Suhteen " päivitys" ... Esittäkääpä kysymyksiä, niin vastaan

Vierailija

ja jos se vähän valottaisi itsellekin että on tässä sittenkin kaikki ihan hyvin. Eli tällä hetkellä sellainen olo että tekisi mieli heittää hanskat tiskiin ja lähteä. Mutta jospa tällä tavalla löytyisi niitä hyviäkin asioita kun katselisi juttuja vähän " ulkopuolisen" silmin...

Sivut

Kommentit (32)

Jokainen tietää vastaukset noihin kysymyksiin jos sellainen tilanne sattuu omalla kohdalle ja never say never.

ap

Vierailija:

Lainaus:

Mitä sait tältä toiselta mieheltä sellaista mitä et omaltasi?

Miten voit elää salaisuuden kanssa? Eikö parisuhde mielestäsi perustu täydelliseen avoimuuteen ja luottamukseen?

jos itse pettää (=pilaa suhteensa) niin ei ehkä kannata tänne tulla päivittelemään, jos vanha suhde ei oikein tunnu missään. Ei kai se tunnu, kun se on lakannut olemasta silloin kun toista ei ole enää kunnioitettu niin paljon, että uskollisia oltaisiin voitu olla ja rehellisiä. Uskollisuus ja rehellisyys on kuitenkin parisuhteen peruspilarit, jos ne vie pois, niin mitä jää jäljelle, pelkkää teatteria sanon minä.

kun olen lukenut lapsille iltasadun makuuhuoneessa ja menen takaisinolohuoneeseen niin mies jo nukkuu sohvalla ( on tosi ilta-uninen ) eli se siitä yhteisestä ajasta... Yleensä kyllä nuorempi lapsista nukkuu siinä miehen kainalossa.

On varmaan ikävä huomata, että on itse onnistunut parisuhteensa pilaamaan. Pettäjä tai petetty, sama se, mutta mikään ei palaa ennalleen.

Muista, että sinä soppasi keitit ja kun soppa on kiehunut kattilasta ulos, niin sinä olet sitä kauhaa heiluttanut.

PS. tee palvelus miehellesi ja eroa, hän ansaitsee parempaa

ja samoin ystävien eroaikeita selvitellessäni...

1) onko teillä samanlaiset arvot ja tulevaisuudensuunnitelmat?

2) ovatko molemmat suhteessa täysillä mukana vai perustuuko suhde jomman kumman suhteen ylläpitämiseen?

Sitten tämmöisiä selkeitä kysymyksiä vielä: onko väkivaltaa, alkoholin väärinkäyttöä tai pettämistä?

1) arvot ovat samanlaiset ja suurimmaksi osaksi myös tulevaisuuden suunnitelmat, tosin minä haluaisin naimisiin, mies ei ja mies haluaisi kolmannen lapsen ja minä en ole ollenkaan varma haluanko

2) en ainakaan koe että tämä olisi kummankaan puolelta ylläpitämistä.

Väkivltaa ei, alkoholin väärinkäyttöä ei, pettämistä ei...enää. Minulla oli suhde toiseen mieheen mutta se on loppunut jo vuosi sitten.

Kiitos tähän asti vastanneille, kyllä tämä näin luettuna näyttää ihan hyvälle :)

Vierailija:

Lainaus:

ja samoin ystävien eroaikeita selvitellessäni...

1) onko teillä samanlaiset arvot ja tulevaisuudensuunnitelmat?

2) ovatko molemmat suhteessa täysillä mukana vai perustuuko suhde jomman kumman suhteen ylläpitämiseen?

Sitten tämmöisiä selkeitä kysymyksiä vielä: onko väkivaltaa, alkoholin väärinkäyttöä tai pettämistä?

kuitenkin ( en enää eilen ehtinyt koneelle ).

Ajauduin alunperin siihen suhteeseen surullisen kuuluisilla ruskareissulla. Sähköpostittelusta se alkoi, sitten tuli mukaan puhelut/ tekstarit ja sen jälkeen tapamiset ja pam. Se oli siinä.

Miksikö en eronnut, en halunnut tehdä hätäisiä ratkaisuja. Onhan tässä pelissä nyt muidenkin kuin minun elämä ( lapset suurimpana ) ja kuten joku aiemmin sanoi tähän ei kannata kommentoida sellaisten joilla ei ole omakohtaista kokemusta asiasta.

Rakkautta tai rakastamista en ole ajatellutkaan kakkossuhteeni jälkeen. Rakkaus menetti merkityksensä.

Sen sijaan on tullut muita tunteita pintaan: sitoutuminen, arvostus jne.. jotka tuovat laatua elämään. Suhteemme on jatkunut, ja elämä tuntuu yllättäin ihan hyvältä ( vaikka täällä " päivittelenkin" ). En enää vaihtaisi pois.

Uskon että mieheni ja minun välillä on rakkautta (siellä jossakin), mutta eipä siitä puhuta ääneen eikä analysoida. Katseet ja kosketus sen kertovat.

Vierailija:

Lainaus:

Miten alunperin ajauduit siihen suhteeseen? Miksi et sitten eronnut? Ja kuinka olet pystynyt ikään kuin palaamaan takaisin miehesi luo.

t. se samassa tilanteessa oleva

suhteet toimii nykyisin varmaan siksi niin huonosti, kun ei ole kahdenkeskistä aikaa kumppaninsa kanssa edes kerran viidessä vuodessa ja kaikki asiat tehdään aina ja vain lasten kanssa. Teillä lapset on niin pieniä, että iltaisinkin jää varmaan yhteistä aikaa. Lisäksi teillä ei ole lasten harrrastuksiin kuskaamistakaan iltaisin, aikaa jää omille harrastuksille. Ja kun lapsia on vain kaksi, ei ole kovin rankkaakaan. Mikä teillä voi olla pielessä??

Tuttu tunne: kaikki hyvin, mutta kipinä puuttuu.

Itsekin olen kerran vuosia sitten ja ennen lapsia haksahtanut vieraaseen. Been there, done that. Ei sillä tunnustamisella tosiaan mitään voita. En haluaisi itsekään tietää, jos miehellä olisi joskus ollut joku toinen. Tähän on ihan turha niitten kommentoida, joilla ei ole omakohtaista kokemusta asiasta.

Onko sulle tuttu sellainen kirja kuin Kaikki se rakkaus, mikä sinulle kuuluu?

Ihan kaikesta en ole kirjoittajan kanssa samaa mieltä, mutta

kirjassa on yksi tosi hyvän kuuloinen romantisoimisharjoitus. Siinä pitää molempien puolisoiden erikseen kirjoittaa paperilla ensin, mitä itseä miellyttäviä asioita kumppani jo tekee otsikolla ' Tunnen, että minua rakastetaan ja minusta välitetään, kun...' Toiseksi pitää muistella suhteen alkuaikoja ja niitä erityisiä (jo unohtuneita) tapoja, joita silloin oli otsikolla ' Tunsin, että minua rakastettiin... jne' . Kolmanneksi listataan ne jutut, mitä haluaisi toisen tekevän. Näitä sitten laitetaan vielä tärkeysjärjestykseen ja kumppanin listasta ruksataan pois ne, mitä ei itse halua tehdä. Tarkoitus tämän jälkeen on antaa joka päivä kumppanille lahjaksi vähintään kaksi juttua kumppanin listasta. Vaikkei ensin huvittaisikaan. Minusta tuntuu toimivalta systeemiltä, koska niistä teoista kuitenkin syntyy tunteet, vaikka vähän pakottamalla ensin aluksi. Se onkin toinen juttu, miten miehen saa motivoitua tekemään noita listoja :)

Itse en ole tuota kokeillut, kun asiat alkoivat parantua ' itsestään' .

Toinen kokeilemisen arvoinen juttu voisi löytyä Katajan sivuilta http://www.katajary.info/ Sieltä löytyy sellainen kuin Rikasta minua -kurssi. Tietty muutkin kurssit voivat puhaltaa hehkua suhteeseen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat