mulle kuuluu :) Sain seuraavan neuvola ajan neljän viikon päähän, kun mulla on ollut tällainen vähän vaikeempi raskaus. Muuten tapaaminen olisi ollut vasta tammikuulla.

Etominen alkoi sitten mulla taas kans 14.00 mais. Oli örkki taas kyllä niin lähellä. Nyt pystyin juuri syömään vähäsen jotain masuun. Katotaan tuleeko ylös vai ei. Töissä alkoi tänään vatsatautiepidemia. Moni jutui lähtemään kotiin kun alkoivat oksentamaan ja ripuloimaan ja neljällä mun työkaverilla oli todella huono-olo tänään. Katotaan olenko huomenna yksin töissä. Siinä tulee kyllä sitten paniikki. Pitää varmaan laittaa koko osasto kiinni kun en millään pärjää kyllä yksin. Ja vielä kun en saa nostella paljoa kun on tota vuotoa. Ei tuu sitten kyllä mitään. Mutta toivotaan että porukka ei ole pois!

Mua on paleltanut ihan hirveesti taas. Pitää pian käärityä peiton alle ja ottaa tirsat. Olen meinaan ihan loppu. Hyvä,että pysyn hereillä edes nyt!

öitä ;)

Lilli81 9+4

Olen jo aikaisemmin käynyt ilmoittautumassa tuonne listalle, mut nyt on eka kerta tällä puolella kun kirjoittelen!!

Siis laskettuaiaka tuolla loppupuolella kesäkuuta-06. Nyt on alkanut tämä " kuvotus" , ruoka ei meinaa maistua. Söisin mieluummin vain hedelmiä tai salaattia.

Aamuisin täytyy tuo esikoinen viedä eskariin pyörällä ja nyt on välillä aikaa leikkiä kahdestaan ton 2-vuotiaan tyttösen kanssa.

Tänään on tosissaan väsyttänyt ja kuvottanut oikein kunnolla, kai se on vain uskottava, et se kolmas on tosiaan tuloillaan. Neuvola on tossa 14.11 ja odotan jo innolla sinne pääsyä.

Perjantaina pääsen miehen kanssa viettämään vapaa iltaa.*JEE* Menemme Jyväskylään katsomaan Yötä!! Kyllä on kivaa!!

Pirpana78 ja " asukki" rv n.6?

Moips vaan kaikille!

Täällä olotila on suunnilleen sama kuin muillakin tuntuu olevan eli oksettaa ja huono olo on aamusta iltaan. Varsinaisesti en ole oksentanut, mutta huono olo seuraa mukana koko ajan.

Mutta sitten niinhin muihin ongelmiin eli minulla on nivelkipuja, jotka pahenevat öisin. Tällä hetkellä pahin on kyynärpää. Onkos muilla tämmöstä? Meillä nyt perheessä on reumaa; veljellä ja isälläni, joten hiukan huolestuttaa tuo kipuili. Muutenkin on aika kovaa kipu ja varsinkin aamuyöstä ei tahdo saada nukutuksi. Koitin saada lääkäriaikaa, vaan sen olisin saanut vasta 25.11 ja soittoaikakin 14.11!! Pääsen nyt kuitenkin neuvolan kautta labraan, kun toinen ongelma on hiusten lähtö. Ja siinähän sitten huolestuttaa kilpirauhasarvot. Hiuksia on nyt kyllä lähtenyt jo kuukauden päivät, mutta tosi stressaavaa se on!

Sitten joku kirjoitteli että voi olla mahakipuja menkkojen aikaan, niin mulla taas oli oviksen aikaan. Silloinhan mulla on yleensäkin ollut aika ikäviäkin kipuja kystien takia. No, tästä tuli nyt melkoinen voivottelukirjoitus, vaikka mukavaahan tämä odottaminen kaikenkaikkiaan on!

Illan jatkoja kaikille!

Suvetar

[color=fucshia]Vuoto taitaa nyt sit olla ohi. Tuhru on muuttunu rusehtavaksi. Yäh just samaa mitä oli keväällä kaavinnan jälkeisen vuodon jälkeen ikuisuus. Vielä tasan viikko kärvötellä tietämättömänä.

[color=darkviolet]Krissekö se nyt jutteli joululahjatoiveista. Me ostettiin tytölle 3-vuotis lahjaksi Tomi Traktori paketti, siinä oli Tomi, Reetu, Viivi, Matti, Vaakku, Paakku, Muu, Touhu jne. Akka on ihan hurahtanut koko Tomiin :) Nyt toivoo pukilta Pikku Ponia mitä voi syöttää. Mainostavat kolmosella sitä lasten aamuohjelmien aikaan. Luulen, että se on se poni, joka puhuu! Maksaa noin 50¿. . .saa nähdä tuoko " pukki" sen.

[color=fucshia]Mä en etukäteen tiiä yhtään mitä ukolle ostan i-päiväksi. Jos tässä pääsee kaupoille niin jotain hassua se varmasti tulee oleen. Ei oo tapana ostella noina päivinä mitään isompaa. Joulu on meillä se, kun tosissaan muistetaan toista. Muuten riittää syli ja rakkaus :)

Iltavuoron tuoksinasta tuun kertomaan kuinka väsynyt oon... silmäe ei meinaa auki pysyä... Ja ihan kamala nälkä kokoajan: työkaverit varmaan saa slaagin kun näkee mun evässäkin!!

Kesäheinä: En oo varannu ultraa vielä: täällä ei kuulu kun rakenneultra joten yksityiselle meinattiin mennä ekaan ultraan: varmaan joskus 10 viikon jälkeen. Maanantaina mulla neuvola akaa kertaa niin meinasin kysellä sieltä vähän paremmin: milloin kannattaa! Haluisin kuitenkin ennen rakenneultraa nähdä että masussa joku tosissaan kasvaa!!

Lilli: ihana terkkari sulla kyllä, kun noin huolta pitää! Inhottavaa varmaan kun vuotaa niin saa pelätä vaikka pelättävää ei oliskaan..

Mitä Zatulle kuuluu? oon niin vähän kerenny lukee etten oo huomannu onko kertonu kuulumisia?

Nyt täytyy vissii taas upota töiden pariin (hyvä kirjotella niin voi rauhassa istuskella ja huilata)

Tarrasukkia ja vauvaliimaa kaikille matkaan :)

Minäkin olen vielä hengissä, vaikka pahoinvointi yrittääkin tehdä minusta selvää yhdessä väsymyksen kanssa... Olo ei ole ainakaan menossa parempaan suuntaan. Oksennella ei onneksi tarvi, mutta pahoinvointi alkaa heti silmien aukaisusta niiden ummistamiseen. Yöllä en onneksi huonoon oloon herää, pissa hätään tosin sitäkin useammin.

En oo nyt tällä viikolla ehtinytkään kirjoittamaan, vaikka lukemassa olen käynyt päivittäin. Itselläkin on niitä epäilyksiä välillä, että onkohan kaikki kunnossa ja onkohan siellä oikeasti mitään, mutta oireet on kyllä sen verran vahvoja, että jospa siellä joku tuolla mahassa olisi. Mulla on eka neuvola vasta 21.11. jolloin on rv 10+1. Jospa silloin saatais jo sydänääniä kuuluville, niin tulis enemmän todeksi tämä asia.

Päässä risteilee monenlaisia ajatuksia. On pelkoja siitä miten elämä muuttuu kolmannen lapsen myötä yms. ja välillä on tosi onnellinen olo. Muistan kyllä, että kakkosta odottaessani olo oli samanlainen. Aluksi oli ihan sekava fiilis ja epäilin jopa sitäkin, että miten voin sitten rakastaa kahta lasta.. Nyt en epäile sitä rakkauden riittävyyttä kyllä yhtään. Olen takuulla " myyty" heti kun saan lapsen syliini sitten joskus juhannuksen korvilla.. :)

Että tällaista miettii tämä pää täällä.

Toivottavasti kaikilla, joilla on vuotoa ollut olisi kaikki hyvin! Toivon todella niin.

Käyn taas piiipahtamassa, tai ainakin lukemassa jos en kirjoitella ehdi.

Hengessä mukana,

mirju rv 7+3

Odottavan aika on tosiaan pitkä... Jos ei mieti sitä, kuinka kauan pahoinvointia vielä täytyy jaksaa (itseasiassa yritän olla miettimättä ja ottaa päivä kerrallaan), niin sitten miettii kohdun kipuja tms. enteileekö keskenmenoa... Ei olisi ensimmäinen raskaus, jossa pelkää, mut kun on ollut tuota huonakin tuuria, niin ehkä tuntuu vielä todennäköisemmältä et tääkin päättyy huonosti. Mutta pitää ottaa vain päivä kerrallaan. Ensi viikolla varmaan sitten polilla ultrataan.

Pahoinvointi tulee niin nopeina aaltoina, et ei meinaa osata tehdä mitään. Kun olo hetkeksi helpottaa, mieluummin vain on paikallaan hissunkissun, ettei se taas tulisi takaisin. Eilisiltana luin muksuille varmaan tunnin, ja sitten olinkin ihan poikki ja huonovointinen. Mutta ruoka on pysynyt sisällä, vaikka yökkinytkin välillä on... Toiveajattelen, että josko pahoinvointi kuitenkin alkaisi edes hiukan helpottaa jo vaikka vk12...

Hiukan sellainen arka olo kirjoitella, kun tuolta aihevapaa -puolelta luin eilen odottajien pinojen haukkumista pitkät pätkät. vahingossa haulla löysin. Taitaa olla jotain kateellista porukkaa, joilla ei ole muuta tekemistä kuin ruotia toisten kirjoituksia. Minä en ainakaan jaksaisi sellaiseen energiaani tuhlata. Tänne kirjoittelee näitä muiden mielestä vähän tylsiä kuulumisiaan siksi, että täällä löytyy muita samassa jamassa olevia, jotka ymmärtänevät jankkaamisen samoistakin asioista luultavasti paremmin kuin hyvin voivat " normaalitilaiset" ihmiset... Kyllähän minäkin ekassa raskaudessa painoin menemään vaan hirveetä vauhtia ja oksentelustakin huolimatta olin elämäni kunnossa. Mutta ei se vaan joka kerta mene samalla tavalla... :-) ...Ei kannata mennä lukemaan niitä juttuja, jos ei ole vahingossa osunut aiemmin silmään..

Iloista mieltä päivään kaikesta huolimatta!

Oon jo vitsiä heittäny että oon ihan pihalla siellä neuvollassa: meen nimittäin heti yövuorosta herättyäni sinne :) mutta jotain täytyy yrittää kyselläkin ja muistaa että mitä siellä täti sanoo!!

Mutta taas menoksi!

Mulla alkaa kanssa paha olo päivä päivältä valtaamaan enemmän alaa..toivon kokoajan että jäisi se oksentamisosuus pois kokonaan.. saa nähdä.. aamuisin ja iltaisin tulee sellainen yökkö olo että yökkäilen sillain pienesti ja se lähtee vaan tuosta jostain rintojen kohdalta ruokatorvesta se yökkö.. hyvin selitetty ;) ei siis samalla lailla ko oksennustaudissa ku se tulee mahasta..toivottavasti se ei ehdi sinne.

Masennus keskenmenopelosta alkaa hellittää..kiitos summersnow:)

Ihanaa tässä kirjotella kun meidän hauveli nukkuu sylissä..jokohan se aavistaa tulevan rapsuttajan olemassaolon ? ;)

Isänpäivänä ajattelin tuolle tulevalle isälle ostaa jonkun vauvanhoito-oppaan :) oliskohan eka kirja mitä tulee lukemaan sitten kouluajan..;)

Omille isillemme ei aateltu paljon ostaa mitään..ajateltiin nimittäin kertoa vauvasta niille isänpäivälahjana :) Meillä on eka neuvola just torstaina ennen isänpäivää...tuo isoisä-kortti tosin oli hyvä idea;)

Vointeja kaikille!! Suvi, rv 6

-Miitsu-:

Lainaus:

Hei jee, kymenlaaksosta ollaan kans ja meillä näyttää la osuvan perättäisille päiville! Näinköhän ollaan kesäkuussa samaa aikaa KOKSissa?? Mistä päin? Kuusankoski on mun kotipaikkakunta

Sitä itekin tässä mietin että näinköhän ollan samoihin aikoihin pusaamassa :D Naapuripaikkakunnalla asustetaan, Kouvolassa siis.

..tänään olen kuvotuksen saanut pysymään syömällä pois. Tätä tahtia kun syö niin lopussa varmaan 100 kg kasattuna ;DD

Summersnow, älä välitä niistä AV:n puolella kirjoittajista. Itse kerran kävin ja huomasin kuinka vähäjärkistä ja ilkeetä porukkaa siel käy. Sen jälkeen en edes viitsi käydä kun turhaa sieltä katkerien, elämänilon kadottaneiden ja pahuuden mestareiden tekstiä lukemaan, kun saa lukea selkeesti meidän viisaiden kirjoituksia ;)

Täällä ei tämän kummempaa kuulu.

Helmikselle pidän peukkuja. Toivottavasti tuut pian kertomaan uutiset ja toivotaan et kaikki ok masussa :)

Mnene laittamaan pojan päikkäreille ja itse alan imurin kanssa hiekkoja putsaa lattioilta. Sitä tuntuu taas kerääntyvän ihan kiitettävästi *huoh*

Marieela 6+3

voin laittaa halukkaille " käsityö" ihmisille kuvaa s-postilla ja vaikka ihan tarkempia mittoja noista kappaleista :)

uskon että tulee aikas paljon halvemmax tehä noi ite jos vaan löytyy tarvittavat välineet ja taito :)

mutta nyt tämä äitee häippäsee kattomaan csi:tä

huomiseen!

krisse ja tytöt -02 ja -04 +masu rv?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat