Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäinen raskaus ja paljon kysyttävää :)

Vierailija

Eli niin onnellisesti on käynyt, että olen vihdoinkin raskaana. Tällä hetkellä on menossa vissiin 6+0. Koska minun pitäisi olla neuvolaan yhteyksissä? Voinko soittaa vaikka heti?

Milloin pitää ilmoittaa työnantajalle?

Saako kahvia juoda? Teetä? Saanko pyöräillä ihan normaalisti? Lenkkeillä?

Heh, varmasti tyhmiä kysymyksiä..mutta askarruttavat mieltä :)

Toivottavasti joku osaisi auttaa!

Kommentit (10)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Mutta muut varoitukset ja rajoitukset kannattaa jättää omaan arvoonsa.

On tämä nettikin tietysti ihan kiva, mutta siihen pätee tämä yllä oleva lause hyvin.

Onnellista odotusaikaa!!!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Koska minun pitäisi olla neuvolaan yhteyksissä? Voinko soittaa vaikka heti? =voit soittaa vaikka heti

Milloin pitää ilmoittaa työnantajalle? en nyt muista mihin mennessä se oli...oisko ollu jotain 3kk:n paikkeilla viimeistään???

Saako kahvia juoda? ei paljoa mielellään (pari kuppia päivässä)

Teetä? mun mielestä tätäkään ei hirveesti (pari kuppia) oisko ollut niin että jotain yrttejä ei saanut syödä/juoda?

Saanko pyöräillä ihan normaalisti? juu saa jos paikat antaa perix! loppuvaiheessa (viikoilla 35->)ei kannata ihan loppuun asti vetää ettei ala supistelemaan

Lenkkeillä? hirveesti ei saa pomppia muuta tähän en ossoo sanoa :)

Heh, varmasti tyhmiä kysymyksiä..mutta askarruttavat mieltä :)

=ei ollenkaan tyhmiä kysymyksiä olleet!!

Toivottavasti joku osaisi auttaa!

ja vielä isot onnittelut :))

Vierailija

Eli aika myöhäiseenkin voi jättää, jos haluaa. Mutta tietysti on kohteliasta kertoa aiemminkin, jos ei usko siitä olevan itselle mitään haittaa. Ennen rv 12:ta ei kuitenkaan moni kerro, koska sitä ennen keskenmenon vaara on hieman suurempi. Kivempi työnantajalle kertoa sitten, kun asia on hieman varmempi. Ja kyllähän työnantajalle 5 - 6 kk riittää mainiosti järjestelyajaksi, kun tosiaan sen 2 kuukauttakin on riitettävä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

tai mitään kroonisia sairauksia, niin tekee ihan mitä aina ennenkin, jättäen pois tupakan ja alkoholin vaan, niistä ei itekään mitään hyödy. Mutta muut varoitukset ja rajoitukset kannattaa jättää omaan arvoonsa.

oletko ollut raskaana??

oletko siis syönyt maksamakkaraa?

tuorejuustoja?

salmiakkia?

lakritsia?

ymym. mitä ei kannattaisi välttämättä tehdä... kun tuossa lauseessasi sanoit että muut kannattaa jättää omaan arvoonsa...

eiköhän se jokainen päätä itse mitä ei sitten loppujen lopuksi tee ja mitä tekee

Vierailija

Itse soitin kun olin 8:lla viikolla raskaana. Sovittiin sitten ensimmäinen neuvolakäynti. Kyllähän kahvia voi juoda ja teetä. Itse tosin jätin kahvin pois sen kofeiinin vuoksi. Ja aloin juoda teetä kahvin sijasta. Kyllähän pyöräillä voi. Mutta tietysti rajansa kaikella liikkumisella on mielestäni. Neuvolasta saat kyllä hyvin tietoja kun kysyt vaan!

Vierailija

-salmiakkia sekä lakritsia, koska verenpaineen kanssa ei ongelmia.

-olen juonut teetä sekä kahvia (toiset ei siedä kahvia pahoinvoinnin takia mutta se onkin toinen juttu)

-tuorejuustoja olen kanssa syönyt, mutta en pastöroimattomia juustoja ;) koska en niitä muutenkaan syö

-en syö vakuumipakattua kalaa, maksaa tms milloinkaan muulloinkaan joten en jatkanut mutta tiedän äitejä jotka ovat syöneet maksaa raskausaikana

KOHTUUS kaikessa on paras neuvo. Kotiin ei kannata jättäytyä raskauden takia ja kaikelta itseään eristää. Oma gyne sanoi, että periaatteessa kaikki muut lääkkeetkin sallittuja paitsi talidomidi ja sytostaatit. Nostella voi ihan rauhassa, jos ei ole ollut ongelmia ja ottaa vaan ihan iisisti. Kyllä niitä muksuja ovat pyöräytelleet paljon huonommissakin oloissa ja ihmeravinnolla olleet naiset. Edelleenkään se ei ole sairaus. (vaikka siltä tuntui siinä kohtaa kun yrjös päivittäin 7 viikon ajan ;)

6

Vierailija

tai mitään kroonisia sairauksia, niin tekee ihan mitä aina ennenkin, jättäen pois tupakan ja alkoholin vaan, niistä ei itekään mitään hyödy. Mutta muut varoitukset ja rajoitukset kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat