Vierailija

Tilanne tämä. Mulla edellisestä liitosta lapsi, liitto loppui miehen pettämiseen.

Löysin ihanan uuden miehen puoli vuotta sitten ja hän jo upea isäpuoli lapselleni.

Haluaisin kovasti uuden miehen kanssa jo vauvaa ja hänkin minun kanssani. Peruutusmahdollisuutta tässä suhteessa ei ole, ihan vaan lapsenikin takia ja muutenkin tuntuu, että kaikki on enemmän kuin kohdallaan. Lisäksi kun ikää jo on, tuntuu odottaminen aika vaikealta - jos tässä 5 vuotta nyt seurustellaan ja vasta sitten lapsen tekoon ryhdytään, niin riskit kasvaa, sekä lapsettomuuden että lapsen sairauksien.

Kertokaa, että olenko aivan hullu. Pitäisikö odottaa?

Kommentit (10)

Vierailija

Ei nyt viittä vuotta kuitenkaan.

Minkä ikäinen lapsesi on? Ei varmaan hänenkään kannaltaan olisi hyvä, jos nyt on tullut uusi isäpuoli kuvioihin ja heti perään tulisi sisko- tai velipuoli. Anna lapsellekin aikaa sopeutua uuteen tilanteeseen.

Vierailija

Itselläni hyvä kokemus:) Ex-liitosta kaksi lasta . Pian eron jälkeen tapasin nykyisen mieheni, joka piti lapsista todella kovasti. 2kk seurustelun jälkeen päätimme ,että yhteinen lapsi saa tulla. Nyt tämä meidän yhteinen poika on 10kk vanha, ja toinen yhteinen on syntymässä tammikuussa.

Vierailija

ikää on ja päätökset tehdään nopeasti. Toisaalta voin kyllä lohduttaa, ettei neljän vuoden tutustumis- ja harkinta-aika ainakaan minulla paljon auttanut. Yllätyksiä tuli silti, yhdessä ollaan edelleen.. ehkä sen sitten olisi pitänyt olla 10 vuotta tai jotain :) mutta ei sekään ole minulle realistista (helppo niiden on sanoa, jolla sellainen on)

mieti kuitenkin vähän järjelläkin tuota teidän yhdessäoloa:

- minkälaiset luonteet te olette toisillenne

- mitä ongelmia mahdollisesti tulee jos tulee (rahaan, alkoholiin, henkiseen tai fyysiseen väkivaltaan liittyviä), minkälaiset suhteet appivanhempiin on sinulla, entä miehellä (etenkin) jne.

Vierailija

Kiitos kovasti kommenteistasi.

Edellisessä suhteessa minulle juuri selvisi 10 vuoden päästä, että mies ei ollutkaan sitä mitä piti. Viisi vuotta siis naimisissa, sitten lapsi ja sitten 5 onnellista vuotta ja sitten korkealta ja kovaa alas kun mies (nyk. ex) petti.

Saako kysyä, että mitä yllättävää teillä tuli?

mieti kuitenkin vähän järjelläkin tuota teidän yhdessäoloa:

- minkälaiset luonteet te olette toisillenne

Olemme hyvin samanlaiset luonteiltamme. Se on hyvä juttu arvomaailmassa ja asennemaailmassa. Toisen hyvät puolet ovat hyviä. Toisaalta ymmärrän myös sen, että huonot puolet saattaa ärsyttää kahta enemmän, kun tunnistaa ne huonot puolet myös itsestään, mut eihän niitä haluaisi myöntää.

Onko jollain mielipidettä, että onko hyvä, että on kaksi samanlaista vai kaksi täysin erilaista ihmistä parisuhteessa?

- mitä ongelmia mahdollisesti tulee jos tulee (rahaan, alkoholiin, henkiseen tai fyysiseen väkivaltaan liittyviä), minkälaiset suhteet appivanhempiin on sinulla, entä miehellä (etenkin) jne.

[/quote]

Olemme puhuneet läpi erittäin huolellisesti kaikki arvomaailman asiat. Periaatteessa yllätyksiä ei pitäisi siis tulla alkoholin, väkivallan, rahan, pettämisen tms. kanssa. Suhteet omiin vanhempiin on tällä iällä jo onneksi aikuissuhteita, ehkä olisin enemmän huolissani jos mies olisi peräkammarin poika tai minulla ei olisi kokemusta jo pitkästä liitosta...

Kaikesta huolimatta elämä on minulle opettanut, että mikään muu ei ole varmaa kuin että kaikki on epävarmaa. Silti kai täällä pitää elää.

Vierailija

Se on sanottava, että arki iski kyllä heti tämmöiseen uusperheeseen. =) Mut ei meistä kummastakaan arki tunnu huonolta, päinvastoin hyvältä. Sitähän se elämä on oikeasti.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat