Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KAIKKI tieto, plussat ja miinukset karppauksesta tähän

Vierailija

Mietin uskallanko aloittaa.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Voiko karppaus " toimia" jos karsii pois vain leivän, pastan, riisin, perunan ja (lisätyn) sokerin? Mutta ei vähennä vihannesten tai maitotuotteiden (sokerittomien) syöntiä ja syö hedelmän-kaksi päivässä?

Vierailija

+ paino putosi ilman nälkää tai kitkutusta

+ vatsavaivat helpottuivat

+ iho parani

+ kuukautiskierto säänöllistyi ja tulin toisen kerran raskaaksi ilman hoitoja, joita tarvittiin ekaan tärppiin

+ väsymys, heikotus yms. hypoglykemiaoireet hävisivät

+ enää ei tarvitse syödä niin paljon/ säännöllisesti vaan välillä melkein unohtaa syödä

+ kohonnut verenpaine laski erinomaisiin lukemiin

- muiden ihmisten päivittelyt

Minulle tämä karppaus sopii kuin hansikas käteen. Enpä tiedä miten sairas jo olisin, ellen olisi aikoinani tajunnut aloittaa.

Niin, ja sille, joka valitti huonovointisuutta karppidieetillä: Huonovointisuus kuuluu asiaan aluksi, kun elimistö totuttautuu uuteen olotilaan. Häviää alle viikossa.

Vierailija

Olo on mitä mainioin, ei enää vatsan turvotusta jokaisen aterian jälkeen ja väsymystä. Suosittelen! Mutta hanki ensin aiheesta kaikki mahdollinen tieto, ennenkuin aloitat!

Vierailija

+ laihtuminen tapahtui nopeasti ja huomaamatta

+ ei tartte laskea mitään

+ ei tartte ikinä nähdä nälkää

+ saa herkutella sellaisella mikä perinteisessä laihdutuksessa kielletty

+ makeanhimo katosi kokonaan

+ päiväunia ei tartte enää nukkua

+ ihottumat katosi (ollut lapsesta asti atooppinen iho)

+ allergiaoireet katosi (viime kevät elämäni eka ilman siitepölyallergialääkkeitä)

- kyläpaikoissa joutuu puolustelemaan ja selittelemään ruokavaliotaan

Mä olen ollut karppi jo 15 kk. Painoa on tippunut kaiken kaikkiaan 15 kiloa ja nyt olen samoissa mitoissa kuin 20 -vuotiaana (ikää 32v).

Ihannepainon saavutin 3,5 kk:ssa, siitä alkaen olen ollut ylläpidolla, eli jatkan karppaamista, mutta joskus (tyyliin 2 kertaa kuukaudessa) saatan syödä jotain täysjyväpastaa/leipää.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Voiko karppaus " toimia" jos karsii pois vain leivän, pastan, riisin, perunan ja (lisätyn) sokerin? Mutta ei vähennä vihannesten tai maitotuotteiden (sokerittomien) syöntiä ja syö hedelmän-kaksi päivässä?

Ja sulla ilmeisesti ei, mikäli painossa ei muutoksia oo tapahtunut. Vihanneksia mahtuu ihan alakarpillekin kilo päivässä ilman, että hiilarirajat tulee täyteen ja maitotuotteitakin jonkun verran.

Saattaa olla, että sun täytyy vähän kiristää hiilarimäärää ja lisätä rasvan osuutta, jotta paino alkaa putoomaan. Jätä vaikka ne hedelmät pois (kasviksista saat paljon enemmän vitamiineja ja ilman sitä sokeria) ja maitotuotteet nautit täysrasvaisina. Kokeile alkaako tapahtumaan!

Vierailija

Ideanahan ei ole syödä pelkkää lihaa, voita ja kermaa, myös kasvikset kuuluvat ruokavalioon! Itse olen karppaillut kuukauden verran ja painoa tippunut noin 6 kiloa. Ja olen syönyt lihaa, kasviksia, kanaa, kalaa, kanamunia, maitotuotteita. Hedelmiä en ole syönyt ollenkaan.

Kannattaa lukea ainakin karppaus.infoa ja kenties hankkia joku kirja aluksi ltutustuttavaksi. Itse luin Antti Heikkilän molemmat kirjat ja sieltä sain alkuun opit.

Tsemppiä vaan!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat