En saa tolkkua äitini touhuista!! (pitkä tilitys)

Vierailija

Tarkoitan kommentteja lähinnä. Sanoo aina että on niin kiva kun tulee viikonloppu että pääsee tapaamaan lapsenlapsia, kun on niin ikäväkin jo. No, siinä ei ole mitään ihmeellistä mutta..

..seuraavassa hetkessä toteaa että " kun en mä koskaan kerkiä tekemään kotitöitä kun olen teillä lasten kanssa kaiket viikonloput" . Johon minä sanon että eihän sun ole pakko olla. Käyt vaikka toisena päivänä ja olet toisen kotonasi ja teet niitä kotitöitä.

Maanantaina valitteli että " kun mä en koskaan ehdi tekemään ruokaa" . Mä siihen että teet viikonloppuna. Johon hän taas että kun meidän lapset vie kaiken hänen aikansa viikonloppuisin. ARGH. Mä sanoin et sovitaanko että pysyt ainakin sunnuntait omassa kotonasi, niin jää sitten sitä omaa aikaa.

MÄ EN YMMÄRRÄ, OIKEESTI. Ihminen on viimeiset 30 vuotta asunut ilman elämänkumppania. Minäkin olen jo toistakymmentä vuotta asunut pois hänen nurkistaan. Hän ei ole vanha, on perusterve ihminen jolla on työpaikka lähellä. Ja koskaan ei ole aikaa muka mihinkään.

Ja hän on viikonloppuisin omasta tahdostaan käynyt meillä, viihdyttää lapsia ja itseään lähinnä ja viettää aikaa. Mihinkään lastenhoidollisiin puuhiin (pientä ulkoilua lukuunottamatta) ei osallistu.

ONKO YKSINELÄJÄN ELÄMÄ TODELLA NÄIN VAIKEAA??HALUAA SITÄ, EI HALUAKAAN JNE.

Olen väsynyt kuuntelemaan tuota jatkuvaa piilov**tuilua tuosta että lapset vie kaiken ajan ja mitään ei ehdi ja plaa_plaa.. Onko hän vain noita pullamössöisovanhempia, ei oikeasti jaksaisi eikä viitsisi, silti haluaa tulla ja valittaa sitten siitä. HUOH.

Arvauksia, mikä häntä oikeasti vaivaa?

Mitä asialle pitäisi tehdä?

Kommentit (10)

Vierailija

Ajattele että se ei välttämättä ole kritiikkiä. Se ei ehkä kohdistu sinuun , sinun ei tarvitse tehdä asialle mitään. Se ei ole henkilökohtaista eikä tarkoita ettei hän haluaisi hoitaa lapsia.

Joillakin ihmisillä on vain ihme tyyli " jutustella" siten että se tuntuu jatkuvalta valitukselta tai kuulijasta kuulostaa vaativalta tai syytökseltä.

Ei voi millään olla sinun syysi jos hänellä on kiire tai ei ehdi jotain. Hän on aikuinen nainen joka päättää itse mitä tekee tai mihin lupautuu. Minäkään en usko että hänen elämänsä oikeasti on niin hektistä, vaan että hän vain haluaa sen saada kuulostamaan siltä että hänenkin elämässään tapahtuu jotain. Ehkä hän salaa kaipaa sitä aikaa kun te olitte pieniä ja hän oli yhtä tärkeä kuin sinä nyt...

ehkä hän ei ole edes tajunnut että sinä koet sen syytöksenä, kokeilepa sitä että ajattelet " tämä ei kohdistu nyt minuun, kunhan puhelee" .

Kokeillaan oikeastaan molemmat, minäkin yritän koko viikon...

Vierailija

Ei saa selkoa. Olen sanonutkin että ei tarvitse tulla, että tekee vain jotain omia juttujaa kaikessa rauhassa. Sitten hän toteaa heti, että " no kyllä mä mielelläni tulen" . Ota siitä sitten selvää.

ap.

Vierailija

Jospa luulee,et kun hänen vkonloppuna teillä olosta on tullut tapa,niin loukkaannut,jos hän ei tulekaan? Parasta tietty olis,jos puhut asiasta ihan suoraan ja selvität äitisi toiveet ja odotukset ihan suoraan. Kyllä äidin kans voi puhua,ei tarvii arvailla.

Vierailija

meillä vaan niin päin että väittää ettei oikein koskaan näe lastenlapsiaan ja syyllistää meitä, lapsiaan, mun veljiäkin, mutta itse on 5 päivää viikossa myös illat töissä. Ei ole vähentänyt työntekoa vaikka me kaikki ollaan muutettu pois iät ajat sitten.

Ikinä ei kutsu kahville. Jos sitten tupataan sinne, sen ainoina vapaina, niin se on jo lähdössä teatteriin tms.

Vierailija

Totta. Hänen elämässään ei ole viimeisiin vuosikymmeniin tapahtunut mitään. Ei mitään, oikeasti. Elämä sen kannattaisi hankkia.

Kerran sanoinkin että mitenköhän ne perheelliset ja työssäkäyvät saa iltaisinkin niitä ruokia ym. tehtyä. Hän kun ei iltaisinkaan yksin asuvana ehdi mitään.

Toinen juttu vielä, valittaa kun kaikki hyvät kaupat on keskustasta kaukana. Mä olen sitten tarjoutunut että pääsee meidän kyydillä kauppaan kun mäkin menen. No ei käy sekään yleensä. Olisi pitänyt ilmoittaa aikaisemmin. (tarkoittaa tunteja aikaisemmin tai edellisenä päivänä).

Mutta kun mä olen niin säälittävä tapaus että mä en suunnittele päivätolkulla etukäteen niin yksinkertaisia asioita kuin kaupassa käynti. Lisäksi lähtöajankohta riippuu paljolti siitä milloin mies kotiutuu töistään. En siis tiedä sitä tuntikausia etukäteen useinkaan.

t. ap. josta tuntuu että pieni " hajurako" sinnepäin vois olla paikallaan..

Vierailija:

Lainaus:

Hänen elämässään ei tapahdu mitään, joten yrittää tehdä itsensä tärkeämmäksi ja kiireisemmäksi kuin onkaan. Aika inhimillistä sinänsä :)

Vierailija

Hänen elämässään ei tapahdu mitään, joten yrittää tehdä itsensä tärkeämmäksi ja kiireisemmäksi kuin onkaan. Aika inhimillistä sinänsä :)

Vierailija

ei nyt ehdi kauan puhua, vaikka en ole mitään juttuhetkeä pyytänytkään tai että ei pääse tänään käymään, vaikka en olisi mitään sellaista hänen kanssaan sopinut. Ihme touhua välillä :/

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat