Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (15)

Voisin ajan kuluksi vastailla

1) Miten vietätte, jos vietätte?

Vähän vielä suunitelmat auki, kun anopilla sattuu olemaan samana päivänä synttärit. Mut sen ainakin tiedän, että meidän isukin täytyy saada nukkua pitkään kun menee su-ma väliseksi yöksi töihin. Varmaan kahvitellaan anopin luona appiukon ja mieheni kahvit ja mun iskän kahvit mun vanhusten luona, onnex kahvin juonti ei tee tässä raskaudessa tiukkaa.

2) Mitä lahjaksi iskälle?

Tylsä, mutta käytännöllinen lahja hakusessa. Kansio tai lokerikko johon saa säilyttää laskunsa, palkkakuittinsa ym. paperit

3) Muistatteko lahjalla myös omaa isäänne?

Siskon kanssa tilattiin puokkiin meidän perheen pappa-paita ja tasapuolisuuden nimissä meidän perheen mamma paita villijavapaa.fi:stä

Olotilasta ei oikein löydy kerrottavaa, töitä pukkaa ja lapset on ollu terveitä(toistaiseksi). Huomenna esikoisen koulussa halloween-disco ja sinne pitäis kledjut keksiä kummallekin.

Heidi rv 30+2

Tulen just nla ja sokerirasitusreissulta. Kaikki masussa ok. Paikat kiinni vaikka muutamia ihan kipeitä suppareitakin ollut. Sokeritesteissä paastoarvo koholla/rajalla. Huomenna kuulen, miten toimitaan. Vaavi melskasi masussa niin kovin, että lääkäri sanoi helpommaksi katto ultralla. Katottiin samalla vehkeet ja pelit. Siellä oli PIPPELI!!! Nyt vaan pojalle nimeä keksimään. Tytön nimi ollut jo 12-vuotiaasta asti valmiina enkä vieläkään päässyt käyttämään sitä. Nooh... Poikakin on hieno asia!

Isänpäivää en oo miettiny mitenkän muuten, kun että olen isälleni ostanut Pappa-mukin. Häntä kun esikoinen kutsuu papaksi. Tuo pekoniaamiainen on mahtiajatus! Muutenkin varmaan hemmotellaan isukkia. Lahjasta ei tietoa. Ei taida olla kovin tärkeä asia hänelle...

Nyt lähdetään pikku päiväköllöille pojan (poikien) kanssa :)

Peikkonen rv28

Siis aurinkoista keskipäivää kaikille. Päivä on edennyt puoleen ja lounasaika lähestyy. Onneksi on eilistä pöperöä, niin ei tarvitse muuta kuin lämmittää. Esikoisen kanssa tultiin heltk sitten ulkoa ja nyt poika leikkii autoilla ja parkkitalolla, joten ehdin (ehkä) lukaista kuulumiset. Nukuttiin pitkään niin ei ole vielä ruualla kiirus. Ulkona olikin aivan ihan ilma, vaikka mä kyllä toisaalta kaipaan jo pikku pakkasta.

Isäinpäivästä: Mä laitan isukille aamupalan ja kaffen kanssa napostellaan ehkä pikku leivokset. Meillä menee yleensä kyläillessä koko päivä ja mikäpä siinä. Ensin on tapana käydä miehen kotona eli vaarin luona. Miehen oma isä on kyllä kuollut aika päiviä sitten ,mutta anopin mies (siis yli 15v naimisissa) on lapsellemme vaari. Siellä kahvittelemme ja menemme sitten mun vanhemmille. Onneksi asuvat samassa kaupungissa joskin eri puolilla. Äiti laittaa koko katraalle pöperöt (meitä onkin lapsen lapset mukaan lukien melkoinen kööri) ja ah niitä herkkuja. Vielä sitten kakkukahveet päälle ja ähky on valmis =) .

Poika tekee päiväkodissa isille kortin ja kotona askarrellaan vaarille ja papalle. Mä taidan hankkia pojan nimissä isille joko kirjan tai pohdin vähän uuden lettermanin ostoa. Voi olla, että saa sen työkalun joululahjaksi. Omalle isälle ostan joko itse tai sisarusten kanssa kimpassa jotain. Samoin vaari saa jonkin pienen lahjan. Itse pidän lahjojen hankinnasta kovasti, varwsinkin jos niitä saa hankkia ajan kanssa eikä kiireessä.

Oma napa: eilen oli myös mulla mahassa hiljaista ja olin jo soittamassa neuvolaan. Illalla oli kuitenkin taas vilskettä, joten jäin odottelemaan. Aamulla pikkuinen potkiskeli jonkin verran ja nyt taitaa nukkua. Pitää seurata tilannetta.

Hauskaa päivää!!

KS16 rv 28 ja risat

Tulin käymään työpaikalla palaverissa saikusta huolimatta... pitää vähän valaista työtovereita näistä mun hommista, ku ne on seisonu jo monta viikkoa, ku en oo työpaikalla ollu. Väsyttää kyllä ihan pirusti, ku taas viime yönä oli sellanen valvon-yö =(

Asukki on pari päivää ollu aika hissukseen ja potkimiset on kadonnu jonnekki. Nyt vaan tuntuu enemmän möyrivän, joka taas ei tunnu yhtään kivalta. Onneks nyt aamulla on taas liikkunu enemmän, et ei tarvi lähtee taas käymään keikkaa synnärillä tarkastamassa, et kaikki on hyvin...

Meillä ei taideta isänpäivää vielä vietellä, ku ei oo noita lapsia vielä. Mietin kyllä, et ostaisko tulevalle isukille jonkun pienen lahjan, mut pitää nyt kattoo, et miten jaksaa mennä kaupungille pyörimään, ku koko ajan vaan väsyttää. Ja mun isä taas on kuollu, joten senkään puolesta meillä ei isänpäivää vietetä =( Miehen isä on vielä elossa, mut voi olla, et ei tuu sinnekään lähdettyä, ku asuvat yli 100 km:n päässä ja just ollaan siellä edellinen viikonloppu. Joten ei taideta tänä vuonna meillä viettää isänpäivää mitenkään. Mutta sitten ensi vuonna =)

Huomenna lähdetään sitten reissuun, kun miehen siskon kaksosten ristiäiset on lauantaina ja sit mä meen vielä äitini luo (oon reissussa yhteensä viikon), ku pitää saada tän tulokkaan toppahaalari ja imetystyyny ommeltua. Muutenkin ihan kiva lähteä hemmoteltavaksi tulevien isovanhempien luo =)

Mutta pitänee mennä palaveriin, hauskaa loppuviikkoa tammiksille. Kirjoittelen taas ens viikolla!

Nekku 31+3

Keskiviikko jo!

Vaikka oonki ihan täs kotosalla pyöriny, niin aika on kyllä kulunu ihan kivasti, nytki siis jo viikko puolessa!

Lapset lähti kouluun ja taas pitäis viittiä ittensä kammeta tuonne sutin varteen, onneks kotona ei oo kukaa sanelemas aikatauluja, mulla on vaan ne omat tavotteet, jotka on vielä niin kaukana!!

Olo on ihan mukava, eilen käytiin jopa koirien kans (ihan pienellä) kävelyllä eikä tuntunu pahalta sekää! Olin ihan siinä uskossa, että varmasti alkaa supistelemaan, mut ei sen enempää, ku tavallisestikaa. Hyvä.

Pikkukaveri voi myös kaiketi hyvin, ainaki melskaamisesta päätellen! Illalla ihan irvistin, ku se muljas niin kovaa, tuntu ihan, että mun mahanahka olis jääny jotain luuta vaste puristuksiin hetkeksi. Se on kyllä kieltämättä tosi hauskan näköstä, ku maha heiluu ja velloo, ku jossain kauhuleffas, jossa siellä on jotain avaruusolioita..

Ei kyllä uskois, miten niin pienellä on niin valtava voima!

Mut ihan samathan nää kuulumiset on ku ennenki, että taidanpa tästä yrittää vähä sorvin ääreen taas.

Mukavaa keskiviikkoo kaikille!

Hemppa 28+1

Ekaksi vastaukset kysymyksiin:

1) Ei vietetä, ukn ei ole lapsiakaan vielä. Mies varmaan pitäisi mura (taas) ihan hurahtaneena jos jotain yrittäisin keksiä...

2) Oma iskä on saanu yleensä jonkun kirjan (saa siis edelleen äidin toimesta) ja luulen, et meidän perheessä alkaa sitten sama perinne, ehkä.

3) Lähetämme molempien isille kortit, ovat sen verran kaukana ja yleensä vielä isänpäivänä puhelu päälle.

Eipä täällä edelleenkään mitään ihmeellistä... matkustaja on aivan villiintynyt =) liekö tajunnut, että kohta alkaa tila käydä ahtaaksi, niin pitää nyt riehua. Itellä olo on mitä mainioin, tosin mielialat tahtoo vähän vaihdella välillä...mut pääsääntöisesti olen oikein tyytyväinen!

Tosin tänä aamuna sain melkoisen säikähdyksen, kun melkein kaaduin portaissa. Olin tulossa vielä unisena alas ja pimeässä jotenkin astuin yhden askelman ohi ja sitten luikastelin loput portaat alas, onneksi kuitenkin ihan jaloillani...huh...mut varovaisuutta täytyy kai lisätä.

Joku kertoi, et paino ei ole th:n mukaan noussu tarpeeksi, minä puolestani jo stressaan ens viikon neuvolaa, kun mulla nousee omasta mielestäni paino aivan hurjaa vauhtia...no sittenpä sen kuulee olenko turhaan huolissani/hermostuksissani.

Huomenna lähden pariksi päiväksi vähän reissuun, humputtelemaan ja ystäviä tapaamaan!

-kitiki 29+4-

Isäinpäivägalluppiin:

1. Yleensä ollaan vietetty niin, että kävästään kummanki isän luona ilman sen kummallisempia juhlallisuuksia, kahvitellaan lähinnä.

2. Lasten isä on yleensä saanu lahjaksi hanskat ( mistä sillä riittää aina hupia!) Tai lapset on askarrellu jotain, ei se lahja oo niin tärkee meillä.

3. Omalle isälle siskojen kans hommataan jotain pientä ja tarpeellista ja tuikitavallista, kalsarit on aika yleinen hankinta. Lapset tekee kaikki kortit, ne on paljo hienompia!!

Näin meillä siis yleensä tapahtuu, mutta ei olla vielä sen kummemmin suunniteltu koko päivää, miehellä on isäinpäivän aikoihin synttäritki, seki vielä..

Galluppiin:

Eipä olla yhtään mietitty, varmaan ollaan kotosalla ja mä väsään ainakin jonkun kakun ja tytön kanssa sitten herätetään mies kahville.

2) Mitä lahjaksi iskälle? No, en tiiä miten mies tästä ilahtuu, mutta kun oon päättänyt kerätä meille kaikki muumimukit, niin hän saa nyt sitten - kuinka ollakaan - muumipappa-mukin lahjaksi. Ja EHKÄ kattelen siihen lisäks jotain pop-laulukirjaa tms. missä nuotit ja sanat kun tykkää soitella kitaralla ja sellasta kaipailee. Jos ei nyt isänpäiväks, niin sitten jouluks.

3) Muistatteko lahjalla myös omaa isäänne? Mun isä on kuollut, joten en. Haluaisin viedä haudalle kynttilän, mutta ei taideta sen takia reissuun lähteä, täytyy värvätä joku siihen hommaan. Mies muistaa ite omaa isäänsä, yleensä jollain pullolla...Ennen en oo muistanu mitenkään äidin miestä, eihän hän ole mun isä, mutta nyt hän on tytölle pappa, kun ei mulla ole isää tosiaan enää, niin on tullut jotenkin muistettua sitten pappaa. Saa nähdä, riittääkö kortti vai miten.

No joo, omaan napaan ei kai mitään ihmeellistä. Väsyttää ja huimaa. Taidan mennä hetkeks pötkölleen.

Kölli 29+0

Vastailenpa minäkin.

1) Uusperhekuvio meilläkin. Viime vuonna esikko teki koulussa kortteja. Selvästi mietti, miten asian ratkaisisi, kun on arki-isä ja oma isä, ja molempia haluaisi muistaa. Teki kortteja sitten ison kasan, yhteisiä ja erikseen, tosi söpöjä. Lapset ovat isänpäivän isällään, mutta kyllä minä heidän puolestaan jotain kivaa keksin miehen kanssa, vaikkei vielä biologinen isä kellekään ole.

2) Nyt on lahjaksi hankittu kotilököhousut ja joku paita. Mies huomautellut jo jonkun aikaa, ettei hän ole ostanut itselleen vaatteita pitkään aikaan. Tukkimiestyylisen flanellipaidan se haluaisi, mutten ole sellaiseen (vielä) törmännyt.

3) Minulla onneksi vielä paljon sisaruksia, joilla ei itsellään ole lapsia. Jotenkin yhteisestä sanattomasta sopimuksesta homma edennyt niin, että siinä vaiheessa kun on omia lapsia, niin ei välttämättä tartte isälle ostaa mitään. Kahville mennään, uskoisin. Täytyy kattoa, miten aikataulutetaan molemmat apet.

Huomenna sokerirasitus. Ei mua ne pistämiset hirvitä, mutta olo voi olla aika nälkäinen, kunhan syömään pääsen. Tässä on huomannut ihan heräävänsä nälkään (ennen herätyskelloja). Ja onhan se ällömakeaa se litku.

enyo 31 (kai)

Täällä sitä töissä pakerretaan, vaikka olo on vähän flunssainen. Aivastuttaa, nenä meinaa vuotaa ja kurkku on karhea. Toivottavasti nyt helpottaisi eikä tulisi kuumetta tai muuta. Pojan vein tänään hoitoon, on ollut alkuviikon kotona iskän hoivissa flunssaa potemassa.

Meillä isänpäivän viettäminen on vielä jotenkin vaiheessa... Mies haluaisi että mentäisiin viikonlopuksi jonnekin, kun hänelläkin sattuu olemaan viikonloppuvapaa tai vaihtoehtoisesti kutsuttais jotain vieraita. Saa nyt nähdä sitten mihin päädytään. Rahat on taas vaihteeks vähän tiukilla, että sen puolesta ei kannattais mennä yhtään mihinkään.

Miehelle ajattelin ostaa lahjaksi jonkun iskä-poika -aiheisen lastenkirjan, jos vaan sellaisen jostain löydän. Osaisko joku suositella jotain kivaa kirjaa jota 1,5-vuotias jaksaisi iskän kanssa lukea? Aion myös viedä miehelle aamupalan vuoteeseen jos vaan kotona ollaan, se on meillä ollut tapana jo lapsuudenkodissakin. Esikko on vielä niin pieni, että ei varmaan ihan hirveästi tuon päivän tarkoitusta vielä ymmärrä =) Todennäköisesti kyllä " askartelee" hoidossa isänpäiväkortin.

Omalle isällekin voisi ostaa jonkun kirjan, ajattelin että voisi hyvin olla lastenkirja jota voisivat sitten poitsu ja vaari yhdessä katsella. Joku traktoriaihe vois olla kiva, isäni kun on maanviljelijä. Kirjan voi sitten lähettää postissakin, jos ei tule vanhempien luokse isänpäivänä ajeltua.

Masu tuntuu ahdistavan päivä päivältä enemmän, vähän kauhistuttaa miten tän kanssa tammikuulle asti selviytyy. Tosi hankalaa on esim. kumarrella leluja tms. lattialta, kun ei vaan kertakaikkiaan tosta keskikropasta meinaa taipua sitten millään. Masukas on ollut viime päivinä tai etenkin iltoina melko aktiivinen, potkuja satelee. Epäilen että olisi rt:ssa, koska potkut tuntuvat ylhäällä ja oikealla ja hikka toisaalta taas alhaalla. Seuraava neuvola olis ens perjantaina, siellä varmaan terkka kertoo mitenpäin on.

Nyt alan suunnitella ruokikselle lähtöä, jaksuja kaikille!

Suffis rv 29+1

Ajattelin ihan ekaksi laittaa tähän isänpäivälahjagallupin:

2) Mitä lahjaksi iskälle?

3) Muistatteko lahjalla myös omaa isäänne? (vinkkejä!)

Vastailen ite ekana eli

1) Laitan meidän iskälle aamupalan ja iskä saa nukkua (ehkä jos esikko antaa). Herätetään pojan kanssa iskä ja annetaan lahja+kortti ja sitten syödään yhdessä. Poika ei taida vielä paljoa ymmärtää isänpäivästä, ikää kun on vasta 1v5kk.

2) Meidän isi saa marimekon toilettilaukun ja Jack&Jonesin puseron

3) Jollain pienellä lahjalla yleensä muistan, tänä vuonna ajattelin ostaa pitkät kalsarit. Tylsää mutta käytännöllistä, satuin näkemään isin tosi risat versiot, joten menee ainakin tarpeeseen

Meidän armas on taas ollut niin hiljaa eilisen päivän+yön, että mietin jo soittavani neuvolaan. Aamupalan jälkeen vaavi on vähän liikuskellut, et ehkä minä vielä tän päivän odottelen ja kuulostelen.

Onko joku käynyt neuvolassa/ä-polilla ultrassa liikkeiden vähyyden vuoksi? Jos on, niin miten on suhtauduttu?

Ihan pakko hehkuttaa vielä, että meidän esikko nukkui viime yönä ekaa yötä ilman tuttia. Illalla nukkumaanmeno oli paljon helpompi kuin luulin. Vähän itketti, mutta silittelemällä poika rauhoittui ja nukahti normaalisti ilman nukutteluja.

Yöllä jouduin kyllä käydä useampaan otteeseen peittelemässä ja rauhoittamassa poikaa, kun ei herätessään löytänytkään tuttia. Aiemmin poika on ite ettinyt tutin sängystä ja jatkanut uniaan.

Haluaisin tutin pois hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää, jotta poika ehtisi unohtaa koko tutin. Ettei sitten syö vauvan tuttia (jos vauva sattuu tutin huolimaan).

Poika on onneksi jo terve, mutta nyt meinaa flunssa iskeä mammaan. Toivottavasti ei menis poskiin, joudun yleensä aina syömään poskionteloiden takia antibiootin :(

Legoleikit kutsuu, joten pirteää päivänjatkoa

Toukoaarre ja armas 29+4

Mun eilinen pinoutuminen epäonnistui ja siinä ei sitten ollut aikaa kirjoitella uusiks koko litaniaa. Asiaa kai ei koko viestissä ollut, joten no worries! Mitäköhän niille viesteille tapahtuu jotka vaan ykskaks katoaa??? Hmmm...

Isänpäiväksi olen hankkinut murulle paidan jossa on superman merkki ja sen ala puolella lukee SUPERDAD. Meilläkin odotellaan vasta esikoista, mutta jotenkin halusin muistaa ja muistuttaa. Oman isän muistaminen taitaa jäädä korttiin tai tekstariin, jollei nyt sattumoisin olla siellä päin käymässä isänpäivänä. Matkaa on kumminkin 450 kilsaa, että ei vaan mennä käymään kahvilla.

Oma (.) voi hyvin, liikkeitä tasaisen tappavaan tahtiin ja onneksi ne on kivuttomia. Pissalla käynti on öisin lisääntynyt tällä viikolla. Entisen yhden käynnin sijaan käyn nyt kolme kertaa.

Tässä kaikki tällä erää. Keskiviikkoa kaikille!

-J ja Röllimaha- 28+1

Enpä oo jaksanu pinoutua aikoihin, mutta olipa jännää huomata että jo heinäkuisillekin on oma pinonsa ;-). Niin se aika kuluu.

Tänään tasan 30 vkoa täynnä. Olo on ihan hyvä, tosin sairaslomalla oon ollu viime pe lähtien suppareiden takia. Ensi ke on viimeinen sairaslomapäivä ja sen jälkeen enää 15 pv töitä, jippii!! Aika on mennyt tosi nopeesti.

Masussa kaikki hyvin. Kävin eilen neuvolassa, hemppa oli laskenu 115 - eli rautakuurille. Verenpaineet hieman koholla - apuva- ja terkka vähän naputti siitä, kun ekan neuvolakäynnin jälkeen painoa tullut VAAN 5.2 kiloa. Kyseli että syönkö kunnolla, vai tarkkailenko syömisiä yms. Että ei saa ainakaan säännöstellä. No syönhän minä, mutta kun tykkään liikkua paljon, kävelen ja puuhailen muuta hyötyliikuntaa niin kaikki tulleet kilot menee vauvelin piikkiin. No vauva kasvaa kyllä hyvin, SF mitta oli 28, eli hyvin keskikäyrän yläpuolella mennään. Oli muuten jo pää aika syvällä tuolla lähtökuopissa ja epäili että tokkopa enää kääntyy. Toivottavasti ei.

Kovasti vauva liikkuu ja hyvät sykkeet on, 150. Kaverit on VARMOJA siitä että vauva on tyttö sykkeiden perusteella ja kun maha on vaan pinkee pallo tossa edessä. No ensi tiistaina menen ultraan, sittenhän sen ehkä näkee...jos haluan katsoa :-)

Galllupiin vastauksia:

1. No meillä ei oikeastaan ole ns vietetty isänpäivää, kun ollaan uusperhe. Poika on koulussa tehdyt kortit ja muut askartelut antanut papalle. Tosin nyt sanoi antavansa se avokilleni. Sanoi,että nyt **** on hänenkin " isänsä" tavallaan. Kutsuu kyllä avokkia ihan etunimellä, eikä se isä nimitys oikein sopisikaan. Ehkä kakun taidan vääntää. Onhan kuitenkin vauvelikin mukana viettämässä isänpäivää.

2. Lahjaksi...hmm...ei olla mietitty. Ehkä jotain tavallista, kalsareita,sukkia,pyjama yms sälää.

3. Isänpäivänä mennään varmaan mun vanhemmille, avokin isä kuollut.

Taidanpa lähteä tästä ulkoilemaan, sää on niin ihana.

Mami + vauveli 30

p.s onko muilla muuten kutinaa? En tarkoita hiivamaista vaan muuten?

Mulla kutisee ihan tajuttomasti nilkat, sääret, selkä, maha yms. Ja huomasin vkonloppuna että jos syön jotain ' " sokerista" esim kääretorttua, niin se pahenee. Onkohan nahka vaan niin kuiva vaikka sitä rasvailen päivisin

KÄytiinpä taas pojan kanssa korvalääkärissä. Tällä kertaa tarkistamassa, että korvat on tulehduksen jälkeen kunnossa. Ja niin olivat. Viime keväänä laitetut putket tosin on putoamssa, joten saa nähdä, tarvitaanko pian uudet putket. Vähän pahoin pelkään että tarvitaan.

Minä kävin eilen äitipolilla nopeasti kasvavan sf-mitan takia. Neuvolan täti epäili runsasta lapsivettä. Lääkäri ultrasi ja vettä on paljon muttei liikaa, vauva vastaa viikkoja, painoarvio 1,2kg, ja muutenkin kaikki oli ok. Nyt vaan pitää toivoa, että mahan kasvu tasoittuu, muuten räjähdän ennen tammikuuta. Kovasti vauva ainakin liikkuu, joten oletan hänellä olevan kaikki hyvin.

Isänpäivägallupista... Meillä isi saa nukkua aamulla pitkään. Teen hänelle kunnon pekoniaamiaisen, jota hän on toivonut. Lahjaksi saa Remeksen uuden kirjan. Muuten ei varmaan kummemmin juhlita, tai ehkä laitan jotain isin herkkuruokaa myös päivällä.

Omalle isälleni ostan jotain pientä jos keksin.

Tihveröinen 28 tasan

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat