Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessa toiset onnistuu tekemaan kotona toita ja hoitaa samalla lapsia, kun toisilla on kadet tays pelkasta lastenhoidosta?

Vierailija

Sivut

Kommentit (25)

eikä tee tiukkakaan, mutta ei millään jaksaisi lisäksi tehdä palkkatyötä vaikka oikeastaan pitäisi. Tai kyllähän sitä jaksaisi vähän aikaa, mutta kuukausi tai vuositolkulla...

Mina ainakin olen niin pirun laiska ja saamaton, etten pysty tekemaan juuri mitaan ammattiini liittyvaa kotona, jos lapsi pyorii jaloissa. Kun on muutenkin vaikea saada itsensa motivoiduksi oppimiseen tai kirjoittamiseen, se on ihan mahdotonta, jos tulee keskeytyksia.

Kotitoita kylla voi tehda, varsinkin sitten, kun lapsi on sen verran isompi, etta viihtyy omissa puuhissaankin kauemmin kuin muutaman minuutin. Meilla homma alkoi sujua pojan alkaessa liikkumaan.

No siis kahdeksalta ylös, puen, syön ja laitan itseni, pistän pyykit koneeseen, sit ulos lasten kanssa, n.klo.11 sisälle, ruoan valmistaminen, syöminen, sit yleensä imuroin, pyyhin pölyjä, hoidan eläimet ja tiskaan, sillä aikaa lapset piirtää jne., sit päiväunet 2h, sen jälkeen taas ruoan teko, siivoilua siinä samalla, leikkiä lasten kanssa, sit on ruokailu koko perheen voimin, tiskaaminen, uusi koneellinen pyykkiä ja sit yleensä joku kaveri tulee kylään, siinä sit kahvitellaan, mies lähtee lasten kanssa ulos tai sitten leikkivät sisällä, minä katselen telkkaria/huilaan/istun koneella tai juoruan kavereitten kanssa, sitten on taas iltapala, siivoilua, tiskaamista, lapsien iltapesu ja nukkumaan lasten nukkumaan meno. Olikohan siinä kaikki..?? Välissä on tietty sit lasten potalla käynnit ja vaatteitten pukemista ja riisumista jne. Lapset menee nukkumana yhdeksan aikaan ja sen jälkeen minä katselen telkkaa ja vietämme aikaa miehen kanssa. Tällä hetkellä en ota päikkäreitä kun ei vaan väsytä, joten istun koneella.. Lapset herää kohta päiväunilta.

Kirjoitan n. klo.23-03! Ja herään aamulla kahdeksalta kun mies lähtee töihin. Lapset herää seitsemältä, joten mies hoitaa lapsille aamupalan jne. Vk-loppuisin en kirjoita.

Tyttö nyt 2v. Täytyy sanoa, että nyt kun tytön unet vähenevät, alkaa työnteko mättää kun siihen on vähemmän aikaa. Mutta vuosi sitten meni hienosti: aamulla tunti, päivällä kaksi tuntia ja illalla 1-2 tuntia, ja työpäivä pulkassa. Töitä ei ollut toki joka päivä, ei edes joka viikko (freelance-kääntäjä).

t. yrittäjä-äiti uupuneena kahden viikon työputken jälkeen - vapaa-aika, mitä se on?

Jos esim minun pitäisi tehdä kotona myös " oikeaa" työtä, luultavasti saisin pompata koko ajan hoitamaan 3 ja 2 vuotiaita, enkä pystyisi yhtäjaksoisesti keskittymään työntekoon, johon kuitenkin olisi hyvä olla jonkinnäköinen rauha ainakin välillä.

Toiset jaksavat enemmän ja toiset vähemmän. Lapsiakin on erilaisia. Toiset vaativat enemmän ja toiset vähemmän. Itse olen helposti väsyvää sorttia. Olisin mieluummin energinen tehopakkaus joka jaksaisi aina ja olisi iloisempi :)

vaikutuksesta elimistöön. Siinä kyllä sanottiin, ettei sellainen systeemi ole hyvä, jossa pantataan unta viikolla ja sitten nukutaan puoli vuorokautta viikonloppuna. Mutta jos 5 on jaksanut tuota hyvin pitempään, niin varmasti ihmiset on tässä suhteessa erilaisia. Kuluttavaahan se taitaa silti olla elimistölle...

Minä en kyllä jaksaisi vitosen systeemillä viikkoakaan :).

Itse en millään pystyisi käyttämään iltoja ja öitä kirjoittamiseen. Poika herää aamulla viimeistään puoli kahdeksan ja jotta saisin tarpeeksi unta, pitää mennä nukkumaan ihan vähintään 2 tuntia pojan jälkeen. Tuossa ajassa ei mitään romaania kirjoiteta :( .

Jokkut osaa vaan elää ja toiset taistelee sukkien kanssa.. Mää en näe mitään ongelmaa siinä että ensi kesänä menen takasin töihin. Kaks lasta oon pyöräyttäny ja töihin pitäs mennä. Lapset menee arvatenkin hoitoon.. =)

Ensin herätään, viedään muksut hoitoon ja mennään töihin. Haetaan lapset, mennään kotiin. Tehään ruoka tai lämmitetään vanhaa. Siivoillaan, leikitään, ulkoillaan, tehään iltahommat ja nukkuun sit taas sama uusiks seuraavana päivänä.

Meillä on sovittu että kun jompi kumpi on kotona niin se tekee suurimman osan kotitöistä, kun molemmat on töissä niin jaetaan homma taas puoliks miten oli ennen lapsia.

Tällä hetkellä oon kotona ja mun päiviin ei kuulu muuta kun lastenhoitoo, kotitöitä, vierailuja, internettiä, telkkaria..

Mää en tiedä miten toisilla on kotona mutta mulla on ainakin kamalasti luppoaikaa ja jaloissa on vasta kaksi vaippaikästä lasta.

Joka päivä ei tartte imuroida, joka päivä ei tartte pestä pyykkiä.. Astianpesukone olis aivan tajuttoman ihana asia niin sais maata vielä enempi..!

Mutta kai mulla on vaan kaks " helppoa" lasta.. =))

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat