APUA! Mitä tehdä miehen kanssa, jonka ainoa keino selviytyä itselleen

Vierailija

kiperistä/ikävistä tilanteista on valehtelu?

Rakastuin 7 vuotta sitten kiltin ja kunnollisen oloiseen mieheeni. Ensimmäiset neljä vuotta meillä meni hyvin, mutta viimeiset kolme vuotta olen törmännyt säännöllisin väliajoin siihen, että mieheni jää kiinni törttöilystä. Koska hän ei luonnollisesti halua kertoa mokistaan, hän salailee niitä ja jos jää kiinni, ensimmäinen keino puolustautua on aina valehteleminen. Alkoholinkäyttö liittyy usein niihin tilanteisiin, joissa mieheni törttöilee, mutta " satujen" kertominen tapahtuu sitten selvin päin.

Mitäpä tehdä tuon ukon kanssa? Ottaako avioero vaiko pakottaa mies ammattiauttajalle. Olen itse aivan uupunut tähän ominaisuuteen ja jopa itseeni, kun joudun " nalkuttamaan" asioista.

Äitinsä on samanlainen, lieneekö tämä taipumus periytyvää...?!

Kommentit (10)

en puhunutkaan alkoholisteista vaan normaaleista ihmisistä, olen sitä mieltä että kaikenlainen kyttäys on kyttääjän oma ongelma, ap ei tietääkseni maininnut miehensä olevansa alkoholisti

jos mies haluaa pitää jotain itselläänkin siis ei halua ihan joka vessareissua kommentoida?

toisaalta luulen kyllä, ettei tuo yksin nipotuksesta johdu, mutta saattaa kyllä lisätä sitä entisestään..

Toisiko se jotain lapsellista tyydytystä miehelle (ei siis mitään ilkikurista) ja kuten sanoit periytyy jo kotoa eli ei varmaan pidä sitä edes kovin huonona, kun kerran äitikin.. Kysyppä muuten harmittiko/hävettkö sitä koskaan, kun äiti vähän narrasi, oliko tilanteita joissa se tuli ilmi julkisesti

ja siitä seuraa valehtelu. ihminen joka valehtelee juomisestaan, piilottelee juomistaan jne - on ongelmissa. Valehtelu on vain oire, ei itse ongelma. Sitä juomisongelmaa tulisi ennen kaikkea hoitaa.

Ja sinulle joka kirjoitit, että vain sellainen kyttää toisen juomista, jolla on itsellä vääristynyt suhde alkoholiin.

Et ole elänyt alkoholistin kanssa.

Ei kannattaisi kommentoida asioita joista ei tiedä.

nimimerkillä alkoholistin kanssa elänyt, nyttemmin eronnut (ja juuri sen alkoholismin takia)

Jos kyse on valkoisista valheista niin yrittäisin kyllä fixata tilanteen vaikka ammattiauttajalla jos ei muuta, mutta jos kyseessä emävalheita ja anteeksiantamattomia tekoja niin en katsoisi sormien läpi yhtään.

hyvin tyypillinen esimerkki vitosen kertoma: huomaa, että mies on humalassa, mies väittää että on juonut vain kaksi olutta, lasissa haisee kuitenkin viski.

Niin tuttua niin tuttua... terveisin alkoholistin ex-puoliso

Lupaa olla valehtelematta, kunnes valehtelee seuraavan kerran. Sitten kun kysyn häneltä, miksi pitää valehdella ihan yksinkertaisistakin asioista, niin sitten vaan kohauttelee olkapäitään.

Meillä valehtelu tuntuu liittyvän aina alkoholinkäyttöön, eli nyt pohdin onko ongelma itse valehtelu vai alkoholinkäyttö. Sanoi esim. lauantai iltana, ettei ottanut kuin pari saunaolutta, sitten kuitenkin lasin pohjalta tuoksahti viski (joo, olen vajonnut niin alas, että haistelen lasit käytön jälkeen - mutta jos mies näyttää humalaiselta, niin en usko että ihan kahdesta oluesta siihen kuntoon tulisi).

En tiedä mitä tehdä. Ei tässä mikään terapia auta?!? Tulisi sinne vaan mun mieliksi, vaikka ei ole aikomustakaan lopettaa mulle valehtelua, tai juomistaan (varsinkaan salaa juomistaan). Esim. olutpullo esillä ja sitten jokin piilopullo kaapissa :/.

Kaveripiirissä on yksi tuollainen ja olen vain ajattelut sen olevan hänen luonteenpiirre..

Jotenkin hassua, kun kaveri valehtelee ihan läpinäkyviä juttuja ihan turhista aiheista... joitko olutta eilen? eiii kun ihan vettä vaan. jotenkin patologista, koska mitään syytä valehteluun ei pitäisi olla

puolisona varmaan tällainen henkilö on hankalampi

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat