Vanhempani ja aikuiset sisarukseni reissaavat yhdessä, meidän perhettä ei edes kysytä mukaan...

Vierailija

Tilanne on ollut tämä jo monta vuotta. Vanhempani ja aikuiset (perheettömät) sisarukseni reissaavat yhdessä noin kerran vuodessa, Espanjaan tms.

Meidän perhettä ei ole koskaan edes kysytty mukaan. No, eipä ehkä olisi ollut rahaakaan, mutta vähän vetää hiljaiseksi. Kerran kysyivät MINUA mukaan porukkaan, mutta hämmästyivät kovasti, kun ehdotin, että juttelisivat ensin asiasta mieheni kanssa. Hänen kun olisi sitten pitänyt hoitaa perhehommat työnsä lisäksi tuon reissun aikana.

Yhtenä vuona ehdotin, että joku isommista lapsistamme voisi lähteä heidän kanssaan, mutta sanoivat, että lapsi määräisi liikaa päiväohjelmaa. Eivät kuitenkaan ikinä ryyppää tai muuten resua reissuillaan, niin että voisin yhden lapsen uskoa heidän mukaansa.

Isä sanoi joskus, että me voidaan mennä sitten joskus oman perheen kanssa, kun lapset ovat niin isoja, että muistavat sitten reissun myöhemminkin. Nuorimmainen on nyt kaksi, joten vielä taitaa mennä vähän aikaa, jos sitä odotetaan.

Vanhempani eivät ole mitään rikkaita, tai edes vakavaraisia, joten en tosiaankaan odota, että he kustantaisivat meidän revohkan ulkomaille. Tuo juttu vain on alkanut vaivata mieltän. Tuntuu, että vanhempani ovat unohtaneet jotain siitä ajasta, kun me olimme lapsia. Silloin he saattoivat hyvillä mielin ja yhteisesti sovittuna viedä meidät lapset mummun ja vaarin luo kahdenkeskisten reissujensa ajaksi.

Yleensä olen aina ollut iloinen kuunnellessani läheisten ja kavereiden matkoista. Olen tykännyt katsoa valokuvia ja kuunnella juttuja jo matkan valmisteluvaiheessa. Mutta nyt tuntuu siltä. että iloni on kadonnut oman perheeni kohdalla. Tuskin edes muistan, milloin seuraava reissu on tulossa, vaikka tuovatkin auton meidän pihaan parkkiin matkan ajaksi, niin ei tarvitse pitää lentokentällä kalliisti. itse hehkuttavat lomavalmisteluja joka puhelussa tai tapaamisessa.

Kerran vitsinä heitin, että tulee saakelinmoinen homma perunkirjoitusten kanssa, jos nyt kone tippuu, kun olette kaikki sukulaiset kyydissä. Mutta ei paljon naurattanut oikeesti.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija:

Lainaus:

Meillä oli aika rankkaa silloin kotona, ja olisi ollut aika pskamainen nakitus alkaa suunnitella viikon parin reissua ITSELLE. Ei oikein luonnistu minulta sellainen. Arvelin, että jos ottavat jutun puheeksi miehen kanssa, niin tajuavat itsekin, mitä oikein ehdottivat. Ja osuin oikeaan - osui ja upposi ihan kunnolla. Mutta tuntui oikeastaan vielä pahemmalta sen jälkeen.

olen ihmeissäni vastaajien negatiivisesta äänensävystä.

Kuulostaa tosiaan ikävältä. Ehkä vanhemmillasi on päätökselleen järkisyitä mutteivät tajua sillä loukkaavansa Teitä.

Vierailija:

Lainaus:

Kun katson peiliin, näen väsyneen naisen, jolla on harmaa iho ja mustat silmänaluset. Talvea kohti mennään ja askel ja ajatukset muuttuvat raskaiksi. Saatanpa joskus vielä lähteäkin etelään kaamosta katkaisemaan, mutta tosiaan - vanhempani ja sisarukseni eivät ole mukana sillä reissulla.

sekin tuntuu kurjalta. Että muilla on kaikkea kivaa keskenän josta itse jää ulkopuolelle.

Toisaalta jos kaikki tietää että teillä ei ole rahaa lähteä. Itsekin sanot ettei ole. Pitäisikö heidän olla matkustelematta koska teillä ei ole varaa?

voisitko kehittää jotain erilaista yhteistä tekemistä vanhempiesi kanssa lapsiperheen kanssa. Jos vaikka menisitte sinne lomaosakkeeseen kaikki lomalle tms. matkailisitte vähän kotimaassa tai järjestäisitte jotain sellaista. Se mummu-lapsi-juttuhan on sellaista mistä taas lapsettomat sisarukset jää osattomiksi.

Tuntui siltä ettei oman perheeni tilanne saanut ymmärrystä omilta vanhemmilta. " Että lähde sinä juhlimaan ja jätä perheesi tänne ryytymään..." oli viesti.

Ei tämä matkalle pääseminen ole se pointti, vaan miten he kohtelevat minun perhettäni.

Meillä on perheessä hieman samankaltainen tilanne. Minä ja perheeni matkustelemme useasti omien vanhempieni kanssa, jotka ovat hyvin lapsirakkaita. Sen sijaan sisartani ei useinkaan syystä tai toisesta tule pyydetyksi mukaan. Hänellä ei ole lapsia mutta mies on, jonka kanssa taas me muut emme tule luontevasti toimeen (mies ulkomaalainen, vaikea luonne jne). Lisäksi molemmat ovat vuorotyössä, joten aikataulujen ja lomien järjestelykin olisi heidän kanssaan hankalaa. Rahaakaan heillä ei ole niin paljoa käytettävissä.

Olemme joskus pyytäneet vain siskoani mukaamme. Valitettavasti näin mutta hänen miehensä mukanaolo " pilaisi" koko reissun. Voisiko teillä olla kyseessä tällaiset syyt?

se lastenlasten kanssa oleminen joka voisi olla ilo onkin heille rasitus. Sille sinä et voi mitään mutta voit huomata että he eivät olekaan kauhean lapsirakkaita isovanhempia, eikä vika ole sinussa tai teissä.

Nimittäin kyllä minä tiedän isovanhempia jotka käyttävät lomiaan ja rahojaan nimenomaan lastensa perheiden ja lastenlastensa kanssa olemiseen. Aika erikoista että lomia voi kyllä viettää niiden lapsettomien kanssa mutta sitten onkin kiva olla ilman lapsia kun ne meinaisivat tuoda ne lapsenlapset mukanaan. Ei kuulosta kauhean kivalta. Olisiko heillä vähän kanssa kasvamista tuohon mummon rooliin, vai onko se sitten ollutkin vähän kova pala, ollakin mummo.

jos minä tai lapset oltaisiin lähdössä, ollaan tosi tervetulleita. Sitten jos mieskin tulisi niin alkaa tulla kaikenlaisia esteitä ja hankaluuksia. Sukulaiset ovat sitten myöntäneet että mieheni läsnäolo " pilaisi" kaikkien loman. En oikeastaan ihmettele koska hän on hankala ja töksäyttelijä eikä arvosta paljonkaan muita kuin itseään...

sitten vaikka koko perhettä mukaan!

Ärsyttävää jos vaan oletetaan etteivät ikinä lähe.

Meillä on pari kertaa käyny tolleen pienemmissä (kotimaan) reissuissa kun äitini on olettanut ettemme voi lähteä lemmikkiemme takia mihinkään, vaikka nimenomaan olen sanonut että kun ajoissa tietää niin kaikki järjestyy! Mutta perille ei mene...vaan veljen perhettä pyydetään mukaan. Tuntuu aika syrjinnältä.....

Toisaalta jos kaikki tietää että teillä ei ole rahaa lähteä. Itsekin sanot ettei ole. Pitäisikö heidän olla matkustelematta koska teillä ei ole varaa?

voisitko kehittää jotain erilaista yhteistä tekemistä vanhempiesi kanssa lapsiperheen kanssa. Jos vaikka menisitte sinne lomaosakkeeseen kaikki lomalle tms. matkailisitte vähän kotimaassa tai järjestäisitte jotain sellaista. Se mummu-lapsi-juttuhan on sellaista mistä taas lapsettomat sisarukset jää osattomiksi.

[/quote]

Hyviä pointteja, kiitos. Joo, kuten sanoin, aiemmin olin aina iloinen heidän reissuistaan, mutta ajan kuluessa ja kun oma elämä NIIN ERILAISTA, on ilo toisten kivoista reissuista hävinnyt. Mutta minun pitää muistaa, että lapsemme kasvavat ja emme ole muutenkaan toivottavasti näin lujilla aina ja iänkaikkisesti.

Kotimaan reissuja tehdään kerran vuodessa vanhempieni luo ja pari kertaa mummon luo. Ehkä pitäisikin tosiaan ehdottaa, että jos lähdettäisiin porukalla johonkin muualle, nin ei olla kenenkään tontilla erityisesti. Lomaosakeviikkojaan kotimaassa he tykkäävät käyttää ihan kahdestaan, kun " on mukava harrastaa yhteistä laatuaikaa kahdestaan, kun on lapset jo pois kotoa" .

Vai onko se vain niin, että ei ihminen voi elää kaikkia vaihtoehtoja yhden elämän aikana...

Vierailija:

Lainaus:

eivät ehkä tajua sitä vai ovatko nuo toiset olleet aina suosikkeja? Kyllä joka vanhemmalla pitäisii kello kilistä kun antaa jotain oikein kallista yhdelle lapselle, että toiselle pitäisi antaa myös. Ovatko auttaneet teitä sitten muuten ikään kuin samalla lailla?

Myös niinpäin, että minä olen lainannut isälle, jos hänellä on ollut jotain yllätyssuuria VISA-laskuja(!). Ostivat meille pesukoneen silloin, kun esikoinen syntyi. Toisaalta vanhempani ovat taanneet sisarusteni asuntolainat ja he ovat ostaneet yhdessä lomaosakkeita. Eli minun mielestäni rahasta ei ole ollutkaan kysymys, sillä siinä on eletty tilanteiden mukaisesti ja reilusti. Varmaan olisimme päässeet mukaan lomaosakekimppaan. jos olisimme halunneet, mutta tällä hetkellä meillä on muuta makseltavaa.

Vanhempasi antavat perheettömille sisaruksillesi mahdollisuuden ylipäätään lähteä lomalle. Heillä on hyvää seuraa, harva nauttii lomasta aivan yksin. Kyllä se seura vaan tekee hyvää. Sinun perheesi ei tarvitse tällaista lomatukea, koska teistä on aina seuraa toisillenne ja voitte näin ollen lähteä lomalle keskenännekin ja nauttiakin siitä.

Minusta näin ajatellen vanhempiesi toiminta on aivan loogista.

T. Perheellinen, usein lomaileva, entinen sinkku, joka ei silloin vuosikausiin käynyt yhdelläkään lomareissulla.

Itse sanoit ettei olisi rahaakaan, joten mitä valitat!? Taidat kuitenkin olettaa, että tarjoutuvat teitä sponssaamaan, vaikka kohteliaasti et itse sanokaan sitä ääneen!

Kasva aikuiseksi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat