Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Saatan olla aivan väärässä, mutta minulle tuli mieleen, että oletkohan samainen ihminen; meidän kaksoset (tyttö ja poika) olivat samassa huoneessa toisen poikanne kanssa. Meillä synttäripäivä oli sama 30.10. Ja tarinasi oli niin tutun kuuloinen??!

Onnea teille jokatapauksessa 1v. synttäreistä! Meillä vietettiin juhlia viime viikonloppuna. Pikkuhiljaa alkaa keskosuus jäämään mielessä taka-alalle...minulla kun se on aika monessa asiassa mielessä kummitellut ja katkeruus välillä aikaisemmin vallannut mielen.

Jos olet samainen, joksi sinua luulen...niin miten teidän poika/pojat jakselee? Usein jälkeenpäin harmittelin, ettei vaihdettu yhteistietoja ja olen miettinyt miten jaksatte.

Kommentit (2)

Arvasinkin niin; tarinasi kun vaikutti niin tutulta :)

Meillä on mennyt kaikki kanssa ihmeen hienosti, vaikka niin pienenä tähän maailmaan synnyttiin. Sairaalassa molemmat olivat sen n. 5 vkoa. Meillähän poika sai virtsatulehduksen ja jouduttiin antibiootin takia olemaan ylimääräisen viikon. Silloin se oli niin masentavaa, kun luulimme jo pääsevämme kotiin...

Meillä poika on kasvanut tosi hienosti; saavutti jo tammikuussa " keskoskasvun" . Tyttökin on pituudessa saavuttanut ns. tavalliset käyrät, mutta muuten on tosi hoikka. Meillä on pitkään molemmat kävelleet tukia pitkin ja poika varsinkin lähtee kävelemään varmasti pian. Tyttö taas on lahjakkaampi kielellisesti.

Meillä yöt ovat olleet suht hyviä. Sairastelu, uudet taidot ja hampaiden tulo on kyllä sekoittanut niitä meilläkin... Terveinä ollaan oltu tähän asti, mutta tämä 1v. oli joku maaginen raja ja tuntui, että kuukausi meni, että jompikumpi oli kokoajan sairas...ja se oli kyllä rankkaa.

Allergiaoireilut alkoi pojalla valitettavasti elokuussa, mutta onneksi ei ole pahat. Selleri ja palsternakka, ehkä tomaatti ja paprika ovat kiellettyjen listalla.

Meillä keskoskontrollit ovat loppuneet ja se on jotenkin itseä rauhoittanut. Mulla on ollut hirveä pelko, jos tämä keskosuus jotain olisi jättänyt. Ihana on huomata, että nyt menevät samanlailla kuin muutkin tämän ikäiset. Aikaisemmin kun kehitys oli selvästi lasketun ajan tasolla.

Hienoa oli kuulla, että voitte hyvin! Sitä kun miettii ventovieraidenkin kohtaloita eri tavalla, kun itse kokee jotain vaikeaa. Vaikka meillä kummatkin selvisivät alusta asti hyvin, niin pelkkä keskosuuskin teki kipeää.

Kirjoitellaan välillä kuulumisia!

Ollaan varmaan tuttuja tosiaan, muistan kyllä sinut ja teidän tytön ja pojan. Oli hieman toisenlaiset tunnelmat silloin vuosi sitten. Täällä on pojat kasvaneet kovasti siitä alusta vaikka pieniä miehiä ovat vieläkin. A-poika Otto oppi kävelemään 11kk ja on muutenkin kamalan vilkas täystuho. Topias, joka oli teillä huonekaverina on paljon veljeään rauhallisempi ja kärsivällisempi. Topias nousee jo seisomaan, mutta ei vielä kävele. Meillä käy jumppari kerran viikossa antamassa Topiakselle jumppaa ja hyvin mennään eteenpäin, mutta veljen kehitystä hitaammin. Oli silloin vuosi sitten tosi kamalaa, kun ei saatu mitään ennusteita tulevasta ja pelättiin pahinta. Onneksi nyt näyttää tosi valoisalta.

Mites teillä on mennyt? Jouduitteko olemaan vielä kauan sairaalasssa? Meillä Topias kotiutui kaksi viikkoa Oton jälkeen. Käydään edelleen polilla kontrolleissa noin parin kuukauden välein. Mitään toimenpiteitä ei onneksi ole tarvinnut tehdä. Muutenkin pojat ovat olleet tosi terveitä. Muutama nuha on ollut ja ainakaan vielä ei ole ilmennyt mitään allergioita. Kun vaan sais poitsut jotenkin nukkumaan nuo yöt niin kyllähän tämä sujuis.

Kirjoittele ihmeessä kuulumisia. Yritän vastata vähän pikaisemmin kuin nyt. On tainnut mennä pari viikkoa etten ole käynyt koko sivuilla kun tuo aika on vähän rajallista. Hyvää syksyn jatkoa teille koko porukalle!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat