Maistraatissa avioituminen - kysymyksiä!

Vierailija

Puntaroimme kirkkohäiden ja maistraatin välillä.

Miten maistraattivihkiminen " tapahtuu" - eli kauanko tilaisuus suunnilleen kestää ja mitä vihkijä puhuu, vai puhuuko muuta kuin viralliset löpinät? Mitä muuta tapahtuu, allekirjoitetaanko jotakin jne jne?

Onko tapana pitää morsiuskimppua?

Hääpukua en maistraattiin laittaisi, vaan jonkun vaalean jakkupukutyyppisen..

Mielelläni siis kuulisin kokemuksia maistraattivihkimisestä :)

Kommentit (4)

Vierailija

ja sehän sopi meille kun ei haluttu mitään hössötystä. Naurettiin sitä paitsi ihan hysteerisenä jo sekin aika. On nolottanut jälkeenpäin ja se henkikirjoittajakin tokaisi tylysti, että ette taida olla ihan tosissaan. Kylläpäs oltiin, mutta myös niin hermona että se purkautui nauruna.

Vierailija

Me varmaan menisimme sitten syömään vihkimisen jälkeen - mutta mitään suuria kirkkohäitä en haluaisi. Tottakai kirkossa voi mennä naimisiin vaikka vaan todistajien läsnäollessakin, mutta kyllähän tuo maistraatti tuntuisi aika hyvältä vaihtoehdolta.

Vierailija

Sitten henkikirjoittaja höpisi jotain mitä en muista lyhyen kaavan mukaan ja sitten tahdottiin ja sormukset sormeen ja siinä se oli. Mulla oli hääpuku, tosin ei mikään pramea. Sitten mentiin lähisuvun kesken piknikille ja miehen kanssa vielä illalla juhlimaan, lapsi meni mummolaan siksi yöksi. Mun mielestä sopii sellaiselle, joka ei isoista juhlista piittaa (niinkuin minä).

Vierailija

Menimme kotiimme kahville. Kuvissa oltiin käyty ennen vihkimistä. Miehellä tumma puku ja minulla keltainen mekko. Kukkakimppu oli.

Helppoa ja vaivatonta. Suosittelen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat