joutuuko työnantajani maksamaan 3kk palkan äitiyslomalta?

Vierailija

tilanteeni ei ole yksinkertainen. Palkaa olen saanut viimeksi v. 2003, siitä lähtien sairaslomalla. Nyt olen raskaana ja täyttelen äitiyspapereita ja aloin miettimään, että pitäiskö mun kuitenkin saada se palkka?

Tiedän, tiedän, että soita työnantajallesi. Mutta ei ne tiedä tällaisia juttuja, ei tiedä palkanlaskia, ei henkilöstöpäällikkö, ei luottamusmies, ei liiton lakimies. Siksi oonkin tosi hukassa, kun muutenkin pitäisi palkata yksityinen lakimies tappelemaan edellä mainittuja vastaan. Mitä mieltä ootte, onko mitään jakoa vaatia palkkaa?

Kommentit (12)

Eihän noin pitkään voi olla sairauslomalla - ainakaan yhtäjaksoisesti.

Mikä on tämänhetkinen tilanteesi, oletko saikulla vai joku muu tilanne?

kolmen kuukauden palkkaan niin kauan kun työsuhteesi on voimassa, välillä ei tarvitse olla työssä ellei työehtosopimuksessa asiasta erikseen mainita!!! Itse ollut hoitovapaalla ja jäänyt sitä suoraan uudelle äitiyslomalle ja olen saanut kolmen kuukauden palkan.

Kyllä liitto nämä asiat tietää, olen itse ollut liitossa töissä muutamia vuosia!

työehtosopimuksessani on se kolmen kuukauden palkka. Mutta voiko sitä saada, jos työtuloista on noin kauan aikaa? Olen siis ollut saikulla jne. sen jälkeen. Työsuhde kuitenkin voimassa. Mut aina työnantaja kusettaa:(

Luulisi nyt liiton lakimiehen, jos ei muiden, tietävän.

Vierailija:

Lainaus:

Tiedän, tiedän, että soita työnantajallesi. Mutta ei ne tiedä tällaisia juttuja, ei tiedä palkanlaskia, ei henkilöstöpäällikkö, ei luottamusmies, ei liiton lakimies.

Jos työntekijälle kuuluu 3 kk palkka, niin silloin kuuluu, oli työntekijä sitten ujo kainolainen tai oikeutensa tunteva.

Minkä sitä ihminen sairastamiselle voi!?

-ei ap

Esimerkkini ei ole ihan sama asia, mutta mietiskelen tässä ääneen. Jos joku ois hoitovapaalla esikoisen kanssa ja sitten jäis kuopuksen kanssa uudestaan äitiyslomalle niin ei olisi oikeutettu 3 kuukauden palkkaan jos ei ehtisi käydä välillä töissä ollenkaan. Mutta jos hoitovapaa vaikka loppuu päivää ennen uutta äitiyslomaa olisi oikeutettu 3 kuukauden palkalliseen äitiyslomaan.

Ja sille päivittelijälle, esim opettajathan ovat parhaita keinottelijoita noissa äitiys- ja vanhempailoma tai hoitovapaa asioissa. Voi aina palata kesäksi töihin nostamaan palkkaa. Eli se siitä moraalista.

Itse olen sitä mieltä, että oma napa on aina lähin, ja niin sen pitääkin olla ennen kuin tulee äidiksi ja se lapsen napa on lähin. ;=DD

Ap, mietiskelin siis vain äänen eli en oikeasti tiedävastausta kysymykseesi; rauhallista ja onnellista loppuraskautta sinulle.

jos vaikka jollakin olisi kokemusta.

saikulla olen ollut, nyt sitten jatkunut kuntoutustukena.

liiton lakimies ei ihan totta tiedä, kun on tähänkin mennessä perseelleen tulkinnut tilanteeni ja jättänyt asiat hoitamatta. omaa juristia en voi nyt palkata, siksi nyhdän kaikkialta tietoa.

Lainaus

" Ja sille päivittelijälle, esim opettajathan ovat parhaita keinottelijoita noissa äitiys- ja vanhempailoma tai hoitovapaa asioissa. Voi aina palata kesäksi töihin nostamaan palkkaa. Eli se siitä moraalista."

Opettaja vastaa:

Olemme oikeutettuja siihen että palaamme kesäksi töihin!!! Ei se ole mitään keinottelua! Kyllähän kaikilla kertyy äitiyslomalla lomaa, mutta pettajat voi pitää sen vain kesäisin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat