Kysynpä minäkin tuosta lempinimiasiasta.

Vierailija

Arvelemme, että vielä syntymätön lapsemme on tyttö. Olemme miettineet hänelle nimeä Matilda. Onko se kuitenkin arkikäytössä hankala nimi, tuleeko siitä kuitenkin helposti jokin lempinimiväännös?

Itseäni on aina kutsuttu lempinimellä juuri tuosta syystä, enkä haluaisi ainakaan mitään hölmöä väännöstä mahdolliselle tyttärelleni. Miksi tuntemianne Matildoita kutsutaan? Onko jollakulla jokin hauska lempinimi ja mikä se on? Jos ette tunne ketään sen nimistä, millaisen lempinimen itse kuvittelisitte Matildan saavan?

Kommentit (3)

tyyliin unto-unski. Meillä kuitenkaan ei ole lempinimiä, ikinä ollutkaan. Nyt lapsella myös nimi josta saisi vakilempinimen. Ollaan kuitenkin sanottu alusta asti että ei, hänen nimensä on tämä. Sukulaiset on tottuneet, lapsi on tottunut. Jos joku sanoo häntä jollain muulla nimellä niin hänhän ei itse hyväksy sitä, eihän sitä silloin voi käyttää.

Joissakin perheissä heti lapsen nimen annettua aletaan sanoa lempinimellä. Silloinhan kaikki, lapsi mukaan lukien ajattelee että minä olen se-ja se.

Paljon se on siitä kiinni mitä vanhemmat ja lapsi itse päättää. Olenko minä Make vai Markku. Jos itse esittäytyy Make niin tottakai kaikki sanoo niin. Jos sanot että olet Markku niin ei kukaan rupea muuta sanomaan. Paitsi kiusaajat koulussa, ja ne nyt vääntää minkä tahansa nimen miksi tahansa jos vain haluaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat