Oletko käynyt mammografiassa? Miksi kävit? Ikäsi?

Vierailija

Mikä oli mammografian tulos? Mitä mieltä olet mammografiasta?

Kävin tänään gynellä, jä kun keskustelimme mammosta, hän sanoi, että siellä voi käydä vaikka joka vuosi eikä tarvitse pelätä säteilyä. 40 ikävuodesta lähtien suositellaan mammoa kait joka vuosi.

Kommentit (11)

Vierailija:

Lainaus:

Mikä oli mammografian tulos? Mitä mieltä olet mammografiasta?

Mammografiassa ei sillä kertaa löydetty mitään. Uudet tutkimukset edessä (kyhmy rinnassa) nyt 34-vuotiaana.

Ei minulla mitään erityistä mielipidettä mammografiasta ole. tärkeämpänä pidän sitä, että jokainen nainen tutkisi rintansa itse säännöllisesti ja opettelisi tuntemaan ne, niin että jos jotakin muutoksia tulee, huomaisi itse hakeutua lisätutkimuksiin. Esimerkiksi siihen mammografiaan.

Siis yleensähän kipuilu menee menkkojen myötä ohi palatakseen sitten taas. Näin ei käynyt ja siksi otettiin mammografia. Silloin söin minipillereitä, jotka sittemmin lopetin ja sitten vaiva hävis. Mastopatiaa on kans rinnoissa, joten voi olla, että mulla oli sen seurauksena sitten niitä kipuja kans... En tiedä, mutta ohi onneksi meni. Muistelen jostain lukeneeni, että esim. kahvi voi pahentaa kipuja. Silloin oli niin kipeät etten saanut nukuttua. Onneksi pääsin eroon, kun pillerit meni roskiin.

Kumpiko rinta? Kestikö kipu kauan? viikkoja, kuukausia vai vuosia? oliko se aina kipeä vai silloin tällöin? mistä kohtaa rintaa?

Kysyn siksi, että minulla ollut myös kipuilua, ja rintaa tutkittu eikä mitään löydetty. sanottu myös, että johtuisi hormoneista.

Rinta oli pitkään kipeä ja siksi otettiin. Ei löytynyt mitään, ilmeisesti johtui hormooneista se kipu. En kyllä ihan joka vuosi ottaisi tuossa iässä. Ehkä tuossa vaiheessa 3-5v välein ja sitten yli 50v 2v välein.

Rinta ja kainalo kipeä yli kuukauden.Toisella kertaa luulin saaneeni ensin rinta tulehduksen mutta kipu jatkui ja tutkimuksessa rinnasta löytyi 3 kystaa,olivat " kuulemma" hyvälaatuisia joten ohutneulanäytettä ei otettu???Vieläkin mietin miksi ja osasiko lääkäri varmasti katsoa oikein..

nimittäin rintaa jomottelee aina silloin tällöin :(

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat