Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

... saimme eilen juuri luvan 5. ICSI-hoitoon... marraskuun puolessa välissä alkanee 1 kierto e-pillereitä... jos miehen biopsia saadaan hoidettua, niin hoitokierros alkaisi sitten joulukuun puolessavälissä, jolloin punktio ajoittuisi vuodenvaihteeseen...

Tehdäänkös Suomessa ollenkaan punktioita joulun ja uudenvuoden välillä??? Onko muita samoihin aikoihin punkteerattavia???

Eemeli, 41 v. tätinöissään...

Sivut

Kommentit (29)

Onneksi olkoon, pääsette hoitoihin!

Mullakin alkaa kolmas ivffi siten, että jarrupiikin pistän (riippuen nyt seuraavien kuukautisten alkamisajankohdasta) n. 14-16 joulukuuta. Joulupäivinä alan pistellä puregonia ja punktio olisi sitten arvioidusti viikolla 1. tai viikon 2 alussa. Eli ihan sun vauhtiin en pääse, mutta perässä tulen!!! Täällä suomes meitin klinikka on joulun ja uudenvuoden välisen ajan kiinni. Sen ajan piikittelen sitten itsenäisesti " etätehtävänä" ...Tämä kolmas on sitten viimeinen hoito, olenhan jo 43 vee. Lahjasoluhoitoihin mieheni ei halua meidän menevän ja onhan noita muniksia tullut ihan hyvin määrällisesti, laatukin ollut etupäässä 2. luokkaa. Itse asiassa mulla ei ole nyt paineita ollenkaan - onnistuu jos onnistuu ja jos ei niin ei sitten. Meidän elämä menee sitten näin. Elämä ei ole aina oikeudenmukaista, mutta siihen on tyydyttävä. Rupeen tekeen väitöskirjaa, jos ei onnistu. Nyt olen tällä mielellä, mutta koko tämä mennyt vuosi on yhtä helvettiä ja alakuloa. Nyt olen noussut...

Onnee sulle ja tsemppaillaan!!!

Samaa minäkin ihmettelin Pullopostin jarrupiikistä. Mulla ainakin se jarrutti liikaa. Se oli ekassa ivf:ssä käytössä ja muniksia tuli silloin vain 6, kun lyhyellä kaavalla ja sumuilla tuli 12-20.

Mulle tehtiin 4 ivf:ää, joista 3 julkisella ja 1 VL:ssa. Viidennen ivf:n suunnittelussa Väestöliiton lääkäri löysi kohdustani polyypin. Ivf siirtyi, kun polyyppi piti poistaa ensin. Polyyppi poistettiin julkisella toukokuussa ja kesälomien jälkeen pääsin takaisin julkiselle hoitoon. Sovittiin, että tehdään julkisella vielä 3 inssiä. Tässä kuussa on viimeinen inssi. Ehkä meidän lapsettomuuden syy ei kuitenkaan ollut polyyppi, kun inssitkään ei näytä tuottavan tulosta. Joten todennäköisesti joudumme vielä ivf:ään. Ajattelin kuitenkin lykätä ivf:n tammikuulle, että saan kaikki lääkeostot samalle vuodelle, jos hoitoja joudutaan tekemään useampia. Olen lykännyt ivf:ää myös sen vuoksi, että rakennamme taloa. Ajattelin, että on parempi satsata kalliimpiin hoitoihin vasta sitten kun talo on valmis ja stressi helpottaa. Jouluksi on tarkoitus päästä uuteen kotiin. :)

Terkkuja ja hyvää viikonloppua!

Mulla saatiin jarrupiikkihoidosta 3 munista, lyhyen kaavan hoidosta 5-6-10 munista aikaiseksi...

Eipä taida tulla oikeen piinisseuraa loppuvuoteen :-(

Terkkuja

Eemeli

Mitkä e-pillerit sulle on tulossa. Mulla on ylimääräisenä noin 1,5 kk:n satsi Femoden -merkkisiä e-pillereitä. Niillä siirrettiin joskus hoitoa varten menkkoja. Jos tarviit, laita viestiä osoitteeseen kamu@kotikone.fi

Oletko jo saanut IVF-kuvauksia luettavaksesi... ??? Valitettavasti sä menet mun edellä, että kaikki mun vaiheet tulevat vasta sen jälkeen, kun ne on jo sulle tehty...

... Nyt siis täälläkin syödään e-pillereitä: Gracial, pilleri nro 3 meni napaan tänä aamuna...

Terkut,

Eemeli

...kun en malttamattomuuttani kelannut näin pitkälle aluksi. Saako tulla teidän kimppaan, vaikka mulla toivottavasti on punktio viikolla 51 eli hiukka aiemmin kuin teillä muilla? Ekaa kertaa ollaan menossa, lyhyellä kaavalla, nyt e-pillerit varmistamassa ettei venyisi joulutauolle.

... mukaan vaan!

Meitä ei taida olla kovin montaa tuonne viimeisille viikoille... alatko sä myös kp. 2 e-pillerit? Mun pillerit on vielä postissa, ja kuukautisia odotan loppuviikosta... hätäkeinona marssia apteekkiin ja sanoa, että antakaa pillerit - resepti tulee sitten jälkikäteen (näin neuvoivat klinikalla!)... mitähän nekin apteekissa tuumais?

Eemeli

Me mennään sitten Pullopostin kanssa samoissa aikatauluissa. Mulla viimeisen clomiavusteisen inssin menkat alkoi tänään ja näillä näkymin 19.12. alkaa sumut (ultra silloin). Siten mun punktio on luultavasti myös viikolla 3, kun sumut varmaan pitkittää kiertoa.

Mukavaa viikkoa kaikille!

En tosiaankaan sitten tiedä oliko tuossa jarrupiikissä jotakin " taikaa" jakaantumisnopeuteen. Mitä olen immeisten tarinoita lukenut, niin useinhan " tiet" /tulokset ovat tutkimattomia ja selittämättömiä. Ja voihan hyvin olla, ettei mulla seuraavassa hoidossa tule kuin rupisia soluja...no, ei manata sentään!

MUTTA mun lääkäri sanoi, kun ihan alussa kysyin noista sumuista, että" ei heillä enää sumutella, se on vanhanaikaista ja vaivalloista, jarrupiikki ajaa saman asian ja on " käyttäjäystävällisempi" . Eli ymmärsin niin, että vaikutus on sama, ottaa sen jarrun sitten kertapiikkinä tai nenäsumutteina.MUTTA olen myös täällä lukenut joskus aikoinaan jonkun kertomana, että sumuilla tulisi kuulemma parempia soluja laadullisesti, määrään ei niinkään merkitystä.

Samoin, kun olen kysynyt lääkäriltäni, että miten mun ikäiselle olisi se PARAS tapa, niin hän ei osannut sanoa. Perusteli sillä, että on hyvin vähän tutkimustuloksia yli 4kymppisten hoidoista, kun esim. maailmalla ei juurikaan tehdä hoitoja tämänikäisille - ainakaan omilla soluilla. Suomessakin ikäraja taitaa olla tuossa 45 veen tienoilla yksityisillä. Tosin VL:ssahan mulle sanottiin, ettei kannata enää tällä iällä. Että jos yli 4kymppinen raskautuu, niin menee kesken kuitenkin.

Olemme siis niin pieni marginaaliryhmä, siksikään raskautumisen onnistumiseksi hedelmöityshoidoilla ei kannata tehdä tutkimuksia.

Pitäisikö laittaa gallup: millä metodilla olet raskautunut ja mitä kasvuhormonia käytit????

Pähkäilevä pulloposti

Joo, kyllä sitä ollaan täälläkin päässä (nimenomaan päässä)pyöritelty, että millä tavalla mennään kolmanteen hoitoon. Mulla eka oli jarrupiikillä ja soluja tuli 13, joista hedelmöittyi ja jakaantui normaalisti 6. Loput olivat mm. monitumaisia. Siirtoon päästiin kahdesti; 1 alkio tuoresiirrolla ja 2 kpl passilla. Tällä hoidolla alkiot jakautuivat hyvällä vauhdilla ja olivat siirrettäessä 4-8 soluisia. Hormonina oli puregon annoksilla 175-225 IUI.

Toka hoito oli antagonistinen eli lähdin pistämään suoraan Gonalilla muistaakseni samantyyppisillä annoksilla; ei ainkaan suuremmilla. Jarrupiikkejä ehdin pistämään vain 2 kertaa. Tuloksena 13 solua, joista 6 hedelmöittyi normaalisti. Jakautumisnopeus oli hidas, ne eivät myöskään hedelmöittyneet yhtä nopeasti kuin ekalla kerralla - no tietty siksi olivat vain 2-soluisia siirrettäessä. Päästiin kahteen siirtoon; tuoresiirrossa 2 kpl ja passilla 2 kpl.

Juttelin pitkään lääkärini kanssa siitä, millä menetelmällä tämä kolmas toteutetaan. Tulos oli samanlainen sekä solujen että hedelmöittyneiden alkioiden määrän suhteen. Ekassa hoidossa alkiot olivat kuitenkin " virkeämpiä" ; siirtoon saatiin jopa kaunis 8 -soluinen kun taas tokassa olivat hitaita 2 -soluisia. Eka kerta oli minulle muutoinkin " helpompi" , tokassa hoidossa sain orgalutran jarrupiikkien jälkeen 2 viikkoa kestävän migreenikohtauksen sarjan, jolloinka näköhäiriö kohtauksia saattoi olla kaksi peräjälkeen samana päivänä. En tiedä johtuiko tuosta orgalutranista vai mistä, mutta eka hoito meni kaikin puolin kivuttomasti. Vain kasvavat munikset kipuilivat. En myöskään saanut minkäänlaisia vaihdevuosioireita jarrupiikistä - sanoinkin lääkärilleni, että jos vaihtarit ovat näin oireettomat, niin mitä niiden tuloa suotta murehtimaan...:).

Kaikki nämä asiainhaarat ja -puolet huomioon ottaen päädyimme sitten tuohon pitkän kaavan hoitoon. Vaan aloinpa taas asiaa miettimään...ehtiihän tässä vielä hoitomuoto vaihtaakin. Kaikenhan haluaisi tehdä nyt vimpan päälle. Kalaöljyt, sinkit, foolihapot, vihreä tee on kehiin laitettu. Samoin painonpudotus-kampanja ja muutoinkin terveellisen ruuan syönti. Meditointia tms. pitäisi myös alkaa harjoituttamaan, jotta pääsisi stressistä...luin, että sillä ihan oikeesti on huono vaikutus ...tähänkin!

Tosiaan tämän useampiko ei ole menossa vuodenvaihdehoitoihin:)

Tsemppiä siis meille!

En tosiaankaan sitten tiedä oliko tuossa jarrupiikissä jotakin " taikaa" jakaantumisnopeuteen. Mitä olen immeisten tarinoita lukenut, niin useinhan " tiet" /tulokset ovat tutkimattomia ja selittämättömiä. Ja voihan hyvin olla, ettei mulla seuraavassa hoidossa tule kuin rupisia soluja...no, ei manata sentään!

MUTTA mun lääkäri sanoi, kun ihan alussa kysyin noista sumuista, että" ei heillä enää sumutella, se on vanhanaikaista ja vaivalloista, jarrupiikki ajaa saman asian ja on " käyttäjäystävällisempi" . Eli ymmärsin niin, että vaikutus on sama, ottaa sen jarrun sitten kertapiikkinä tai nenäsumutteina.MUTTA olen myös täällä lukenut joskus aikoinaan jonkun kertomana, että sumuilla tulisi kuulemma parempia soluja laadullisesti, määrään ei niinkään merkitystä.

Samoin, kun olen kysynyt lääkäriltäni, että miten mun ikäiselle olisi se PARAS tapa, niin hän ei osannut sanoa. Perusteli sillä, että on hyvin vähän tutkimustuloksia yli 4kymppisten hoidoista, kun esim. maailmalla ei juurikaan tehdä hoitoja tämänikäisille - ainakaan omilla soluilla. Suomessakin ikäraja taitaa olla tuossa 45 veen tienoilla yksityisillä. Tosin VL:ssahan mulle sanottiin, ettei kannata enää tällä iällä. Että jos yli 4kymppinen raskautuu, niin menee kesken kuitenkin.

Olemme siis niin pieni marginaaliryhmä, siksikään raskautumisen onnistumiseksi hedelmöityshoidoilla ei kannata tehdä tutkimuksia.

Pitäisikö laittaa gallup: millä metodilla olet raskautunut ja mitä kasvuhormonia käytit????

Pähkäilevä pulloposti

Ei olla ihan samassa tilanteessa teidän kanssa, mutta odotellaan myös seuraavaa kiertoa kuumeisesti. Meillä meneillään 1. IVF, jossa hyperin takia alkion siirto siirtyi lokakuulta joulukuulle. Eli PAS:ia odotellaan ehkä n. joulukuun puolivälin paikkeilla.

Kävin eilen naistenklinikalla jälkitarkastuksessa, ja siellä kerrottiin että klinikka on kiinni viikot 52 ja 1. Eli täällä jännäillään, päästääkö siirtoon joulukuussa vai meneekö ensi vuoteen.

... en huomannut, Kamu2, ollenkaan, että olit esittänyt täällä mulle kysymyksen! Onneksi olit laittanut sähköpostia, niin saatiin puitua asia jo aiemmin...

... mä siis käytän Gracial- merkkisiä e-pillereitä tuohon hoitoa edeltävän kiertoon ja netin mukaan oli tosiaankin vähän erilaiset määrät hormoneja kuin tuossa sinun mainitsemissasi e-pillereissä... muutoin olisi mulle kyllä kelvannut vallan mainiosti... yliopiston apteekin sivujen mukaan Cracial on markkinoilla myös Suomessa...

Tsempit sulle ja kerran vielä kiitokset!

Eemeli - the hormonikone!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat